کد خبر 1285615
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۵
افتتاح ۶ میدان گازی تا پایان دولت سیزدهم

وزیر نفت، فارس را دارای ۶ میدان گازی دانست و از افتتاح ۶ میدان گازی دیگر با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد دلار خبر داد.

به گزارش مشرق، جواد اوجی وزیر نفت در جلسه شورای اداری که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از بازدیدهای خود از استان، فارس را دارای شش میدان گازی دانست و از شش میدان گازی دیگر با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد دلار خبر داد.

او با بیان اینکه قرار است تولید نفت در فارس افزایش یابد، گفت: براساس آنچه پیش‌بینی شده تولید نفت در فارس به ۶۰ هزار بشکه در سال می‌رسد این در حالی است که ۸۰۰ میلیارد تومان توسط این وزارتخانه قرار است برای توسعه محورهای مواصلاتی فارس هزینه شود.

اوجی همچنین راه‌اندازی فاز دوم پالایشگاه گازی فراشبند با بار مالی ۲۵۰ میلیون دلار از اخبار خوب وزیر نفت برای استان فارس است که وی در گزارش خود به رئیس‌جمهور به آن اشاره کرد.

وزیر نفت گفت: مشارکت در طرح جاده کوار تا فیروزآباد، تکمیل و آبرسانی به سد هایقر، یک هزار و ۱۵۰ میلیارد در قالب ۲۵۰ پروژه، راه‌اندازی پتروشیمی‌های داراب، فیروزآباد، جهرم و فسا و تضمین خوراک اتان برای تولید پلی اتیلن و تعیین تکلیف سرمایه‌دار و بسیج کردن هلدینگ پارسیان و صنعت نفت و خلیج فارس، تعیین تکلیف پتروشیمی‌های فارس از اخبار خوب دیگری بود که اوجی برای فارسی‌ها داشت.

وزیر نفت در بحث پالایشگاه شیراز نیز گفت: تامین لوله برای فراوری و خوراک برای تولید از دیگر مواردی است که پیگیری می‌شود.

او درباره گازرسانی به شهرستان‌ها نیز افزود: گازرسانی به یکصد روستا تا پایان سال و ۴۴۰ واحد صنعتی انجام می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس