تزریق ۹ میلیارد دلار ارز به سامانه نیما از سوی شرکت‌های پتروشیمی

وزیر نفت گفت: شرکت‌های پتروشیمی از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا به امروز ۹ میلیارد دلار ارز به سامانه نیما تزریق کرده اند.

به گزارش مشرق، جواد اوجی، صبح امروز در آیین گرامیداشت روز صنعت پتروشیمی گفت: مطالعات انجام شده در بحث سرمایه گذاری‌ها نشان می‌دهد که حوزه پتروشیمی مناسب سرمایه گذاری است و ارزش افزوده بالاتری دارد و طرح‌هایی که به زنجیره ارزش ختم شود ارزشمند است.

ببینید:

فیلم/ جزئیات اختصاص ۱۵ لیتر بنزین به هر کارت ملی

وزیر نفت گفت: نزدیک به ۱۵ هزار واحد صنعتی از خوراک پتروشیمی‌ها استفاده می‌کنند و کشوری مانند جمهوری اسلامی ایران که ذخایر گازی بالغ بر ۳۴ هزار میلیارد مکعب قابل برداشت دارد هر چه بتوانیم در این زمینه بحث مصرف خوراک را در واحدهای پتروشیمی به ارزش افزوده تبدیل کنیم این کار به نوعی اقتصاد مقاومتی است و اشتغالزایی و درآمد زایی به همراه دارد

اوجی گفت: پتروشیمی‌ها کمتر دچار آسیب تحریم‌ها شده اند و از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا به امروز نزدیک به ۹ میلیارد دلار از سوی شرکت‌های پتروشیمی ارز به سامانه نیما ارز تزریق شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: در چند سال اخیر که تحریم‌ها فشار ایجاد کرده و اقتصاد ما را دچار چالش کرده است این درآمدهای حاصل از محصولات پتروشیمی کمک شایانی به کشور کرده است.

وزیر نفت در ادامه اظهار کرد: برآورد ما این است که تا پایان سال ۱۲ میلیارد دلار تزریق ارز در سامانه نیما از طریق شرکت‌های پتروشیمی انجام شود و این درآمد در حال تنه زدن به درآمدن حاصل از صادرات نفت و میعانات گازی در کشور است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    0 0
    این پتروشیمی ها دولتی اند یا خصوصی
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    0 0
    واینکه امیدواریم انشاالله مسئولین مربوطه در حوزه پتروشیمی امانتدار خوبی برای تکتک ملت باشند.وسایرین هم به این موضوع طمع ورزی نکنند وشاهد رانت و فساد نباشیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس