کد خبر 1319600
تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
جولان سویه «اومیکرون» در کرونازده ترین کشور جهان

سویه «اومیکرون» ویروس کرونا که برای نخستین بار در جنوب آفریقا شناسایی شد، اکنون در حال تبدیل شدن به سویه غالب در آمریکا است.

به گزارش مشرق، بر اساس داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، سویه «اومیکرون» کرونا تا اواخر ماه دسامبر ۵۸.۶ درصد از سویه‌های ویروس‌ کرونا در آمریکا به عنوان کرونا زده ترین کشور جهان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش «رویترز»، سخنگوی این مرکز، گفت «مهم است که توجه داشته باشیم که ما همچنان شاهد افزایش مداوم نسبت ابتلا به سویه اومیکرون هستیم.»

ببینید:

فیلم/ "دلمیکرون" وجود خارجی ندارد

این سویه با انتقال سریع‌تر نخستین بار در جنوب آفریقا و هنگ کنگ در ماه نوامبر شناسایی شد و نخستین مورد شناخته شده در آمریکا در اوایل دسامبر  شناسایی شد.

از آن زمان، سویه «اومیکرون» به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت و باعث افزایش ابتلاها در آمریکا شد و باعث لغو گسترده پروازها و امیدها برای یک فصل تعطیلات عادی‌تر شد.

داده‌های آژانس بهداشت عمومی آمریکا نشان داد که سویه «دلتا» که سویه غالب در چند ماه گذشته بود، تا ۲۵ دسامبر (چهارم دی) ۴۱.۱ درصد از کل موارد ابتلا به «کووید-۱۹» در آمریکا را تشکیل می‌داد.

«اسکات گوتلیب»، کمیسر سابق سازمان غذا و داروی آمریکا، می‎گوید که اگر تخمین جدید CDC از شیوع «اومیکرون» دقیق باشد، پس نشان می‌دهد که بخش زیادی از بستری‌های فعلی ممکن است همچنان ناشی از عفونت‌های ناشی از سویه دلتا باشد.

در همین حال، افرادی در اعتراض به محدودیت‌های کرونایی که به نشان دادن کارت واکسن در «بروکلین» معترض بودند، دستبند زده و دستگیر شدند.

چندین معترض توسط پلیس «نیویورک» به دلیل سرپیچی از دستورات واکسن دستگیر شده‎اند.

به گفته رسانه های محلی، ۴ نفر از این افراد بازداشت شدند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس