کد خبر 1320512
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹
موارد ابتلا به کرونا در کودکان آمریکا بالا و در حال افزایش است

آکادمی پزشکی اطفال و انجمن بیمارستان‌های کودکان آمریکا، گزارش داد که موارد ابتلا به ویروس کرونا در بین کودکان این کشور به شدت بالا رفته و در حال افزایش است.

به گزارش مشرق از پایگاه خبری هلث، بر اساس این گزارش موارد ابتلا به ویروس کرونا از ابتدای ماه دسامبر سال جاری به میزان ۵۰ درصد افزایش یافته و در طول هفته گذشته نزدیک به ۲۰۰ هزار مورد ابتلا  در آمریکا گزارش شده است.

این وضعیت کم و بیش در سایر نقاط جهان نیز وجود دارد و داده‌های علمی نشان می‌دهد در مقایسه با دوران قبل از ظهور سویه اومیکرون، موارد ابتلای کودکان به کرونا و بستری شدن آن‌ها در بیمارستان افزایش قابل توجهی داشته است.

این وضعیت در مورد کودکانی که واکسیناسیون نشده‌اند، شدیدتر است. در نتیجه کودکان زیر ۵ سال که هنوز مجاز به واکسیناسیون نیستند، بخش قابل توجهی از مبتلایان به کووید ۱۹ را در سراسر جهان تشکیل می‌دهند.

با وجود شروع موج جدید ابتلا به کرونا در اثر انتشار سویه اومیکرون، متخصصان معتقدند این سویه در مقایسه با سایر سویه‌های کرونا برای کودکان خطرناک‌تر محسوب نمی‌شود.

در واقع داده‌های اولیه نشان می‌دهد اومیکرون در مقایسه با دلتا علایم خفیف‌تری در کودکان ایجاد می‌کند.

این داده‌ها با داده‌های مربوط به بروز علایم خفیف‌تر در بزرگسالان در اثر آلودگی به اومیکرون، سازگار است.

به گزارش مشرق، محققان آفریقای جنوبی چندی پیش گونه‌ای جدید از ویروس کرونا را شناسایی کردند که دارای جهش‌های چندگانه است.

سازمان جهانی بهداشت این گونه جدید را به عنوان یک گونه نگران کننده معرفی و بر اساس ترتیب الفبای یونانی، آن را «اومیکرون» نام‌گذاری کرده است.

این نهاد بین المللی در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد: موارد ابتلا به اومیکرون در هر ۳۶ تا ۷۲ ساعت ۲ برابر می‌شود که این امر نشان می‌دهد این سویه جدید از «مزیت رشد قابل توجهی» نسبت به نوع دلتا که اکنون گونه غالب بوده، برخوردار است.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه ۲۸ آذرماه ۱۴۰۰ مشاهده سویه اومیکرون کرونا در ایران را تایید کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس