کد خبر 1321229
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
کاهش دلالی‌ها با عرضه سیمان در بورس کالا/ روند تولید و قیمت سیمان با سوخت جایگزین تغییری نکرده است

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: عرضه سیمان در بورس کالا باعث شفافیت و مشخص شدن قیمت و خریداران شده است همچنین کارخانجات سیمان به صورت نقدی پول خود را دریافت می‌کنند.

به گزارش مشرق، عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان، در خصوص وضعیت و میزان تولید کارخانه‌های تولید سیمان، گفت: کارخانه‌های سیمان برای حفظ روند تولید در حال حاضر سوخت مازوت را علی رغم قیمت بالای حملی که پرداخت می‌کنند مصرف کرده تا تولید ادامه پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

۴ پذیرش جدید در بازار اصلی بورس کالا انجام شد

وی افزود: روند تولید  سیمان تغییری نکرده، زیرا سوخت جایگزین را کارخانه‌های تولید سیمان به هر طریقی تامین و استفاده می‌کنند.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان بیان کرد: در حال حاضر مقدار ورودی سوخت مازوت به کارخانه‌های تولید سیمان کاهش پیدا کرده، زیرا حمل و نقل سوخت مازوت مقداری دچار مشکل شده است به طوری که این سوخت را از پالایشگاه‌های نزدیک به کارخانه‌های تولید سیمان عرضه نمی‌کنند در نتیجه مسیرتردد کامیون‌های حمل سوخت طولانی‌تر شده است.

شیخان اظهار کرد: کارخانه‌های تولید سیمان در مناطق مختلف ممکن است دچار کمبود سوخت مازوت شوند، ولی در حال حاضر سوخت برای تولید دارند و تولید را انجام می‌دهند.

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه در تولید سیمان سوخت مازوت جایگزین شده، ولی در حال حاضر قیمت سیمان تغییری نداشته است.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در خصوص وضعیت عرضه سیمان در بورس کالا عنوان کرد: عرضه سیمان در بورس کالا از خردادماه رقم خورده که حرکت مثبتی در صنعت سیمان است و فروش سنتی را که حدود ۸۰ سال در صنعت سیمان قدمت دارد به سمت سیستم بورس کالا منتقل شده است.

شیخان تاکید کرد: بسیاری از مشکلات از طریق عرضه سیمان در بورس حل شده و در حال حاضر اکثر خریداران سیمان از طریق کارگزاران به راحتی خرید خود را انجام می‌دهند.

وی اظهار کرد: عرضه سیمان در بورس کالا باعث شفافیت و مشخص شدن قیمت و خریداران شده است همچنین کارخانجات سیمان به صورت نقدی پول خود را دریافت می‌کنند و دیگر رقابت منفی وجود ندارد.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: با عرضه سیمان در بورس کالا دلالی‌ها نیز کاهش پیدا کرده است و به نظر بنده عرضه از این طریق حرکت مثبتی را به همراه داشته است به طوری که ورود سایر صنایع به بورس کالا نیز اثرات مثبتی را به همراه دارد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    0 0
    خب نتیجه اش چی شده آیا قیمت سیمان نسبت به اون زمان بالا رفته یا کاهش داشته یا اصلا فرقی نکرده ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس