رزمایش موشکی پیامبر اعظم 15 - موشک بالستیک نمایه

چهارمین روز رزمایش مشترک پیامبراعظم (ص) ۱۷ با شلیک موشک‌های کروز دریایی با برد متوسط و عملیات هوایی پهپادهای نیروی دریایی سپاه انجام شد.

به گزارش مشرق، چهارمین روز رزمایش مشترک پیامبراعظم (ص) ۱۷ با شلیک موشک‌های کروز دریایی با برد متوسط و عملیات هوایی پهپادهای نیروی دریایی سپاه انجام شد.

شلیک موشک‌های کروز دریایی از سکوهای شناوری و ساحلی و اصابت همزمان به هدف مشخص در دریا با حضور دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه و جمعی از فرماندهان عالی رتبه قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص) با موفقیت به انجام رسید.

همچنین در بخش دیگر برنامه های روز چهارم این رزمایش، عملیات هوایی پهپادهای نیروی دریایی سپاه یک پهپاد همزمان دو هدف را مورد اصابت قرار داد که با رصد و اشراف اطلاعاتی مواضع دشمن،کنترل و پایش منطقه عمومی تنگه هرمز و شرق آن و شلیک به مواضع دشمن فرضی صورت گرفت.

دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در حاشیه این اقدام گفت: ساخت موشک های کروز دریایی در داخل کشور توسط دانشمندان جوان و انقلابی صورت گرفته و از قابلیت های این موشک ها رادار گریز بودن، مقاوم بودن برابر جنگ الکترونیک، هدف یابی در شرایط سخت، نقطه زنی هدف در سریع ترین زمان با کلاهک جنگی پر قدرت و رادارهای ویژه این موشک‌ها این رزمایش را نسبت به سال گذشته متمایز کرده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: پهپادهای برد بلند نیروی دریایی سپاه با اقدامی ویژه با انجام عملیات های بالای سطح، ابتدا شناسایی اپتیکی با اسکن حرارتی و پایش سیگنالی و رله مخابراتی ، بر فراز جغرافیای فعالیت دشمن وارد شده و با عمق بخشی و اشراف اطلاعاتی حداکثری و انتقال آنی تصویر صحنه نبرد به مبادی تصمیم گیر آغاز شد و در ادامه پهپادهای رزمی نقطه زن هوشمند و انهدامی، با دقت بالا و در کوتاه ترین زمان، موفق به از بین بردن مواضع دشمن شدند که اشرافیت پهپادهای رزمی و شناسایی در  میدان عمل کاملا چشم گیر بود.

در این عملیات ها بطور همزمان از ۳ فروند پهپاد با قابلیت های متفاوت رزمی،شناسایی،اپتیکی،سیگنالی، رله مخابراتی و چند منظوره استفاده شد که در نوع خود منحصر به فرد است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    23 17
    در دلمون ظهور امام زمان ع را از خدا بخواهیم--------- خواستی؟ لطفا همین الان در دلمون ظهور امام زمان ع را از خدا بخواهیم
    • ایران IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      15 1
      عاشق ایرانم . تا آخرین قطره خونم فدای خاک پاک ایران
    • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      6 0
      ان شااله
    • محمد IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      8 14
      اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    9 6
    ما باید موشک های فراصوت بسازیم
    • افشین IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      5 0
      همه بالستيکها فراصوت هستند.احتمالا منظور شما کروز هست. اونم ساخته ميشه یا شاید شده.
  • علی IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    12 18
    سلام من ارتشیم به وجود برادری کوچک ولی قدرتمند چون سپاه پاسداران باید افتخار کرد گوش به فرمان فرماندهان ولایی در دفاع از آب و خاک و ناموس ملتمون هستیم.
    • افشین IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      6 0
      شما برداران ارتش و سپاه دو دست یک بدن هستید که امید همه این بدن که ملت ایران هست بشما عزیزان و جانفشانیهای بی دريغتان دوخته شده.جاودان باشید و پایدار.
  • عشقم سپاه خون وجودم سپاه درود بر سپاه IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    11 14
    سلام همیشه برای سلامتی سپاه نماز میخونم
  • کاشانی IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    9 10
    سپاه دوست دارم اگه سپاه نباشه مملکت نیست۴۴۴۴
  • میرهاشمی IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    7 4
    لطفا اگه فیلمشون دارید بذارید
  • ناصر IN ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    9 3
    یاشاسین
  • میرزا IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    4 4
    زنده باد سبز پوشان سپاه پاسداران، دشمن از اول انقلاب تا ب امروز از شما و رشادت و شهامت و‌ولایت مداری شما ،خواب ندارد
  • محمد IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    3 13
    دست رزمندگان اسلام درد نکند که افتخار افریدن با رزمایش پیامبرعظم 17 انشاالله دانشمندان بتونند پهبادی بسازند که بصورت قایم بلند شود بدون حرکت دراسمان با موشکهای دوربردخود اهداف دشمن را شناسایی ومورد هدف قرار دهد بعد بیاد پایین دوباره مسلح شود کاش پهبادی بسازند که چندین ساعت بصورت ساکن دراسمان به ایستند وبا موشکهای خود هواپیماهای دشمن را شناسایی ومورد هدف قرار دهد
  • محمد IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    3 12
    ما به رزمندگان عزیزمان که رزمایش انجام می دهند افتخار می کنیم کاش دانشمندان عزیزمان اینقدر روی پدافند هوایی کار کنند که هواپیماهای دشمن هیچ موقع نتوانند جرات کنند به یک منطقه حمله کنند چون دشمن وقتی حمله هوایی کند با 400 با 500 هواپیما یک دفعه حمله می کند چنان باید پدافند هوایی ما تقویت شود که هم زمان بتواند جلوی همه را یک جاه بگیرد ونگذارد حتی یک هواپیمای دشمن سالم برگردد به امید ان روز
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    1 5
    با بکار گیری هر سلاحی به دشمنان این فرصت را میدهیم تا نسبت به شناسایی این تجهیزات اقدام کند و از این نکات در بی اثر کردن تجهیزات فوق بهره ببرد. پس لطفا در رزمایش ها به این موضوع توجه شود.البته از برگزاری این همه رزمایش موجب ایجاد ترس در همسایه ها هم خواهد شد و موجب سو استفاده غربی ها میشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس