کد خبر 1320290
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
نبرد سنگین نیروهای صنعا با متجاوزان در جنوب مأرب و دو منطقه در استان شبوه یمن

منابع یمنی از نبرد سنگین میان نیروهای صنعا با متجاوزان و عناصر وابسته به آنها در جنوب مأرب و نیز در مناطقی از استان شبوه یمن خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع یمنی از درگیری میان نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن با نیروهای ائتلاف سعودی و عناصر وابسته به آن در جنوب استان مأرب خبر دادند.

این منابع افزودند: درگیری‌ها از جنوب غرب شهر مأرب به مناطق صحرایی در عبیده در جنوب شهر مأرب کشیده شده است.

منابع یمنی به عملیات گسترده نیروهای صنعا در منطقه «العکد» اشاره کردند و از نبرد سنگینی که در جنوب شهر مأرب جریان دارد، خبر دادند.

همزمان جنگنده های ائتلاف تحت سرکردگی سعودی سه بار منطقه «العکد» و دوبار منطقه «الجعادر» در ارتفاعات «بلق شرقی» هدف قرار دادند.

این منابع به درگیری میان نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن با متجاوزان و عناصر وابسته به آنها در صحرای «البتر»، «البلق شرقی» و «البلق الاوسط» هم اشاره کردند.

درگیری میان نیروهای انصارالله و نیروهای ائتلاف سعودی در استان «شبوه»

در استان شبوه منابع یمنی گزارش دادند: نیروهای موسوم به «العمالقه» شهر «عتق» را به سمت مناطقی که ماه گذشته به دست نیروهای صنعا فتح شده است، ترک کردند.

برخی منابع از درگیری میان نیروهای صنعا و نیروهای ائتلاف و شبه نظامیان مسلح وابسته به امارات خبر دادند.

منابع قبیله‌ای در استان شبوه اعلام کردند که نیروهای «تیپ ۱۶۳ »ائتلاف به فرماندهی «صالح لقصم» وابسته به ائتلاف سعودی و شبه نظامیان «العمالقه» به فرماندهی سرتیپ «حمدی شکری» وابسته به امارات که از جبهه‌های ساحل غربی به این مناطق آورده شده‌اند، دست به حمله نظامی به مواضع انصارالله یمن در منطقه «الساق» و منطقه «الصفراء» حدفاصل مناطق «عسیلان» و «بیجان» در استان شبوه زده‌اند.

این منابع از درگیری شدیدی که میان طرفین جریان دارد، خبر دادند.

همزمان شبه نظامیان العمالقه در جنوب شرق استان شبوه هدف حملات هوایی نیروهای خودی یعنی ائتلاف سعودی قرار گرفتند.

منابع محلی اعلام کردند که جنگنده های ائتلاف تحت سرکردگی سعودی دو بار مرکز تجمع نیروهای العمالقه در اطراف «مرخه العلیا» در جنوب شرق استان شبوه را بمباران کرده‌اند که بر اثر آن ده‌ها نفر از این شبه نظامیان کشته و زخمی شدند.

این در حالی است که حملات اشتباهی جنگنده های ائتلاف سعودی به خطوط مقدم درگیری تاکنون به کشه شدن دهها نفر از عناصر وابسته به ائتلاف ریاض شده است.

همچنین منابع یمنی اعلام کردند که بر اثر حمله موشکی انصارالله به پایگاه «خمومه» در بخش «مرخه السفلی»، ۲۷ نفر از اعضای نیروهای «العمالقه» تابع ائتلاف سعودی کشته و بیش از ۴۰ نفر زخمی شده‌اند.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع نظامی و یک مقام محلی در یمن خبر داد که نیروهای انصارالله یک مرکز نیروهای نظامی ائتلاف عربی در استان شبوه یمن را هدف شلیک موشک قرار داده‌اند.

به گفته این منابع طبیعی حمله اندکی پس از ارسال تجهیزات نظامی به این منطقه برای آغاز حمله ائتلاف به شبوه انجام شده است.

این منابع گفتند که حمله احتمالاً با موشک بالستیک انجام شده و طی آن شماری از نیروهای ائتلاف سعودی کشته و زخمی شده‌اند.

در استان الجوف هم درگیری پراکنده انصارالله و نیروهای ائتلاف سعودی در محور «جبل ضبیع» و جنوب صحرای «الاجاشر» گزارش شده است.

تداوم حملات هوایی ائتلاف سعودی به مناطق مختلف یمن

جنگنده‌های ائتلاف سعودی طی ۴۸ ساعت گذشته ۴۵ بار مناطقی از یمن را بمباران کرده‌اند.
این حملات شامل: ۷ حمله به منطقه «الوادی» ۹ بار به «صرواح»، ۴ بار به «الجوبه» و یک بار به «حریب» در استان مارب، ۱۰ بار به «عسیلان» و «بیحان»، یک بار به «مرخه» در استان شبوه، ۳ بار به   «خب و الشعف» در استان الجوف، ۹ بار به «مقبنه» در استان تعز و یک بار به «نعمان» در استان «البیضاء» می‌باشد.

نقض آتش بس در الحدیده

نیروهای ائتلاف سعودی طی ۴۸ ساعت گذشته ۲۴۶ بار آتش‌بس را در استان الحدیده نقض کرده‌اند.

نامه «هشام شرف» به شورای امنیت

«هشام شرف» وزیر خارجه دولت نجات یمن طی نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد، خواستار اتخاذ یک تصمیم الزام آور در خصوص پایان دادن به جنگ و رفع محاصره یمن شد.

شرف در این نامه عربستان سعودی را عامل اصلی حمله و اعمال محاصره همه جانبه یمن دانسته و خواستار بازخواست تامین کنندگان تسلیحات ائتلاف سعودی شده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    1 0
    خوب یمنی ها باید موشک های ضدهوایی را برای ترساندن هواپیماهای سعودی بکار گیرد و یا موشک باران گسترده عربستان را آغاز نماید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس