کد خبر 1318875
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۷
ائتلاف الفتح: به حکم دادگاه فدرال عراق پایبندیم

ائتلاف الفتح عراق به رهبری هادی العامری در واکنش به حکم دادگاه فدرال در تائید نتایج نهایی انتخابات اعلام کرد: با وجود اعتقاد به اینکه انتخابات با تقلب همراه بوده؛ اما به تصمیم دادگاه پایبند هستیم.

به گزارش مشرق، هادی العامری رهبر ائتلاف الفتح در بیانیه‌ای مطبوعاتی که در اختیار رسانه‌های این کشور قرار گرفته ضمن اعلام پایبندی به حکم دادگاه فدرال در مورد تایید نتایج انتخابات تاکید کرد، این احترام و پایبندی در راستای صیانت از ثبات عراق است.

العامری در بیانیه خود تاکید کرد: در راستای پایبندی و تعهد به قانون اساسی و نگرانی از بی ثبات شدن امنیتی و سیاسی عراق، و با توجه به اعتقادی که روند سیاسی و دموکراسی در کشور و رد و بدل شدن مسالمت آمیز قدرت از طریق صندوق‌های رای و انتخابات داریم، احترام خود را به حکم دادگاه فدرال اعلام می‌کنیم گرچه ما همچنان اعتقاد عمیق و راسخی به وجود شبهات مربوط به دستکاری و جعل انتخاب داریم.

وی تاکید کرد: اسنادی که ما به دادگاه فدرال در چارچوب اعتراضمان به نتایج انتخابات ارائه کردیم، محکم، منطقی و مقبول بودند و اگر به هر دادگاه قانون اساسی در هر کشوری که به دموکراسی احترام می‌گذاشت ارائه می‌شد برای لغو انتخابات کافی بود، با این حال ما احترام خود را نسبت به حکم دادگاه فدرال اعلام می‌داریم گرچه این دادگاه هم تحت فشارهای‌های خارجی و داخلی زیادی قرار گرفته بود.

نوری المالکی رهبر ائتلاف دولت قانون هم در واکنش به صدور حکم دادگاه فدرال در صفحه خود در توئیتر نوشت: با توجه به شرایطی که کشور در آن به سر می‌برد صدور چنین حکمی پیش بینی می‌شود زیرا در این شرایط امکان لغو انتخابات و برگزاری انتخابات جدیدی وجود ندارد گرچه خلل موجود در این انتخابات با اسناد و دلایل کاملا مشخص شده است.

نخست وزیر اسبق عراق در ادامه گفت امیدوار بودیم دادگاه فدرال به شکل منصفانه‌ای با گروه‌های و لیست‌های زیان دیده از این فرایند برخورد می‌کرد.

پیش از این نیز سید عمار حکیم هم ضمن اعلام احترام و پایبندی خود به حکم دادگاه تاکید کرده بود در هیچ ائتلاف حکومتی مشارکت نخواهد داشت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس