گرامیداشت سیدالشهدای مقاومت در تجمع ۹ دی ملت/ سخنرانان چه گفتند؟

مراسم سالروز حماسه ۹دی در استان‌های مختلف با گرامیداشت یاد سیدالشهدای مقاومت سردار شهید قاسم سلیمانی همراه بود؛ همچنین سخنرانان محوری ویژگی‌های حماسه ملت در مواجهه با فتنه ۸۸ را تشریح کردند.

به گزارش مشرق، ایام فاطمی، بصیرت افزایی و شهادت شهید سلیمانی تقارنی زیبا باهم پیداکرده‌اند به‌طوری‌که امروز ملت در حالی ۹ دی را گرامی داشت که شاه‌بیت سخنان مردم و سخنرانان «سردار شهید حاج قاسم سلیمانی» بود.

امروز مردمی که با حماسه سازی بیگانه و غریبه نیستند بازهم در تجمع‌هایی در سراسر کشور اعلام کردند که ملت بزرگ ایران اسلامی در صف اول حضور دارند.

گرامیداشت سیدالشهدای مقاومت در تجمع ۹ دی ملت؛ سخنرانان چه گفتند؟

همچنین سخنرانان و شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی با تشریح مؤلفه‌های قیام مردمی ۹ دی، ابعاد مختلف فتنه سال ۸۸ و لزوم بصیرت افزایی در شرایط کنونی، نکات و مطالبی را پیرامون این روز مهم و تاریخی مطرح کردند.

در این مطلب، گزارش خبرنگاران مهر از سراسر کشور را می‌خوانید.

محورهای مهم اظهارات سخنرانان تجمع‌های ۹ دی

سردار سلامی در قم: شهادت حاج قاسم جبهه مقاومت را تقویت کرد

گرامیداشت سیدالشهدای مقاومت در تجمع ۹ دی ملت/ سخنرانان چه گفتند؟

سردار حسین سلامی ظهر پنجشنبه در آئین گرامیداشت دومین سالروز شهادت سردار سلیمانی و ارتحال آیت الله مصباح یزدی با عنوان «شکوه شهادت و کرامت» در مصلی قدس با اشاره به نقش آفرینی مردم در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی در چهل سال گذشته گفت: فتنه گران در سال ۸۸ بدنبال خاموش کردن نور خدا در کشور بودند که با ورود حکیمانه رهبر انقلاب و حمایت مردم مؤمن و انقلابی ایران این هدف شوم محقق نشد.

وی افزود: دشمنان انقلاب اسلامی همواره از فتنه‌گری و تفرقه افکنی برای مقابله با انقلاب استفاده کرده‌اند و اگر مردم در یوم الله نهم دی ماه به میدان نمی‌آمدند و از اسلامی و نظام و ولایت پشتیبانی نمی‌کردند احتمال بروز آسیب‌های جبران ناپذیری وجود داشت.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دشمن با علم به نقش محوری و حیاتی ولی فقیه در نظام جمهوری اسلامی، رهبری را هدف قرار داد گفت: دشمن با این استراتژی خطرناک بدنبال شکاف بین ارکان نظام و جسم جامعه یعنی مردم و رهبری بود که توطئه شأن با هوشیاری مردم خنثی شد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران روز به روز نسبت به گذشته مقتدرتر می‌شود دشمنان هر روز منزوی‌تر و همه اینها از برکات جهاد در راه خداست.

سلامی با اشاره به عمق نفوذ انقلاب اسلامی در سراسر جهان با محوریت رهبری انقلاب گفت: امروز محور مقاومت در تعقیب دشمن در همه سرزمین‌های اسلامی است و اجازه تحقق یافتن اهداف آنان را نداده و اگر چنین قدرتی شکل نمی‌گرفت، دشمن به تمام سرزمین‌های اسلامی تجاوز می‌کرد.

وی افزود: دشمن برای مقابله با چنین قدرتی بدنبال گرفتن قدرت تعقل مردم است پس همه ما و به ویژه روحانیون باید نسبت به آگاه سازی مردم اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

قالیباف در شهرری: مکتب سلیمانی مبتنی بر مردم است / فاصله از مردم دلیل مشکلات اقتصادی

گرامیداشت سیدالشهدای مقاومت در تجمع ۹ دی ملت/ سخنرانان چه گفتند؟

محمدباقر قالیباف پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و یادواره شهدای مدافع حرم استان تهران و شهرستان ری طی سخنانی اظهار داشت: ۹ دی روز مهمی در تاریخ انقلاب اسلامی و روز بصیرت، روز حضور در میدان است.

وی در ادامه به برخی جنایات آمریکا در جهان و به ویژه خاورمیانه و ایستادگی‌های جبهه مقاومت در برابر این جنایات اشاره کرد و گفت: آمریکا به این دلیل سردار سلیمانی را به شهادت رساند که به اهداف خود برسد اما شهادت حاج قاسم، سند اخراج آمریکا از منطقه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی سپس به تشریح برخی از خصوصیات و ویژگی‌های سردار سلیمانی پرداخت و افزود: شهید سلیمانی فردی لایق، شایسته، مخلص، مدیر، مدبر و شجاع بود و باعث افتخار است، که انقلاب اسلامی توانست فردی مثل شهید سلیمانی را پرورش دهد.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی فردی مخلص و مردمی بود و این فرهنگ را تا لحظه آخر شهادت حفظ کرد و هیچگاه مشغله‌ها مانع از مردمی بودنش نشد، این شهید در طول چهل سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دست از مبارزه و جهاد برنداشت و همواره در صحنه و در حال جهاد بود و خطرات و مرگ را در آغوش می‌گرفت، شهید سلیمانی فردی انقلابی بود که هرگز تحت تأثیر هیاهوهای سیاسی قرار نگرفت و هیچگاه خودنمایی نکرد، او ۲۰ سال در نیروی قدس بود اما مردم در همین پنج الی شش سال آخر او را شناختند.

رییس مجلس شورای اسلامی ولایت مداری را از ویژگی‌های سردار سلیمانی عنوان کرد و گفت: تمامی سلول‌های بدن ایشان در خدمت ولی امر زمان خود و رهبر معظم انقلاب بود، ایشان همیشه تسلیم و تعظیم در مقابل ولی امر خود داشتند.

سردار بابازاده در آذربایجان شرقی: دشمن با موجودیت نظام اسلامی و اتحاد و بصیرت ملت ایران مخالف است

گرامیداشت سیدالشهدای مقاومت در تجمع ۹ دی ملت/ سخنرانان چه گفتند؟

سردار سرتیپ دوم پاسدار جلیل بابازاده، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای عاشورای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شمال غرب کشور امروز در همایش بصیرت و میثاق امت با ولایت در مسجد جامع مراغه افزود: از زمان پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تاکنون، نظام استکباری با گفتمان انقلابی که برخواسته از اسلام ناب محمدی (ص)، دشمنی کرده‌است.

وی ادامه داد: سران شیطان بزرگ و استکبار جهانی از بصیرت و اتحاد ملتی هراس دارند که با نام امام حسین (ع) در ایام محرم و صفر از انقلاب اسلامی با جان و دل صیانت کردند.

وی اضافه کرد: اکنون نیز همرزمان شهیدان باکری و همت و حاج قاسم سلیمانی همانند رهبر معظم انقلاب در کنار امت اسلامی و ملت ایران لحظه‌ای از مبارزه با استکبار دست نکشیده‌اند.

میرتاج الدینی در آذربایجان غربی: راه مقابله با فتنه ها داشتن بصیرت و تبعیت و تمسک به ولایت است

گرامیداشت سیدالشهدای مقاومت در تجمع ۹ دی ملت/ سخنرانان چه گفتند؟

حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی ظهر پنجشنبه در همایش بزرگداشت حماسه ۹ دی در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) اظهار کرد: آن‌هایی که در بحران‌ها دچار لرزش می‌شوند یا بی بصیرت هستند و یا اتصالی با ولایت ندارند برای برخورد با فتنه‌ها باید همیشه در صحنه باشیم و حقایق را بیان کنیم.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان از پشتوانه‌های اصلی انقلاب است، گفت: دشمن خواب‌های آشفته‌ی زیادی در رابطه با انقلاب دیده بود و سالهاست می کوشد با ترفندهای مختلف بین نظام و مردم فاصله و شکاف ایجاد کند اما در تمامی این برهه‌های حساس حضور و بصیرت مردم نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کرده است.

حجت الاسلام میرتاج الدینی با تشریح برخی خیانت‌ها و جنایت‌های نظام سلطه برای ضربه زدن به انقلاب و ایران اسلامی گفت: ملت ایران به بلوغ فکری رسیده است و دیگر دشمن نمی‌تواند آن‌ها را فریب بدهد و این را در تشییع پیکر سردار سلیمانی نشان دادند و خون بهای این سردار عزیز خروج آمریکا از منطقه می‌باشد و این مسئله در حال محقق شدن است و جبهه مقاومت در منطقه تکثیر شده است و هسته‌های مقاومت در حال شکل گرفتن است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی پیشرفتهای کشور در حوزه‌های هسته‌ای، توان دفاعی و دانش بنیان بر لزوم تلاش بیشتر مسئولان برای رفع مشکلات اقتصادی و مبارزه قاطع با فساد و رانت خواری تاکید کرد.

طیبی فر در اصفهان: ۹ دی روز برهم زدن ائتلاف دشمن با مهره‌های داخلی است

گرامیداشت سیدالشهدای مقاومت در تجمع ۹ دی ملت/ سخنرانان چه گفتند؟

حجت الاسلام حسین طیبی فر ظهر پنج شنبه به مناسبت حماسه ۹ دی در گلستان شهدای اصفهان و میان مردم اظهار داشت: مردم ولایتمدار اصفهان قبل از آنکه استان‌های دیگر به پا خیزند در روز هشتم دی حرکتی را آغاز کردند.

وی افزود: سیل جمعیتی برای تثبیت انقلاب اسلامی به میدان آمد که این حرکت برای دشمن بسیار سنگین بود.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به روایتی از فاطمه زهرا (س) گفت: فاطمه زهرا (س) برای سخنرانی و دفاع از ولایت و حق غصب شده‌اش به مسجد آمد و از دیدن برخی از مدعیان اسلام و پیامبر به دور خلیفه اول ناله سر داد.

وی خاطر نشان کرد: اگر دیدید که برخی از خواص که نان اسلام و انقلاب را خوردند و اسمی پیدا کردند بر سر سفره بیگانگان نشستند و حرف آنها را تکرار کردند، بدانید که صدای ناله زهرا (س) بلند است.

حجت الاسلام طیبی فر با بیان اینکه فتنه‌گران سال ۸۸ بر سر سفره انقلاب بودند و یک مرتبه تغییر رویه دادند، گفت: حتی این افراد با سکوت خود دست نوازش به صورت فتنه‌گران کشیدند و نباید این فتنه‌گران را فراموش کرد.

نائینی در ایلام: شهادت سردار سلیمانی تراز مقاومت را افزایش داد

گرامیداشت سیدالشهدای مقاومت در تجمع ۹ دی ملت/ سخنرانان چه گفتند؟

سردار علی محمد نائینی صبح پنجشنبه در مراسم گرامیداشت یوم الله نهم دی در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) شهر ایلام اظهار کرد: شهادت سردار سلیمانی، تراز مقاومت را افزایش داد، سردار سلیمانی به تعبیر مقام معظم رهبری یک مکتب بود.

وی با اشاره به اینکه نهم دی ماه روز تجلی قدرت خدا، اراده و عظمت و ولایت مداری مردم ایران اسلامی است، بیان کرد: نهم دی برای پاسخ به یک جنگ بسیار پیچیده، تمام عیار و خطرناک بود که با حضور مردم در صحنه و تبعیت از ولایت فقیه نقش بر آب شد.

رئیس ستاد بزرگداشت یوم‌الله نهم دی عنوان کرد: در فتنه ۸۸ دشمن با تمام داشته‌ها و توانمندی‌های خود به صحنه آمد، اما مردم ایران اسلامی عاشورایی بودن، بصیرت و آگاهی به زمان و موقعیت خود را به نمایش گذاشتند.

وی ادامه داد: متاسفانه دستگاه‌های تبلیغی، رسانه‌ای و آموزشی ما کمتر به تبیین حماسه نهم دی و فتنه ۸۸ پرداخته‌اند.

سردار سنایی راد در بوشهر: ریشه فتنه ۸۸ انحراف بود / دفاع رهبر انقلاب از قانون و رای مردم

گرامیداشت سیدالشهدای مقاومت در تجمع ۹ دی ملت/ سخنرانان چه گفتند؟

سردار رسول سنایی راد صبح پنجشنبه در مراسم نهم دی در بوشهر اظهار داشت: فتنه‌گران در سال ۸۸ به دنبال دستیابی به اهداف خود از طریق اردوکشی خیابانی بودند که دشمنان و معاندان آنها را همراهی می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه تدبیر و راهبرد رهبر معظم انقلاب در این دوران عبور از فتنه با جذب حداکثری و دفع حداقلی بود اضافه کرد: در این راه رهبر انقلاب چند ماه خون دل خوردند تا اینکه مردم به خیابان آمدند و بدون هزینه سنگین از فتنه عبور کردیم.

معاون سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به توهم دشمنان و معاندان برای تحقق انقلاب رنگی در ایران تصریح کرد: دشمنان تصور می‌کردند که می‌توانند از این شرایط شکاف درونی استفاده کرده و ضربه نهایی را به نظام وارد کنند.

وی با اشاره به اینکه فتنه‌گران با دشمن بیرونی و کسانی که اصل نظام را قبول نداشتند همراه شده بودند ادامه داد: در روز نهم دی‌ماه مردم به صحنه آمدند و حماسه بزرگی را خلق کردند که فتنه را در هم پیچید.

سنایی راد با اشاره به درس‌های بزرگ حماسه نهم دیماه خاطرنشان کرد: همه کسانی که دل در گرو نظام داشتند در مراسم ۹ دی ۱۳۸۸ حضور داشتند و ملت ایران اسلامی نشان دادند که در بزنگاه‌های تاریخی هم خودی و هم بیرونی‌ها را غافلگیر می‌کنند.

سعیدی در مشهد: ‌فتنه‌ها نرم‌افزاری و پنهان است / ۶ عبرت فتنه ۸۸ برای مردم

گرامیداشت سیدالشهدای مقاومت در تجمع ۹ دی ملت/ سخنرانان چه گفتند؟

حجت‌الاسلام علی سعیدی پیش از ظهر پنج‌شنبه در مراسم گرامیداشت سالروز حماسه ۹ دی با عنوان «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان این‌که اوج فتنه دهه سوم انقلاب، فتنه ۸۸ بود، اظهار کرد: عده‌ای درصدد استحاله و تغییر انقلاب برآمدند اما مردم در ۹ دی به میدان آمدند و فتنه را خنثی کردند.

وی با بیان این‌که در سال ۹۸ نیز با بهانه‌هایی که به دست فتنه‌گران داده شد، درصدد فتنه‌گری بودند که خوشبختانه با لطف الهی به ثمر نرسید، ادامه داد: از فتنه عبرت‌های گوناگونی می‌توان گرفت که یکی از این عبرت‌ها، حضور چهره‌های با سابقه در اسلام و انقلاب در فتنه‌هاست.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا، حضور عناصر با سابقه انقلابی در فتنه‌ها را یکی از خطرناک‌ترین شاخصه‌های فتنه‌ها دانست و افزود: در جنگ جمل همسر پیامبر معرکه‌دار میدان است، طلحه و زبیر در جریان فتنه ایفای نقش می‌کنند که این امر سبب می‌شود تشخیص فتنه برای مردم مشکل باشد.

وی با بیان این‌که در فتنه ۸۸، کسانی در هرم فتنه قرار داشتند که در کنار امام بودند و از امام حکم داشتند، خاطرنشان کرد: هرکسی که سابقه انقلابی دارد به معنای انقلابی ماندن او نیست.

تسخیری در بجنورد: برخی خواص در فتنه ۸۸ مردود شدند / مردم بصیرتر از مسئولان بودند

گرامیداشت سیدالشهدای مقاومت در تجمع ۹ دی ملت/ سخنرانان چه گفتند؟

غلامحسن تسخیری صبح پنجشنبه در مراسم گرامیداشت یوم‌الله ۹ دی که در مصلی امام خمینی بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: فتنه ۸۸ اولین و آخرین فتنه نبود زیرا از ابتدای اسلام فتنه‌ها وجود داشته و تا زمانی که اسلام ادامه داشته باشد فتنه‌ها باقی خواهند ماند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه دوکوهه ادامه داد: علیرغم تمامی فتنه‌ها وعده الهی پیروزی جبهه حق است اما شروطی مانند استقامت نیز در قرآن کریم مطرح می‌باشد.

وی مشرکان، کفار، منافقین، مرجفین، شیاطین و نفس را شش دشمن برای جبهه حق دانست و افزود: امروز یکی از مهمترین دشمنی‌ها مرجفین، یعنی اراجیف گویان هستند که با رشد و رهاسازی رسانه‌ها و فضای مجازی به راحتی در افکار عمومی و حتی خواص اثر گذار شده‌اند.

حجت‌الاسلام تسخیری بیان داشت: امروزه جنگ نظامی، فرهنگی و اقتصادی در اولویت نبوده و سوی دیگر جنگ ادراکی آغاز شده و حوزه این جنگ رسانه می‌باشد؛ لذا هر کسی که بر رسانه مسلط شود پیروز میدان خواهد شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه دوکوهه به توصیف جبهه نفاق پرداخت و گفت: این عده با لباس اسلام به انقلاب ضربه می‌زنند و ضربه آنها بسیار شدید است.

رضایی در زنجان: ۹ دی تجلی حمایت مردم از انقلاب و ولایت فقیه بود

گرامیداشت سیدالشهدای مقاومت در تجمع ۹ دی ملت/ سخنرانان چه گفتند؟

حجت الاسلام علی رضایی ظهر پنجشنبه در مراسم بزرگداشت ۹ دی که در حسینیه اعظم زنجان برگزار شد، به حماسه ماندگار ۹ دی اشاره کرد و گفت: در فتنه سال ۸۸ دشمنان می‌خواستند مردم و رهبری نظام را از هم جدا کنند.

وی به وقایع سال ۸۷ و ماجرای توقیف روزنامه سلام و کوی دانشگاه اشاره کرد و ابراز داشت: به تعبیر مقام معظم رهبری یکی از مظلومیت های نظام این است که برخی ها که از مسیر این نظام به جایی رسیده بودند می آیند مقابل انقلاب، اپوزیسیون نظام می شوند و در مقابل آن می ایستند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی هوا فضای سپاه گفت: در سال ۸۸ و پس از آن در سالگرد ۹ دی مردم ثابت کردند که پای نظامشان ایستاده‌اند و در تبعیت از رهبری در پیمودن انقلاب، بهانه به دشمنان نمی دهند و همان افراد و اشخاص دوباره در سال ۸۸ میدانداری کردند و وقتی مردم دیدند که عده ای برای نظام و انقلابشان نقشه می کشند، حماسه ۹ دی را رقم زدند.

رضایی با بیان اینکه ۱۳ ماه قبل از انتخابات سال ۸۸، آمریکایی ها جلسه گرفتند و سه نفر هم از ایران در آنجا حضور داشتند، افزود: رمز آن جلسه القای تقلب در انتخابات می شود.

وی ابراز داشت: فتنه سال ۸۸ نیز سه شاخصه دارد و فتنه گران محبوب جامعه اند، شهرت دارند و از خود راضی و خود رأی هستند و درسال ۸۸ سناریو این بود که با ادعای پیروزی و تقلب در انتخابات مردم را به خیابان بریزند و ناامنی ایجاد شود.

تقوی در شیراز: دشمن در فتنه ٨٨ از نزدیکان انقلاب عضو گیری کرد

گرامیداشت سیدالشهدای مقاومت در تجمع ۹ دی ملت/ سخنرانان چه گفتند؟

حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی پیش از ظهر چهارشنبه در آئین گرامی داشت سالروز حماسه ٩ دی در شیراز بیان کرد: همزمان با سالروز ٩ دی مراسم‌های مهم دیگری نیز در کشور در حال برگزاری است و این ایام، ایام فاطمیه است و این موضوع عطر فرهنگ فاطمی فضای جامعه را عطرآگین کرده و مردم را دگرگون می‌کند.

وی اضافه کرد: همزمان با این ایام، سالگرد شهادت سردار دل‌ها شهید سپهبد قاسم سلیمانی نیز برگزار شده که این موضوع نیز روح میهن پرستی و دفاع از وطن در سایه ولایت فقیه را در میان مردم افزایش می‌دهد.

تقوی ادامه داد: تلاش حضرت فاطمه (س) پس از رحلت پیامبر برای آن بود که بصیرت در جامعه اسلامی افزایش یابد و ٩ دی نیز در ادامه حرکت ائمه اطهار در جامعه شکل گرفت این در حالی است که شاهد بودیم که قاسم سلیمانی نیز در این مسیر حرکت کرد و جاودانه شد.

وی افزود: ایران اسلامی به علت وجود سیره عملی ائمه اطهار و اطاعت از معصومین دیار عشق است و فارس نیز نگین درخشانی در اطاعت از رهبری است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شخصی می‌تواند در مسیر الهی و ائمه اطهار گام بردارد که وجودش مملو از عشق به خداوند و معصومین بوده تا بتواند در گام اول منیت را در خود از بین برده تا بتوان به مقام‌های عالی الهی دست یافت.

سردار غیب پرور در سنندج: قانون گریزی بزرگترین ظلم فتنه گران سال ۸۸ به مردم و نظام بود

گرامیداشت سیدالشهدای مقاومت در تجمع ۹ دی ملت/ سخنرانان چه گفتند؟

سردار غیب پرور روز پنج شنبه در مراسم گرامیداشت نهم دی ماه مردم سنندج اظهار کرد: در تاریخ ملت ایران و مسلمانان شاهد وقایعی هستیم که همچنان یاد آنها زنده است و نهم دی ماه یکی از این وقایع تاریخی است.

وی افزود: باید به این مهم توجه کنیم که چرا ۹ دی یک واقعه تاریخی است.

سردار غیب پرور اظهار داشت: یکی از افتخارات نظام اسلامی ما این است که سالانه دو انتخابات را به طور متوسط داشته ایم اما در خرداد ۸۸ ماجرا بالاتر از تلخ کامی افراد از انتخابات بود بلکه یک توطئه ای در قالب فتنه ۸۸ نهفته بود که اصل نظام را نشانه گرفته بود.

وی افزود: دشمنان ماجرای تیر ۷۸ را راه انداختند اما سریع این ماجرا جمع شد اما ۱۰ سال کار کردند تا فتنه سال ۸۸ را عملیاتی کنند.

سردار غیب پرور تصریح کرد: چهار دهه اخیر محترم ترین افراد پای صندوق‌های رأی بودند و هنگامی که جریان فتنه ادعای تقلب در انتخابات را مطرح کرد به این بزرگواران اهانت کرد.

وی افزود: فتنه گران با دست زدن به انواع اقدامات شنیع و ضد فرهنگی به جان و مال مردم تعدی کردند و می‌توان گفت که قانون گریزی بزرگترین ظلمی بود که در سال ۸۸ به نظام شد.

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام علی (ع) گفت: فتنه گران کمیته صیانت از آرا را مطرح کردند و آرا بازشماری شد اما دوباره عقب نشینی نکردند و بیانیه‌های متعددی را صادر کردند.

سردار غیب پرور افزود: بزرگان نظام به موسوی اعلام کردند که این مسیر جهنمی است و آب در آسیاب دشمن ریختن است اما وی از مواضع دشمن شادکن خود دست برنداشت.

دری نجف آبادی در کرمان: مردم کرمان در ۹ دی حماسه آفریدند / راه شهید سلیمانی ادامه دارد

گرامیداشت سیدالشهدای مقاومت در تجمع ۹ دی ملت/ سخنرانان چه گفتند؟

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی ظهر پنجشنبه در مراسم گرامیداشت ۹ دی ماه در کرمان اظهارداشت: مردم کرمان نشان داده‌اند که در تمام عرصه‌های انقلاب پای کار هستند و با هوشیاری در مقابل هر گونه تهدید ایستاده‌اند و راه صحیح را پی می‌گیرند.

وی با اشاره به نقش رهبری و مردم در حماسه ۹ دی ماه گفت: حضور گسترده مردم در این روز نشان داد در صورت داشتن بصیرت و هوشیاری می‌توان هر توطئه ای را شکست داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در آن زمان سلیمانی های ایران بار دیگر نقشه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب کردند و نشان دادند در این سرزمین مردم حامی نظام هستند و در کنار ولایت ایستاده‌اند.

وی ادامه داد: در قتنه ۸۸ دشمن دنبال انقلاب مخملی بود اما سلیمانی های ایران اجازه هر گونه انحراف را ندادند و همین مردم هنوز هم بیدار و پای انقلاب هستند.

وی گفت: اردو کشیهای خیابانی و تخریب اموال عمومی و مردم از جمله نقشه‌های دشمن بود که با شکست مواجه شد.

سردار جوانی در کرمانشاه: حماسه ۹ دی اوج قله بصیرت و دشمن شناسی ملت است

گرامیداشت سیدالشهدای مقاومت در تجمع ۹ دی ملت/ سخنرانان چه گفتند؟

سردار یدالله جوانی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت یوم الله ۹ دی که در حسینیه ثارالله سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه برگزار شد با تجلیل از حماسه‌آفرینان ۹ دی اظهار کرد: حماسه ۹ دی اوج قله بصیرت و دشمن‌شناسی مردمی است که خود هدف توطئه دشمن قرار گرفته بودند.

وی افزود: فتنه سال ۸۸ فتنه‌ای بود که مقدمات آن از ۱۰ یا ۱۵ سال پیش از آن برنامه‌ریزی شده بود و در آن فهم و بصیرت و قدرت تشخیص مردم هدف قرار گرفته بود در حالی که در سال‌های نخست انقلاب اسلامی ایران توطئه‌ها و شیطنت‌های دشمنان جسم و جان عده‌ای و سرزمین و منابع و ذخایر کشور را نشانه رفته بود.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: دشمن در دهه ۶۰ در اجرای نقشه‌های خود شکست خورد و به این فکر افتاد که برای رسیدن به اهدافش باید بصیرت توده مردم را هدف قرار دهد و به این نتیجه رسید که با کودتا و ترور و تجزیه طلبی نمی‌تواند نظام اسلامی را ساقط کند و به این فکر افتاد که بصیرت و تشخیص مردم را مورد هدف قرار دهد و به وسیله همین مردمی که انقلاب کردند نظام را از درون تضعیف کند.

جوانی بیان کرد: امروز ۹ دی روز پاسداشت و تجلیل از حماسه‌آفرینانی است که با ولایت تجدید پیمان و میثاق کردند و هرساله باید این حماسه‌آفرینی بازخوانی شود و پیچیدگی‌های فتنه و نقشه‌های فتنه‌گران یادآوری شود.

حسینی در گرگان: فتنه گران اصل نظام و مقدسات را در سال ۸۸ نشانه گرفته بودند

گرامیداشت سیدالشهدای مقاومت در تجمع ۹ دی ملت؛ سخنرانان چه گفتند؟

سید محمد حسینی پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم تجمع یوم الله ۹ دی اظهارکرد: اگر واقعه ۹ دی مربوط به گذشته بود و به امروز ما مربوط نمی شد سخن گفتن از آن بی فایده بود اما امکان تکرار فتنه وجود دارد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اضافه کرد: بصیرت مردم، ولایت مداری و حضور به موقع آنها در صحنه درس های بزرگ ۹ دی است که باید از آن عبرت گرفت.

حسینی با بیان اینکه مردم گلستان یک روز قبل از ۹ دی به صحنه آمدند، افزود: این حضور مردم استان نشان از ولایت مداری آنها است.

وی گفت: در ماجرای فتنه برخی عوام و حتی خواص جامعه دچار لغزش شدند که خاصیت فتنه است اما با سعه صدر و هدایت رهبر معظم انقلاب موفق شدند توده مردم را از بدخواهان نظام جدا کنند.

حسینی اضافه کرد: هر چند ممکن است مردم در برخی مسائل اختلاف نظر داشته باشند ولی در اصل نظام، ولایت پذیری و ادامه دادن راه شهدا هم عقیده هستند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: ملت ایران وقتی دیدند بی شرمانه به بهانه تقلب به امام حسین (ع)، رهبری و همه آرمان های آنها توهین می شود دیگر طاقت نیاوردند و به میدان آمده و بساط فتنه ای که چهره خود را عیان کرده بود برچیدند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره سردار دل ها افزود: شهید سلیمانی وقتی در فتنه ۸۸ و فتنه کوی دانشگاه مواجه شد با نوشتن نامه به خواصی که دچار لغزش شده بودند روشنگری کرده و هشدار دادند.

خاتمی در رشت: تلاش دشمن در فضای مجازی جدایی مردم از ولایت است

گرامیداشت سیدالشهدای مقاومت در تجمع ۹ دی ملت؛ سخنرانان چه گفتند؟

آیت الله سید احمد خاتمی پیش از ظهر پنج شنبه در مراسم بزرگداشت یوم الله ۹ دی در میدان شهدای ذهاب رشت با بیان اینکه تقلب رمز اغتشاش دشمنان در سال ۸۸ بود، بیان کرد: دشمنان در طول هشت ماه فتنه از هیچ کاری دریغ نکرده و بارها اخبار دروغ منتشر کردند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اقدامات هنجارشکنانه فتنه گران در عاشورای ۸۸، گفت: فتنه گران با چراغ سبز آمریکا و رژیم صهیونیستی به عزاداران حسینی (ع) حمله و صبر مردم مؤمن ایران را لبریز کردند.

وی افزود: مردم انقلابی ایران در طول هشت ماه فتنه سختی‌های زیادی کشیدند و خون دل خوردند اما هتک حرمت به اهل بیت (ع) را تاب نیاوردند و سرانجام در ۹ دی به صورت خودجوش و بدون هیچ تبلیغاتی به خیابان‌ها آمدند.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به ویژگی قیام ۹ دی، تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های این تجمع مردمی این بود که تنها به رهبری توجه داشتند و در دستان آنها تنها عکس رهبری و حضرت امام دیده می‌شد.

وی ادامه داد: حضور مردم در اجتماع ۹ دی بصیرت آنها را به دشمنان نشان داد و با توجه به ابعاد این فتنه، تنها حضور میدانی مردم می‌توانست این توطئه و خیانت را خنثی کند.

بصیرت راه نجات از فتنه ها است

حسین مظفر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش ازظهر پنجشنبه در مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی در مصلی ساری با فتنه گران گمان می‌کردند که نسل جوان با انقلاب بیگانه هستند و دست به فتنه زدند، گفت: اما دیدند که این جوانان به میدان آمدند و بساط آنان را برچیدند.

وی با اظهار اینکه همواره در طول تاریخ شاهد مصاف حق و باطل بودیم، گفت: در دوران ما نیز منافقین وجود داردو با ولایت فقیه به مقابله پرداختند درحالی ولایت فقیه جایگاه والا و ارزشمندی دارد.

وی ادامه داد: ولایت فقیه همانند خورشیدی در جامعه می‌درخشد و راه مقابله با فتنه و فتنه گری‌ها تبعیت از رهبری و داشتن بصیرت است.

شیرازی در بندرعباس: فتنه‌ ‌۸۸ ‌طرحی حساب‌شده برای براندازی نظام بود

گرامیداشت سیدالشهدای مقاومت در تجمع ۹ دی ملت؛ سخنرانان چه گفتند؟

حجت‌الاسلام علی شیرازی پیش ازظهر پنجشنبه در اجتماع مردمی ۹ دی در بندرعباس اظهار داشت:  در فتنه ۸۸ یک عده طراح اصلی بودند و پشت صحنه آن سران استکبار آمریکا و انگلیس حضور داشتند و سران فتنه نیز مجریان روی صحنه بودند و علاوه بر آنها گروه دیگری نیز دخیل بودند و آن هم بعضی از مسئولین و خواص بودند که وارد گود شدند لذا در سال ۸۸ رهبر معظم انقلاب فرمودند در فتنه ۸۸ خواص مردود شدند اما ملت ایران سربلند از آن بیرون آمدند.

وی عنوان کرد: من امروز به مسئولان کشور می‌گویم ملتی که در فتنه‌های مختلف پای این انقلاب ایستاده‌اند جای دارد مسئولین دست و پای آنها را ببوسند چرا که مردم در این کشور حاکم هستند و مردم سالاری دینی در ایران حاکم و اگر سردار سلیمانی هم به عزت، مقام و قدرت رسید به خاطر حمایت ملت ایران بود.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع تاکید کرد: شهید سلیمانی در وصیت نامه می‌نویسد مردم بودند که به من اعتماد کردند و اگر اعتماد مردم نبود نمی‌توانستم فرمانده لشکر شود و سردار سلیمانی خطاب به شهدای لشکر ۴۳ ثارالله می‌نویسد که شما بودید که قاسم را قاسم کردید بنابراین مسئولین بدانند ما بدون مردم هیچ‌کاره هستیم.

متکی در یزد: آمریکا در روزگار افول/ شکوه تشییع حاج قاسم نماد بصیرت ملت انقلابی

گرامیداشت سیدالشهدای مقاومت در تجمع ۹ دی ملت؛ سخنرانان چه گفتند؟

منوچهر متکی، صبح پنجشنبه در مراسم بزرگداشت حماسه ۹ دی در مسجد روضه محمدیه (حظیره) اظهار داشت: با مروری بر سرنوشت انقلاب‌های رخ داده در جهان، به عظمت انقلاب اسلامی که در مسیر حق حرکت کرده و با گذشت چهار دهه، مقتدر و پیروز در حال پیشرفت است، پی خواهیم برد.

وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران در طول چهار دهه گذشته با توطئه‌های کوچک و بزرگ بسیاری دست و پنجه نرم کرده اما همه این توطئه‌ها تاکنون به فضل خداوند متعال، با شکست مواجه شده در حالی که تنها یک مورد از این توطئه‌ها می‌توانست یک کشور را از پا در بیاورد.

متکی با بیان اینکه دشمنان انقلاب ما گمان می‌کردند که همه ملک جهان تحت سلطه آنهاست و این امر را شعار خود قرار داده بودند، افزود: امروز همه زرادخانه‌ها، طراحی‌ها و لشکرکشی‌های آنها با شکست مفتضحانه به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شوند و باید کشورهایی که روزگاری تحت سلطه خود درآورده بودند را ترک کنند.

وزیر امور خارجه دولت‌های نهم و دهم تصریح کرد: امروز کشور ایران نیز مصمم است تا آمریکایی‌ها را از همسایگی خود دور کند همچنانکه می‌بینیم وضعیت آمریکایی‌ها در دو سال اخیر و پس از حرکت ناجوانمردانه و به شهادت رساندن سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس چگونه است.

تصاویری از تجمع‌های ۹ دی در استان‌ها

گرامیداشت سیدالشهدای مقاومت در تجمع ۹ دی ملت؛ سخنرانان چه گفتند؟

گرامیداشت سیدالشهدای مقاومت در تجمع ۹ دی ملت؛ سخنرانان چه گفتند؟

گرامیداشت سیدالشهدای مقاومت در تجمع ۹ دی ملت؛ سخنرانان چه گفتند؟

گرامیداشت سیدالشهدای مقاومت در تجمع ۹ دی ملت؛ سخنرانان چه گفتند؟

گرامیداشت سیدالشهدای مقاومت در تجمع ۹ دی ملت؛ سخنرانان چه گفتند؟

گرامیداشت سیدالشهدای مقاومت در تجمع ۹ دی ملت؛ سخنرانان چه گفتند؟

گرامیداشت سیدالشهدای مقاومت در تجمع ۹ دی ملت؛ سخنرانان چه گفتند؟

گرامیداشت سیدالشهدای مقاومت در تجمع ۹ دی ملت؛ سخنرانان چه گفتند؟

گرامیداشت سیدالشهدای مقاومت در تجمع ۹ دی ملت؛ سخنرانان چه گفتند؟

گرامیداشت سیدالشهدای مقاومت در تجمع ۹ دی ملت؛ سخنرانان چه گفتند؟

گرامیداشت سیدالشهدای مقاومت در تجمع ۹ دی ملت؛ سخنرانان چه گفتند؟

گرامیداشت سیدالشهدای مقاومت در تجمع ۹ دی ملت؛ سخنرانان چه گفتند؟

گرامیداشت سیدالشهدای مقاومت در تجمع ۹ دی ملت؛ سخنرانان چه گفتند؟

گرامیداشت سیدالشهدای مقاومت در تجمع ۹ دی ملت؛ سخنرانان چه گفتند؟

گرامیداشت سیدالشهدای مقاومت در تجمع ۹ دی ملت؛ سخنرانان چه گفتند؟

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس