کد خبر 1318391
تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۳
نگاه ها به دادگاه فدرال؛ تکلیف نتایج انتخابات عراق فردا روشن می شود

دادگاه فدرال عراق در حالی قرار بود امروز یکشنبه رای نهایی خود را درباره نتایج انتخابات پارلمانی این کشور اعلام کند که اعلام تعطیلی امروز به مناسبت کریسمس، صدور رای نهایی را به فردا موکول کرد.

به گزارش مشرق، در پی شکایت «هادی العامری» رهبر ائتلاف فتح نسبت به نتایج انتخابات پارلمانی عراق، این شکایت به دادگاه فدرال ارجاع شد و اکنون همه نگاه ها متوجه این دادگاه است تا رای نهایی خود را صادر کند.

انتخابات پارلمانی عراق هجدهم مهرماه (دهم اکتبر) برگزار شد اما برخی احزاب مدعی تقلب در انتخابات شدند و نسبت به صحت نتایج آن تشکیک وارد کردند.

«محمد الساعدی» وکیل ائتلاف فتح در پرونده شکایت علیه نتایج انتخابات، در گفت و گو با روزنامه «العربی الجدید» چاپ لندن، با اعلام خبر تعویق جلسه ویژه دادگاه فدرال عراق برای اعلام رای نهایی خود در خصوص شکایت های مطرح شده، گفت که این جلسه به فردا دوشنبه موکول شده است و غیرقابل تعویق است.

وی افزود: ادله و اسناد زیادی که نشان می دهد انتخابات سالم و پاک برگزار نشده، تقدیم دادگاه شده است.

وکیل ائتلاف فتح در عین حال تاکید کرد که رای صادره از دادگاه فدرال برای همه الزام آور است و غیرقابل فرجام خواهی است.  

از سوی دیگر «فاضل الفتلاوی» از رهبران فراکسیون «صادقون» وابسته به «عصائب اهل الحق» از دیگر گروه های معترض به نتایج انتخابات عراق پیش بینی کرد که دادگاه فدرال نتایج برخی از حوزه های انتخابی را ابطال و دستور شمارش آراء به صورت دستی در برخی از حوزه های دیگر را صادر می کند.

وی افزود: پیش بینی می شود که رای دادگاه فدرال نتایج اعلام شده از سوی کمیساریای عالی انتخابات عراق را ولو به صورت کم، تغییر می دهد.

الفتلاوی در عین حال تاکید کرد که رای دادگاه فدرال برای همه محترم و الزام آور است، حتی اگر به گفته او، شکایات ارائه شده از سوی دادگاه رد شود.

ائتلاف فتح شکایات خود در قالب ۲۰ پرونده شامل اسناد و شواهد مختلف مبنی بر تقلب در انتخابات را به دادگاه ارائه کرده و خواستار ابطال نتایج آرا شده است.

ائتلاف فتح در این دور از انتخابات موفق به کسب ۱۷ کرسی شده است.

در عین حال طی روزهای اخیر بویژه در روز شنبه این هفته هزاران نفر از معترضان به نتایج انتخابات در بغداد و برخی دیگر از شهرهای عراق دست به تجمعات اعتراضی زدند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس