سردار دل‌ها در همه عرصه‌ها از خود شاخص‌هایی به یادگار گذاشته است

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه سردار دل‌ها در همه عرصه‌ها از خود شاخص‌هایی به یادگار گذاشته است، گفت: شهید سلیمانی پرورش یافته مکتب امام راحل بود.

به گزارش مشرق، مهدی شکیبایی، کارشناس مسائل سیاسی، درباره این تعبیر ارزشمند که باید به سردار دل‌ها به چشم یک مکتب، یک راه، یک مدرسه درس‌آموز نگاه کنیم، اظهار کرد: همیشه خود اشخاص موضوع نیستند بلکه مکتبی که ایجاد می‌کنند و یا در آن مکتبی که پرورش پیدا می‌کنند، موضوعیت دارد.

بیشتر بخوانید:

گزارش «شینهوآ» از نظرات مردم عراق درباره شهید سلیمانی

کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: در دنیای معاصر، مکتب حضرت امام راحل را داریم که از هر لحاظ دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است و وقتی که ایشان از دنیا رفت، آن ویژگی‌های اخلاقی به یک مکتب تبدیل شد که افرادی در همان دوره و یا بعد از آن، تلاش می‌کنند از طریق این شاخص‌ها راه خود را پیدا کنند.

بیشتر بخوانید:

رسانه انگلیسی: ترور سردار سلیمانی نتیجه عکس داشت

وی عنوان کرد: شهید سلیمانی هم یک چنین الگویی برای مردم ایران و جهان بود و پرورش یافته مکتب امام راحل بود و با پیگیری شاخص‌هایی که امام راحل از خود بجای گذاشته بود و با استمرار آن‌ها توانست خود را به عنوان الگو معرفی کند و این الگو تبدیل به یک مکتب شده است.

شکیبایی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز در سخنرانی اخیرشان که به مناسبت شهادت حاج قاسم بود به این نکته اشاره کردند که به شخص سلیمانی کاری نداشته باشید به مکتبی که از خود بجای گذاشته بنگرید.

کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: سردار دل‌ها در همه عرصه‌ها از خود شاخص‌هایی به یادگار گذاشته است، به عنوان مثال وقتی بلایای طبیعی بر مردم کشورمان نازل شد، سردار دل‌ها اولین نفری بود که در آنجا حاضر شد یا وقتی جان و ناموس ملت مورد تهدید واقع شد، این شهید بود که در جبهه‌های جنگ حضور پیدا کرد و در خط مقدم جبهه، با سن کم مسئولیت یک لشکر بزرگ را برعهده گرفت که الحق و الانصاف از عهده مسئولیت‌های خود در آن دوران برآمد.

وی گفت: جلوتر که می‌رویم می‌بینیم سردار دل‌ها برای دفاع از حریم آل الله نیز خودجانفشانی کرده و به کشور دیگری مهاجرت کرده است تا مقابل طراحی امنیتی که علیه موجودیت انقلاب اسلامی اطراحی شده بایستد. آن شهید با همرزمان خود در خارج از مرزهای ایران جلوی دشمن و سازمان مخوف تروریستی که از سوی سازمان‌های استخباراتی کشورهای بزرگ دنیا مدیریت و هدایت می‌شد، ایستاد و آن سازمان تروریستی را از بین برد؛ این‌ها شاخص و ویژگی‌های بارز یک فرد است.

شکیبایی بیان کرد: مردم این شاخص‌ها را لمس کرده و این فرد را به‌عنوان الگو قرار می‌دهند و وقتی سردار دل‌ها شهید می‌شود از او به‌عنوان یک مکتب یاد کرده و تلاش می‌کنند پیرو این مکتب باشند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس