بایدن بودجه نظامی ۷۷۰ میلیارد دلاری را امضا کرد

رئیس جمهور آمریکا قانون دفاع ملی این کشور برای سال مالی ۲۰۲۲ میلادی را امضا کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا قانون دفاع ملی این کشور را رسما امضا کرده است که بر اساس آن اجازه اختصاص ۷۷۰ میلیارد دلار بودجه نظامی و دفاعی ایالات متحده را برای سال مالی ۲۰۲۲ صادر خواهد کرد.

سنای آمریکا به اتفاق آرا لایحه مربوط به قانون دفاع ملی این کشور به ارزش ۷۷۰ میلیارد دلار را تصویب کرده است. این رقم ۲۵ میلیارد دلار بیشتر از طرح پیشنهادی دولت بایدن بوده است.

بیشتر بخوانید:

پایان ماه عسل اروپا-آمریکا در دوران بایدن/ امیدهایی که به یاس بدل شد

سنای آمریکا پیش از این لایحه مذکور را برای امضای نهایی به کاخ سفید ارسال کرده تا بایدن آن را به قانون تبدیل کند.

این لایحه با ۸۸ رای موافق در برابر ۱۱ رای مخالف به تصویب قاطع دموکرات ها و جمهوریخواهان رسیده بود.

مجلس نمایندگان آمریکا نیز پیش از این با ۳۶۳ رای موافق در برابر ۷۰ رای مخالف این لایحه را تصویب کرده بود.

بر اساس این لایحه هزینه های نظامی وزارت دفاع آمریکا نسبت به سال قبل ۵ درصد افزایش یافته است.

این لایحه مجوز افزایش ۲.۷ درصدی حقوق پرداختی به نظامیان آمریکایی را تایید کرده راهبردهایی را برای مقابله با تهدیدات روسیه و چین پیشنهاد داده است از جمله خرید هواپیما و کشتی های بیشتر.

این لایحه همچنین شامل کمک امنیتی ۳۰۰ میلیون دلاری به اوکراین است. این لایحه ۷.۱ میلیارد دلار را برای افزایشش قدرت بازدارندگی آمریکا علیه چین در منطقه آسیا اقیانوسیه اختصاص داده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    0 0
    ۸ میلیارد دلار بیش از سال پیش ( ۷۶۲ میلیارد دلار) و ۳.۴۳ درصد. GDP . مجموع بودجه های نظامی دو سوم دنیا فکر کنم معادل بودجه نظامی امریکاست . فکر میکنم ۴ هدف پشت هست : ۱. تقویت ارتش و ملحق شدن اف ۳۵ ها و... و تقویت اتحاد با متحدان . ۲. جلوگیری از اقدامات روسیه علیه اوکراین . ۳. حمایت از کشور های شرق آسیا و گسترش نفوذ تو اون منطقه برای رصد چین . ۴. حمایت نظامی از خاورمیانه در راس آنها اسرائیل. ۵۰ میلیارد دلار کمک مالی - نظامی تدارک دیده شده ‌‌. که کمک ها انگار به اوکراین بیشتر شده ، ۳.۸ میلیارد دلار اسرائیل ثابته و کمک ها به کشور های آفریقایی و قاره آمریکا فقیر بیشتر شده . برا افغانستان که ۴.۸ میلیارد دلار هر سال کمک میکردند انگار نیست ولی قطعا براش فکر کردن .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس