جیک سالیوان

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: واشنگتن کماکان بر این باور است که دیپلماسی و فشار بهترین راه درقبال ایران است.

به گزارش مشرق؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا در جریان سفر به سرزمین های اشغالی در جمع خبرنگاران گفت: ایالات متحده و شرکایش در حال بحث درباره چارچوب زمانی برای ادامه دیپلماسی هسته‌ای با ایران هستند و گفت وگوهای کنونی با تهران ممکن است طی چند هفته آینده به پایان برسد.

وی در ادامه اظهار داشت: ما به طور علنی یک تاریخ را در تقویم مشخص نمی‌کنیم اما می‌توانم به شما بگویم که پشت درهای بسته درباره چارچوب‌ های زمانی صحبت می‌کنیم و این (چارچوب‌ زمانی) طولانی نیست.

این مقام ارشد آمریکایی افزود: واشنگتن همچنان بر این باور است که دیپلماسی، فشار و بازدارندگی بهترین راه حل برای برنامه هسته ای ایران است.

وی همچنین گفت که در دیدار با سران رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی، آنها درباره ابزارهایی رایزنی کرده اند که اطمینان یابند جامعه بین‌الملل برای حفظ فشار بر ایران به منظور پایبندی به تعهداتش و بازگشت به پایبندی به توافق ۲۰۱۵ کنار یکدیگر و متحد خواهند بود.

جیک سالیوان افزود: از نظر مسائل عملیاتی فکر می کنم که بهتر است این موضوعات در گفت‌وگوهای خصوصی دیپلماتیک میان آمریکا و اسرائیل مورد بحث و رایزنی قرار گیرد.

مشاور امنیت ملی آمریکا در جریان این سفر خود روز گذشته نیز به نفتالی بنت نخست‌وزیر رژیم صهیونسیتی گفته بود که ایالات متحده و اسرائیل برای ایجاد یک راهبرد امنیتی مشترک در یک برهه مهم و حساس قرار دارند.

به نظر می رسد ایستادگی و دست پر هیئت دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران بر سر مواضع اصولی خود در وین و نیز خالی بودن دست آمریکایی ها باعث ناامیدی و بازگشت آن ها به تنظیمات کارخانه شده است. البته بازی آمریکایی ها با کارت تهدید به جنگ یا تحریم دیگر اثر بخشی خاصی برای آن ها ندارد؛ آمریکایی ها جز مذاکرات وین طرح دیگری نداشته و پلن B لاف زنی آن ها محسوب می شود.پرسه زنی های نماینده آمریکا در سرزمین های اشغالی افزوده دیپلماتکی برای واشنگتن نخواهد داشت.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    2 0
    ۳۵۰سال تجربه تاریخ نشان داده برای(رفع تحریم،راستی ازمایی،رسیدن به پیشرفتهای هسته ای نامحدود،جلوگبری ازغارت،خیانت،فساد،جنایت اشغال،نوکرهای وگاوهای شیرده استکبارمداخله جوی ظالم وهمچنین رسیدن به اقتدار،خودکفایی،استقلال وانواع پیشرفتها ..)فقط وفقط بایدراههای(نفوذ،منابع،منافع،پایگاهها،تاسیسات،شیفتگان استکبار،خائنین،مفسدان،غارتگران ودشمنان داخلی وخارجی،خطوط وکشتیهای غارتیشون...)را نابود کرد-والا این مثل زمان طاعوت وقبلتر میخواهند همه چیز وحتی ناموس ومنابع،ذخایر و.حتی سرزمین ایران را تحزیه ویکی مثل شاه هار سرکاربگذارند وایران وایرلنی وانقلاب واسلام رابرای همیشه نابودوغارت کنند
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    0 0
    مرگ برامریکاوتوله اش اسرائیل.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس