کد خبر 1318785
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
تاثیر عسل بر سلامت دهان و دندان

عسل طبیعی ماده ای غذایی و شیرین است که نه تنها صدمه ای به دندان های ما نمی زند، بلکه از آنها محافظت می کند.

به گزارش مشرق، شکوه مهربان کار مسئول واحد سلامت دهان و دندان مرکز بهداشت شهدای انقلاب گفت: مواد موجود در عسل، به صورت طبیعی از دهان، دندان و روده محافظت و ضد عفونی می کند و باعث سفیدی طبیعی دندان ها نیز می شود و عسل تنها ماده غذایی شیرین جهان بوده که علاوه بر مصرف به عنوان یک ماده غذایی بسیار لذیذ و دارای خاصیت ایجاد انرژی و شادابی نیز است.

او بیان کرد: یافته های علمی نشان می دهد مصرف موم عسل برای پیشگیری از ایجاد پوسیدگی و پلاک دندانی سودمند است و  غلظت های مختلف عصاره موم عسل، باعث توقف رشد و یا نابودی میکروب های اصلی موثردر ایجاد پوسیدگی و پلاک دندانی موسوم به باکتری استرپتوکوکوس موتانس می شود.

مهربان کار تصریح کرد: قندهای موجود در عسل با شیرینی فراوانی که دارد به دندان ها هیچ صدمه ای نمی زند، بلکه می تواند آن ها را سفید و لثه ها را محکم سازد و چنانچه شکر مدتی در دهان بماند، به وسیله باکتری تجزیه شده که موجب ایجاد اسید لاکتیک در دهان می شود و برای دندان ها مضر است.

مسئول واحد سلامت دهان و دندان مرکز بهداشت شهدای انقلاب ادامه داد: اما عسل بر خلاف شکر چون دارای یک نوع آنتی بیوتیک طبیعی بوده و هیچ گونه اسیدی در دهان تولید نکرده و دندان ها را ضدعفونی می کند، به همین دلیل مصرف آن به ویژه در کودکان، نه تنها هیچ ضرری برای دندان ندارد، بلکه مفید نیز است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    1 0
    تا حالا دکترها طب اسلامی را بهاطر این مدعا مسخره می کردند دنیای مسخره ایست !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس