کد خبر 1320240
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۶

به گزارش مشرق، یک کاربر فضای مجازی در توییتر نوشت: ‏تیم مذاکرات رو مسخره میکنن که با خودشون مترجم بردن

کیا؟ همونا که زبان دنیا بلد بودن

ولی ۴بار کلمه لیفت و ساسپند رو تو متن برجام ندیدن!

کیا تیم مذاکره‌کننده ایران را مسخره می‌کنند؟

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 22
  • IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    19 10
    زبان حقوقی زبانی پیچیده هست. افراد متخصص احتیاج داره. سابق براین امثال ظریف که با زبان کوچه خیابانی و مدرسه ای انگلیسی آشنا بودن فکر کردن همه چیز تمامند و رفتند اون خسارت رو زدند و بر گشتند.مردک به جای لیفت (lift) نوشته بود اند (end) خسارت برجام به مراتب کمتر میشد.
    • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
      7 3
      ظریف خوب میدونست چیکار میکنه اون به حرفهای اربابش یعنی دولت جهانی یهو د خدمت میکرد و براوشن بسیار عالی هم عمل کرد نمونه کارش بتن ریزی درون اراک بود.‌__ما باید همون سالهای اول که خیانتش معلوم شد دولت حسن را استیضاح میکردند ۸سال به مامور امریکا و یهود فرصت ریس جمهوری دادیم.
    • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
      5 1
      ساده انگاری و برای فرار از مجازاته اگر قبول کنیم ظریف معنی لیفت و ساسپند رو نمیدونست.
  • ناشناس IR ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    18 6
    مرحبا.زدی توخال
  • IR ۰۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    15 2
    معنی لیفت و ساسپند رو نمیدونستند
  • وحید IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    3 1
    اصول دیالکتیک در حکمت اسلامی: زبان گفتگو چیزی نیست جز برونداد خواسته های نفس،گوینده اگر فرشته خو باشد جز حق و حقیقت نگوید و دیو خوی جز خواسته ی نفس بر زبان نراند. همه ابناء بشر حق بهرمندی یکسان از مواهب دنیوی را دارند اما نباید حربه ای شود در دست انسان نماهای پست تر از حیوان! تیم مذاکره باید بدانند،امید داشتن به عهد و پیمان دیو صفتان غربی نادانیست ،باید انقدر قوی شوید که بجز عجز ناله دیگری از آنها نشنوید!
  • ابوشاهد کرج IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    5 0
    پوتین هم مسلط به چهار زبان زنده دنیاست اما میشه بهم بگین چرا در مذاکرات رسمی روسیه ایشان فقط به زبان روسی دیالوگ میکنه !!!
  • نام آشنا IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    3 1
    فکر میکنم ظریف به خاطر اینکه سالهای زیادی در آمریکا زندگی کرده بود تسلطش به زبان فارسی را از دست داده بود و فکر کرده دو لغت " ساسپند" و " لیفت" در فارسی یک معنی را میدهند. توئیت های ظریف تماما به انگلیسی است انهم به همین دلیل که به فارسی تسلط کافی نداشته و میترسیده یک وقت چیزی بنویسد که به مذاق دوستان غربی او مثل " جان کری" که امضایش برای او و عراقچی سند بود خوش نیاید و باب میل انها نباشد و در نهایت کار دستش بدهد.
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    3 1
    دردوران روحانی وظریف با این خطاهاو اشنباهات وحشتناکی که شده، بهترین زبان برای قراردادهای بین المللی(به تمام زبانهای مداکره کنندگان هست)چون حتی اگر یک ایران ازشکم مادرش هم درفرنگ بدنیا وبزرگ وچرورش پیدا کرده باشه نمیتونه بطور تخصصی قراردادی را متوجه بشه ویازبان مادریش مشکل پیدا میکنه چون درفرنگ پرورش پیدا کرده یا به زبان وفرهنگ رف مقابل مشکل داره چون به هرحال کاملا با فرهنگ وتخصص اونها اجین نشده
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    3 1
    بهترین روش برای قرار دادهای بین المللی(تنظیم چندین نسخه قرارداد به زبان مادری وتخصصی هریک ازطرفین قرارداد)باید باشه تا بشود درمراجع قانونی داخلی وخارجی بهش تکیه گرد(قرارداد بین المللی اونهم درسطح چند کشور،به یک زبان کاملا خطرناک وقابل سواستفاده هست-چون همه نمیتوانند هم لزنوزادی درفرهنگ بیگانه پرورش پیدا کرده باش وهم ازنوزادی درفرهنگ مادری وکشورش مسلط باشه-فقط به یک فرهنگ تاحدود زیادی میتوانه مسلط باشه-اشنباه روحانی وظریف لین مسئله را ثابت کرد)
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    0 1
    باید فقط یک جلسه چند فوریت دروین بین طرفین(فقط برای زمان،زبان ودوموصوع اصلی یعنی رفع تحریم ورلستی آزمایی)اول برگزار وقراردادش جورد امصا قرار گبرد وبعد مذاکرات را باجزئیات درفصای با ارامش انجام داد
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    3 1
    اگه خدارو دربالای سر میدیدند ولو اینکه هیچ زبانیم بلد نبوده باشند. همه چیزو میدیدند .اما چون بجای خدا فقط کدخدارو دیدند ولذا هیچی دیگرو ندیدند.پیامبرانو مسخرو میکردند همفکراشون تاچه رسد بباقری ووو
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    5 2
    درخواست ما از دولت و مجلس، مقاومت مقتدرانه در برابر فشار غرب، و مقابله به مثل زیر است: 1- سیاست قطعی اعلام شده از طرف امام خامنه ای در تمام ابعاد ذکر شده که ظرافت های بسیار دقیقی دارد و خط قرمز ماست، کلمه به کلمه و مو به مو به طور شجاعانه اجرا گردد. 2- آمریکا باید تمام تحریم‌ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کند. 3- آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان باید هزینه‌ ی تمام خسارت‌هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتشان در برجام وارد کرده اند، بپردازند. 4- کل مطالبات منابع ما که به دلیل تحریم مسدود شده یا به هر دلیل دیگر توسط غربی‌ها پرداخت نشده است، در هر کشوری که باشد باید وصول گردد. 5- هیچ تضمینی به جز اجرای عملی موارد فوق حتی اگر در سطح کنگره و سنا باشد، هر چند لازم است، اما کافی و پذیرفته نیست. 6- انجام این موارد باید دقیقاً مورد راستی‌آزمایی طولانی مدت قرار گیرد. 7- تا زمانی که راستی آزمایی کامل صورت نگرفته است، نباید هیچ محدودیتی پذیرفته گردد و صنعت هسته‌ای با سرعت تمام در هر سطح و میزان مورد نیاز ممکن توسعه یابد. دوربین‌های نظارتی آژانس بین المللی انرژی اتمی که در واقع آژانس جاسوسی صهیونیست‌ها از تأسیسات هسته‌ای است، جمع آوری گردد و اجازه حضور به این جاسوسان صهیونیست ها در کشور داده نشود، تا مجدداً شاهد ترور دانشمندان هسته‌ای یا خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای نباشیم. 8- شرط‌هایی فراتر از لغو تحریم ها در تقابل با سیاست‌های استکباری ظالمانه غرب از جمله خروج آن ها از منطقه و عدم حمایت آن ها از رژیم صهیونیستی گذاشته شود، همان گونه که آن‌ها بعد از شش سال عمل نکردن به تعهدات خود در لغو تحریم‌ها شروط جدید هم اضافه می‌کنند. 9- مکانیسم ماشه باید از برجام حذف گردد تا آمریکا نتواند با بازگشت صوری به برجام، از این امتیاز یک طرفه به ضرر ما سوء استفاده کند. 10- مذاکرات نباید فرسایشی و بی ثمر باشد، لذا باید برای انجام موارد فوق ضرب الاجل قرار داد و مذاکرات را تا زمان انجام موارد اشاره شده در عمل، هر یک سال یک بار در روز امضای برجام، به حال تعلیق در آورد. 11- همت اصلی تمام مسئولان کشور در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، خنثی سازی و بی اثرسازی تحریم ها، و حذف دلار از چرخه ی اقتصاد کشور باشد.
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    3 1
    افتخار یه عده اینه که می تونن انگلیسی صحبت کنند و به فارسی صحبت کردن دیگران گیر می دن - این یعنی بی ریشه بودن ؛ ضعف داشتن و وادادگی - خلاصه اینکه کار انگلیسیها در تمام دنیا بخصوص هند و جین و ایران این بود که زبان و فرهنگ این کشور ها رو تغییر بدن و ما رو مجبور کنند با زبان آنها فکر کنیم -این یعنی بی هویتی . درود بر کسانی که در سرزمین دشمن اصالت خودشون رو حفظ کردند.
  • بنیامین IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    1 1
    صرف زبان دانستن دلیل موفقیت در مذاکره نیست شناخت طرف مقابل ، خواسته ها ، تعهدات ، شرایط روز ، التزام و … تاثیر گذار است زبان در درجه چندم اهمیت است
  • علی ولی خداست .عبا دالله IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    0 0
    خانمی چقدر گرفتی این جمله را بنویسی مثلا تو بلدی بشین بزا باد بیاد بدبخت نوکر صفت مرگ بر امریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس