کد خبر 1318735
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
سیگار

متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: یائسگی، سالمندی، دریافت ید زیاد، عفونت، سیگار و غیره ازجمله محرک‌های کم‌کاری تیروئید هستند.

به گزارش مشرق، احمدرضا رسولی در رابطه با محرک‌های کم‌کاری تیروئید، اظهار کرد: استرس غده فوق‌کلیه، استرس اکسیداتیو، یائسگی، سالمندی، دریافت ید زیاد، عفونت، سیگار، بارداری و برخی داروها، از جمله محرک‌های کم‌کاری تیروئید است.

وی در رابطه با مکمل اسید لیپوئیک، افزود: استفاده از مکمل اسید لیپوئیک می‌تواند تبدیل T۴ به T۳ را کاهش داده و مانع از تشکیل فرم فعال هورمون تیروئید شود.

این پزشک در رابطه با مراقبت‌های غذایی افراد دارای کم‌کاری تیروئید، تصریح کرد: دانه خردل، کلم بروکسل، کلم قمری، کلم بروکلی، گل کلم، شلغم، تربچه به واسطه مهار تیروپروکسید از اثرات ضد تیروئیدی دارند.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه سویا و لوبیا سویا نیز در صورت محدود بودن دریافت ید ویژگی‌های ضدتیروئیدی دارند، گفت: برخی ترکیب‌های گیاهی می‌توانند باعث مهار تولید شکل فعال هورمون تیروئید (T۳) شوند.

رسولی در رابطه با منابع گیاهی فلاونوئیدها، اظهار کرد: کرفس، قاصدک، فلفل سبز، روغن زیتون، هویج، نعنا، چای بابونه، آویشن، رزماری، پونه کوهی است که اثرات ضدتیروئیدی دارند. گفتنی است مصرف غذاهای اشاره شده اگر به صورت پخته شده مصرف شود، اثرات سوء کمی بر تیروئید دارد.

منبع:صدآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی خان IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    1 0
    مرزنجوش را فراموش کردید با سه مکمل سودابر ،، یک متخصص طب سنتی ماهر فقط با یک نگاه به زبان شما می‌تواند مشکل تیروئید شما را در ی هفته حل کند و دیگر دارو مصرف نکنید ،، وجود اسپاسم در روده کوچک که حتی با عکس برداری هم قابل تشخیص نیستن هم می‌توان با بررسی زبان تشخیص داد ،، البته پزشکان محترم اعتقادی به این ندارن و برای آنها داروهای شیمیایی وحی ملزم است .یکی از دلایل تشنج می‌تواند وجود کم کاری یا پر کاری تیروئید باشد. مرزنجوش می‌تواند حتی مشکلات عضلانی شما را هم حل کند، با تشکر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس