کد خبر 1318825
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۱
دعوت کره جنوبی از کره شمالی برای گفت وگوی صلح در سال جدید میلادی

وزیر اتحاد کره‌جنوبی روز دوشنبه کره‌شمالی را ترغیب کرد تا در سال جدید میلادی گام هایی در راستای گفت و گو و همکاری با این کشور بردارد.

به گزارش مشرق، در حالی که «پیونگ یانگ» این هفته گردهمایی حزب اصلی این کشور را برای بحث بر سر سیاست های داخلی و مسائل خارجی پیش رو دارد وزیر اتحاد کره جنوبی از این کشور خواست تا گام هایی در جهت مذاکره و همکاری با یکدیگر بردارد.

پیشتر کره شمالی اعلام کرده بود که حزب حاکم کارگران نشست مجمع عمومی کمیته مرکزی خود را در روزهای پایانی دسامبر پیرامون بحث و تصمیم‌گیری درباره برنامه‌های کاری سال جدید میلادی برگزار خواهد کرد.

«لی جونگ جو» سخنگوی این وزارتخانه در کنفرانس مطبوعاتی گفت: «مجمع عمومی معمولا با حضور «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی به مدت ۱ تا ۴ روز برگزار می‌شود. دولت سئول از نزدیک این نشست را برای رویت پیام‌های مرتبط با مسائل بین دو کره یا مذاکرات هسته‌ای دنبال می‌کند. امیدواریم کره شمالی سال جدید میلادی را با مذاکرات با جامعه بین‌المللی و اتخاذ گام‌هایی در مسیر تعامل و همکاری آغاز کند.»

این اظهارات در شرایطی مطرح می‌شود که مذاکرات هسته‌ای میان کره‌شمالی و ایالات متحده، از زمان شکست مذاکرات سال ۲۰۱۹ در هانوی به بن‌بست رسیده است.

پیونگ‌یانگ به پیشنهاد مذاکرات واکنشی نشان نداده است در حالی که از واشنگتن می‌خواهد از اقدامات ناعادلانه و یک جانبه و سیاست های خصمانه علیه این کشور دست بردارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس