گزارش «گاردین» از رشد آزار و اذیت جنسی در دانشگاه‌های انگلیس

یک نظرسنجی در انگلیس نشان می‎دهد که از هر ۱۰ کارمند در دانشگاه‌های این کشور یک نفر خشونت جنسی را تجربه کرده است.

به گزارش مشرق، یک گزارش نشان می‌‎دهد که آزار جنسی در دانشگاه‌ها و کالج‌های انگلیس بومی شده است و از هر ۱۰ کارمند، یک نفر می‌گوید در ۵ سال گذشته خشونت جنسی را تجربه کرده است.

به گزارش «گاردین»، بر اساس نظرسنجی از نزدیک به ۴ هزار کارمند توسط اتحادیه دانشگاه‎ها و کالج‌های انگلیس، زنان تقریباً ۲ و نیم برابر بیشتر از مردان در معرض خشونت جنسی بودند، در حالی که کارکنان با قراردادهای ناامن، افراد دارای معلولیت، یا سیاه پوستان، آسیایی تبارها یا اقلیت قومی و نژادی نیز در معرض خطر بیشتری قرار داشتند.

بیشتر بخوانید:

تهیه‌کننده «سی‌ان‌ان» به اتهام آزار جنسی بازداشت شد

«جو گریدی»، دبیر کل اتحادیه دانشگاه‎ها و کالج‌های انگلیس، گفت که مشکلات فرهنگی در دانشگاه‌ها وجود دارد که ناشی از بی میلی به تنبیه مجرمان به دلیل ترس از آسیب رساندن به اعتبار سازمانی است.

وی می‎گوید که این امر با قراردادهای ناامن ترکیب می‌شود که باعث می‌شود کارکنان در گزارش این رفتارها، ناخواسته به دلیل اضطراب در مورد به خطر افتادن شغل خود مردد باشند.

اگرچه وی اذعان داشت که خشونت جنسی در محل کار منحصر به بخش آموزش نیست، اما گفت که شکست‌هایی در تأیید شیوع این آزارها و مقیاس مشکل وجود داشته است.

به گفته وی، «بازماندگان می‌گویند که مدیران اغلب نسبت به کسانی که خشونت جنسی را گزارش می‌کنند بی‌اعتنایی می‌کنند؛ فرآیندهای شکایت برای خنثی کردن ادعاها و توافق‌های عدم افشا برای ساکت کردن آن‌ها استفاده می‌شود و بسیاری را مجبور می‌کند تا کار خود را بدون عدالت ترک کنند؛ با اقداماتی مانند این، جای تعجب نیست که بیش از نیمی از آن‌ها به هیچ وجه سوء استفاده خود را گزارش نکنند.»

از میان کارکنان مورد بررسی، ۵۲ درصد گفته‎اند که تجربه خشونت جنسی خود را فاش نکرده‌اند، که در این گزارش به عنوان هرگونه پیشروی جنسی ناخواسته، از اظهارنظرهای ناراحت کننده و آزار و اذیت تا تجاوز تعریف شده است.

این در حالی است که ۷۰ درصد گفته‎اند که این آزارها یک الگوی رفتاری بوده است، نه یک اتفاق.

این گزارش هشدار داد که این روند نگران‌ کننده است، زیرا در طول زمان، الگویی از اعمال به ظاهر کوچک و بی‌ ضرر می‌تواند زمینه را برای انجام اشکال فیزیکی خشونت جنسی مانند تجاوز جنسی فراهم کند.

«گاردین»، می‎گوید  که بازماندگان به روند شکایات اعتماد ندارند، و برخی نگران پیامدهای شغلی خود هستند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    1 0
    اینقدر نخاله های کشورهای دیگر را بردن تو کشور خودشان که از این اتفاقات درکشور خودشان هم افتاد باشد تا اینها دیگه از نخاله های کشورهای دیگر حمایت نکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس