الحشد الشعبی مخفیگاه داعش در استان بابل عراق را منهدم کرد

فرماندهی عملیات الجزیره وابسته به سازمان « الحشد الشعبی » ( بسیج مردمی ) از کشف و ویران شدن یک خوابگاه ( مخفیگاه ) متعلق به نیروهای داعش در استان بابل عراق خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری « العهد »، فرماندهی عملیات الجزیره وابسته به سازمان « الحشد الشعبی » در بیانه ای اعلام کرد که در جریان عملیات جستجو که امروز ( چهارشنبه ) توسط هنگ سوم تیپ ۴۷ این سازمان در مناطق « جرف النصر » در استان بابل انجام شد، یک خوابگاه حاوی مواد منفجره و مهمات متعلق به گروه تروریستی داعش کشف شد. 

در  این بیانیه آمده است که این خوابگاه توسط تیپ ۴۷ حشد الشعبی به طور کامل ویران شد.

فرماندهی عملیات الجزیره وابسته به سازمان « الحشد الشعبی » با یادآوری  اینکه عناصر تروریستی تلاش کردند که از مناطق کشاورزی برای انجام عملیات تروریستی خود در بخش « جرف النصر » بهره برداری کنند، افزود: با این حال، تلاش های اطلاعاتی حشد الشعبی برای نافرجام گذاشتن تلاش عناصر تروریستی که در مسیر نا امنی عراقی ها و بی ثبات کردن امنیت عراق انجام می شود، به کار گرفته شده است.

الحشد الشعبی  عراق هر از چند گاهی تلاش های داعش برای نفوذ به برخی مناطق از جمله جرف النصر در استان بابل را خنثی می کند.

جرف النصر که نام پیشین آن «جرف الصخر» است، منطقه‌ای راهبردی بین استان های بابل، بغداد و الانبار برای دسترسی و ورود به شهر مقدس کربلا از سمت جنوب غربی پایتخت عراق محسوب می‌شود.

این منطقه همچنین بخشی از کمربند حفاظتی جنوب غربی شهر بغداد پایتخت عراق است.

سپهبد سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی» در مهر ۹۳ با فرماندهی عملیاتی به نام «عاشورا» منطقه جرف الصخر را از لوث وجود و اشغال عناصر گروه تروریستی داعش آزاد کرد.

در عملیات عاشورا که منجر به آزادسازی دروازه بغداد، نجف و کربلا شد، ۴۰ نفر از نیروهای آموزش‌ دیده داعش و بیش از ۲۰۰ عنصر میدانی این گروهک تکفیری تروریستی به هلاکت رسیدند و ۲۳۰ کارت نیروهای نفوذی آنها کشف و فهرست رابط‌های داعش برای ۱۳۶ مورد عملیات بمب‌گذاری نیز افشا شد.

به دنبال بازپس‌گیری این منطقه، شورای استانی بابِل اعلام کرد که از این پس نام آن را از جرف الصخر به معنای «ساحل سنگی» به جرف النصر به معنای «ساحل پیروزی» تغییر می‌دهد.

گروه تروریستی داعش همواره می کوشد با کنترل این منطقه راهبردی مسیر خود را برای ورود به شهرهای مهم بغداد پایتخت و کربلای معلی هموار کند.

عراق در سال ۲۰۱۷ پیروزی بر داعش را که به مدت بیش از سه سال نزدیک به یک سوم قلمرو این کشور را گرفته بود، اعلام کرد.

با وجود این هسته های پراکنده و پسمانده این گروه همچنان در استان های شرقی، شمالی و غربی عراق حضور دارند و گهگاه دست به حملات تروریستی علیه شهروندان و نیروهای امنیتی می زنند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس