فنونی‌زاده: پرسپولیس نیاز به یک بازیساز دارد/ صدری در پرونده خلیل‌زاده کوتاهی نکند

پیشکسوت پرسپولیس گفت: تیم پرسپولیس به ۵-۴ بازیکن به ویژه یک بازیساز نیاز دارد.

به گزارش مشرق، مرتضی فنونی‌زاده درباره برتری ۴ بر صفر پرسپولیس مقابل ویستاتوربین در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی گفت: نیمه اول این مسابقه زیاد جالب نبود. منتظر بودیم در نیمه دوم یک گل به ثمر برسد که سریع این اتفاق افتاد و در ادامه گل‌های بعدی را زدیم. خوشبختانه پرسپولیس چراغ اول را خوب روشن کرد. اگر گل اول را نمی‌زدیم، امکان تساوی و به پنالتی رفتن بازی وجود داشت. گل‌محمدی در دیدار با ویستاتوربین از نفراتی استفاده کرد که کمتر به آنها بازی می‌رسید. بازیکنان مثل شریفی و شجاعی گلزنی کرده و عملکرد خوبی داشتند. پرسپولیس به عنوان تیمی با ۵، ۶ دوره قهرمانی در این رقابت‌ها، یکی از مدعیان اصلی جام حذفی است.

وی در خصوص دیدار پرسپولیس با ذوب‌آهن در هفته یازدهم لیگ برتر گفت: مهدی تارتار مربی جسوری است اما ذوب‌آهن امسال از لحاظ نتیجه‌گیری وضعیت خوبی نداشته است. تیم‌های اصفهانی همیشه جزو تیم‌های خوب و بدون حاشیه مالی فوتبال کشورمان هستند. تاکنون نشنیده‌ام بازیکن ذوب‌آهن بگوید دو ریال پول من مانده است. سپاهان و ذوب آهن نفرات خارجی باکیفیتی هم جذب می‌کنند و تا ریال آخر پول آنها را می‌دهند. جدا از پول‌دار بودن خود دو شرکت، مدیران خوب، بومی و کاربلد هم برای دو باشگاه انتخاب می‌شود.

پیشکسوت تیم پرسپولیس عنوان کرد:‌ ذوب‌آهن بازیکنان و کادر فنی خوبی دارد و مهدی تارتار در تیم‌های ضعیف هم نشان داده کاربلد است. بازی‌های ذوب آهن را دیده و ادعای تارتار مبنی بر ضربه دیدن تیمش از داوری را تایید می‌کنم. شاید یکی دو تا تیم از بحث داوری در این فصل سود ببرند اما ذوب‌آهن از تیم‌هایی است که از این موضوع خیلی ضرر کرده است. در کنار داوری، ذوب آهن در این فصل بدشانس هم بوده است.

بیشتر بخوانید:

سیاست رسمی پرسپولیس برای شکایت از شجاع

فنونی‌زاده با اشاره به شرایط داوری فوتبال کشورمان توضیح داد: یکی از مهمترین مسائل مربوط به داوری جوان‌گرایی بیش از اندازه است. داور ۳۳، ۳۴ ساله و بدون تجربه را برای بازی‌های لیگ برتر انتخاب می‌کنند. داوری هم مثل مربی‌گری است و یک داور قبل از رسیدن به سطح بالا باید در لیگ‌های پایین‌تر قضاوت کند زیرا مسابقات لیگ یک و دو دعواهای زیادی دارد و وقتی داوری در آنها قضاوت کند، برای سوت زدن در لیگ برتر باتجربه می‌شود. داوران جوان لیگ برتری دونده هستند اما تجربه خوبی ندارند. از کمیته داوران می‌خواهم از داوران با تجربه استفاده کند. هر فردی هم دوران داوری‌اش تمام می‌شود سریع پست می‌گیرد. 

وی درباره وضعیت پرسپولیس توضیح داد:‌ پنجره باشگاه باز شده اما نمی‌دانم چرا زمان ما بحث پنجره و اتاقک، در و دیوار وجود نداشت. باشگاه پرسپولیس باید بازیکنان مدنظر کادر فنی را در همان ابتدای نقل و انتقالات جذب کند تا دچار مشکل نشود. در بازی‌های اخیر دیده‌ایم این تیم روی کارهای تاکتیکی گلزنی می‌کند اما پرسپولیس و استقلال نباید روی حادثه گل بزنند و فقط باید کارهای تاکتیکی انجام بدهند. در زمان خود ما و دوران مربی‌گری برانکو پرسپولیس تاکتیک‌های زیادی داشت و گل‌محمدی هم از تاکتیک‌های مختلف استفاده می‌کند. 

بازیکن اسبق پرسپولیس اضافه کرد: باید ۴، ۵ بازیکن به ویژه یک بازیساز به تیم پرسپولیس اضافه شوند. بازیکن خارجی هم نیاوردند بهتر است. در همین تیم‌های لیگ برتر نفراتی مثل سروش رفیعی به عنوان بازی‌سازهای خوب حضور دارند که می‌توانند به پرسپولیس کمک کنند اما خودش گفت پرسپولیسی‌ها ابتدای فصل مرا نخواستند. باید بازیکن را بخواهند تا به یک تیم بیاید. سرخود که نمی‌تواند وارد تیمی شود. پرسپولیس و استقلال از نبود یک پاسور قهار رنج می‌برند. با توجه به وضعیت رادوشوویچ باید یک دروازه‌بان هم در نیم‌فصل جذب کنیم. البته با وجود حضور ۴ مدافع در پست دفاع وسط پرسپولیس، در هر بازی زوج خط دفاعی عوض می‌شود اما نباید زیاد این کار را انجام داد.

فنونی‌زاده تاکید کرد: هافبک وسط‌های پرسپولیس فوق‌العاده هستند اما آنها بیشتر از اینکه تکنیکی و پاسور باشند دعوایی هستند و خیلی جسور بازی می‌کنند. در زمان بازیگری خودمان نفراتی مثل محسن عاشوری، حمید درخشان، مرتضی کرمانی‌مقدم، حسین شیرمحمدی و محمدحسن انصاری‌فرد پاس گل‌های خوبی برای سایر بازیکنان ارسال می‌کردند. الان چنین بازیکنی در پرسپولیس نداریم. بازیکن جسور را برای وسط زمین گرفته‌اند که مدام دعوا می‌کند اما این موضوع سبب می‌شود بیشتر گل‌های تیم‌های ما روی حادثه، ضربات ایستگاهی یا پنالتی به ثمر برسد.بدون بازیکن بازیساز شاید از ۱۰ فرصت فقط یکی از آنها روی کارهای تاکتیکی حاصل شود.

وی در خصوص ادعای مجید صدری مبنی بر اینکه نمی‌خواهد باشگاه پرسپولیس نسبت به شجاع خلیل‌زاده بی‌مهری کند، گفت:‌ خلیل‌زاده برای پرسپولیس زحمت کشیده و می‌توانست برای آینده‌اش تصمیم‌گیری کند اما صحبت صدری را نمی‌پسندم. باشگاه پرسپولیس برای پرداخت ۱۰ تا ۲۰ هزار دلار به رادو التماس کرد. کالدرون از ۴۵ هزار دلار خود نگذشت. پرسپولیس هم اگر می‌تواند پول هنگفتی از شجاع خلیل‌زاده بگیرد باید سریع‌تر این کار را انجام بدهد. حتی اگر هزار دلار هم به دستش می‌رسد باید کار قانونی را پیگیری کند. قوانین حرفه‌ای در فوتبال حاکم است. همانگونه که بازیکن یا مربی از حق خود نمی‌گذرد باشگاه هم باید حرفه‌ای برخورد کرده و با استفاده از وکلا به دنبال حق و حقوقش باشد.

هافبک اسبق پرسپولیس تصریح کرد:‌ در تمام پرونده‌ها بدهکار هستیم اما چرا در پرونده‌ای که امکان دارد پولی به باشگاه برسد شکایت نکنیم و پیگیر پرونده نشویم. خلیل‌زاده از جیب خودش پول نمی‌دهد که نگران باشیم. حتی اگر از جیب خودش هم پول بدهد مشکلی ندارد زیرا در فوتبال حرفه‌ای  داد و ستد وجود دارد. زمانی پول هنگفت می‌گیری و زمانی هم باید جریمه پرداخت کنی. صدری نباید در این پرونده کوتاهی کند. باید آن را به یک فرد قضایی بسپارد و تا ریال آخر را هم از خلیل‌زاده یا باشگاهش بگیرد. 

وی درباره وضعیت مدیریتی پرسپولیس عنوان کرد: مجید صدری در این دو سال با شرایط فوتبال و باشگاه پرسپولیس آشنا شده است. اگر از بین ورزشی‌های تحصیلکره فردی برای مدیریت پرسپولیس پیدا نکردند، باید به وی اعتماد کنیم زیرا بهترین گزینه است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس