«جو بایدن» بودجه نظامی ۷۶۸ میلیارد دلاری آمریکا را امضاء کرد

کاخ‌ سفید امروز از امضای بودجه نظامی ۷۶۸ میلیارد دلاری آمریکا از سوی «جو بایدن» خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا امروز دوشنبه بودجه نظامی ۷۶۸ میلیارد دلاری این کشور که شامل مهار روسیه می شود را امضاء کرد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، کاخ سفید با اعلام این خبر اعلام کرد که بودجه نظامی آمریکا برای سال ۲۰۲۲ میلادی شامل «مهار» روسیه است.

این در حالیست که به گزارش اسپوتنیک، در بودجه نظامی آمریکا برای سال آتی، تحریم هایی علیه پروژه نورد استریم ۲ گنجانده نشده است.

بودجه نظامی ۷۶۸ میلیارد دلاری آمریکا چهارشنبه هفته گذشته در مجلس سنای این کشور از سوی سناتورها مورد تصویب قرار گرفت.

اکثر اعضای سنای آمریکا از لایحه موسوم به قانون اختیارات دفاع ملی (بودجه نظامی) حمایت کردند و این لایحه ۷۶۸ میلیارد دلاری را برای تصویب نهایی توسط جو بایدن رییس جمهور این کشور، به کاخ سفید فرستادند.

لایحه مذکور با ۸۹ رأی موافق در برابر ۱۰ مخالف در مجلس سنای آمریکا به تصویب رسید.

بر اساس آن، ۲۴ میلیارد دلار بیش از تقاضای دولت آمریکا، به پنتاگون بودجه اختصاص یافته است.

خط لوله نورد استریم ۲ در ۱۰ سپتامبر سال جاری (۱۹ شهریور) تکمیل شد و گاز روسیه را از طریق دریای بالتیک به آلمان منتقل می کند. روند صدور گواهینامه این پروژه به عنوان اپراتور مستقل خط لوله در حال حاضر در حال انجام است تا اطمینان حاصل شود که پروژه با شرایط دستورالعمل های مرتبط با گاز اتحادیه اروپا مطابقت دارد.

آمریکا مخالف صادرات گاز روسیه به آلمان است و می‌گوید که چنین پروژه‌ای از یک سو تسلط روسیه بر بازار انرژی اروپا را بیشتر می‌کند و از سوی دیگر امنیت و اقتصاد اوکراین را به مخاطره می‌اندازد و در کل این پروژه توافق بدی برای اروپا است، چرا که به زعم آمریکایی ها، امنیت انرژی را در این قاره به خطر می اندازد.

خط مذکور با تغییر مسیر، اوکراین را دور می‌زند و به این ترتیب کی‌یف را سالانه از دریافت میلیاردها دلار هزینه ترانزیت محروم می‌کند.

آمریکا پیشتر و در دسامبر سال ۲۰۱۹، قانونی را وضع کرد که بر اساس آن هر کشتی که به اجرای پروژه «نورد استریم ۲» کمک کند را هدف تحریم قرار می‌دهد.

روسیه نیز در واکنش به این اقدام خصمانه آمریکا تلاش کرد با کشتی‌های خود این پروژه را به اتمام برساند که این مسئله ایالات متحده را به وضع تحریم‌های بیشتر علیه مسکو ترغیب کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    1 1
    اِه چرا آخه؟! مگه دنیا دنیای گفتمان نبود؟؟! جل الخالق!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس