کد خبر 1316403
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸
رتبه بندی یا افزایش حقوق؟

اگرچه که عنوان می‌شود با قانون رتبه بندی جایگاه اجتماعی معلمان ارتقا پیدا خواهد کرد، اما آنچه که مشاهده می‌شود، صرفا افزایش حقوق و ترمیم درپرداخت‌ها بوده است و نه لزوما رتبه بندی.

به گزارش مشرق، نزدیک ده سال از موضوع رتبه بندی معلمان درپی تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که در آن به  ارتقا جایگاه اجتماعی و منزلت فرهنگیان نیز توجه شده است، می‌گذرد.

اگرچه که در دولت قبلی بحث های زیادی پیرامون این طرح مطرح شد اما سرانجام این لایحه در دولت جدید با کش و قوس هایی به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید:

کانون صنفی معلمان قانونی نبوده و نماینده فرهنگیان نیست

رتبه بندی فرهنگیان در طی هفته گذشته با نهایی شدن ۸ ماده، نهایی و تصویب شد، البته که حدود یک ماه قبل ۳ ماده از این لایحه در مجلس به تصویب رسید، اما به دلیل برخی اختلاف نظرهای دولت و مجلس در مورد بار مالی رتبه بندی معلمان، لایحه به کمیسیون آموزش بازگشت.

مهرداد ویس کرمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در رابطه با طولانی شدن لایحه رتبه بندی معلمان گفت: لایحه رتبه بندی برای رفع برخی از ابهامات به کمیسیون ارجاع شده بود که با انجام اصلاحاتی بارگذاری شده است علاوه بر این موضوع تامین بودجه و توافق بر سر آن نیز از علل دیگر تطویل در تصویب آن شده است.

وی ادامه داد: آن بودجه‌ای که ابتدا برای این طرح در نظر گرفته شده بود ۲۵ هزار میلیارد بود که تامین این بودجه نه برای دولت قبلی و نه حتی دولت فعلی امکان پذیر نیست، از این رو با انجام اصلاحاتی بر سر نیمی از این بودجه توافق حاصل شده و بر اساس این میزان بودجه این لایحه تصویب شده است.

بیشتر بخوانید:

اجرای رتبه‌بندی معلمان از ۳۱ شهریور/ اعتبار اولیه رتبه‌بندی ناچیز بود

از سوی دیگر بحثی که در ابتدا مطرح بود همسان سازی حقوق فرهنگیان با اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها بود از این رو اعلام شد که در طرح رتبه‌بندی معلمان و پرداخت حقوق به میزان ۸۰ درصد دریافتی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها برسد. اما از همان ابتدا روشن بود که این چنین اقداماتی نیازمند بودجه وسیع است و سخن گفتن از آن خیلی به واقعیت نزدیک نیست، اگر چه خود فرهنگیان نیز به دنبال تساوی نبوده و آنچه که درخواست داشتند عدالت در پرداخت‌ها بود، اما به راستی کدام یک از این دو انجام خواهد گرفت؟

اگرچه که عده‌ای معتقدند با رتبه بندی هیچ یک از اهداف محقق نشده است و این افزایش حقوق نه کمکی به تساوی و همسان سازی کرده است و نه حتی عدالت در پرداخت‌ها را در بر داشته است.

از این رو در رتبه بندی که سر و صدای زیادی نیز به پا کرده شان معلمان آنچنان که باید رعایت نشده و آنچنان تغییر وضعیتی صورت نگرفته است از این رو خیلی از افراد معتقدند رتبه بندی انجام نگرفته است، اگرچه که تلاش مجلس بر این بوده است که تغییر جایگاه و معیشتی بدین واسطه برای فرهنگیان حاصل شود.

در رتبه بندی آنچنان که باید شان فرهنگیان رعایت نشده است

احمد حسین فلاحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مورد آخرین وضعیت رتبه بندی معلمان گفت: اعتقاد نداریم که در لایحه رتبه بندی موجود شان معلمان به طور کامل رعایت و حفظ شده است.

فلاحی ادامه داد: علت طولانی شدن تصویب این لایحه چالش‌هایی بود که در مواردی به وجود آمد و این طرح برای انجام برخی اصلاحات به کمیسیون آمد و عمده دلیل دیگر طولانی شدن آن چانه زنی‌ها و مسائل مربوط به تامین بودجه مناسب با آن بود.

وی گفت: در دولت قبلی برای تحقق این لایحه ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده بود و این در حالی است که دولت جدید با وجود بدهی‌های بر جای مانده میلیاردی دولت قبلی این بودجه به ۱۲ و نیم هزار میلیارد افزایش یافت تا کار رتبه بندی را از نیمه دوم سال یعنی ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۰ برای فرهنگیان لحاظ کنیم.

این نماینده مجلس گفت: با توجه به مشکلات بودجه‌ای با همین میزان بودجه باید این طرح را به سرانجام برسانیم و امیدواریم این طرح تا پایان سال اجرایی شود.

نماینده مردم همدان گفت: همین لایحه موجود را اگر بتوانیم تصویب و اجرایی کنیم و اگر اجازه داده شود که این طرح آرام آرام در جهت تحقق اهداف پیش برود به نتایج خوبی خواهیم رسید.

در نهایت اینکه اگرچه که فرهنگیان از لایحه موجود رضایت چندانی ندارند و معتقدند که تغییر شگرفی با انجام این قانون در موقعیت و جایگاه آن‌ها حاصل نشده است، اما اجرای گام به گام آن شاید بتواند در وضعیت موجود ان‌ها تغییراتی حاصل نماید.

اگرچه که بنا به گفته صاحبنظران رتبه بندی فرآیندی است که منجر به ارتقای کیفیت در آموزش و پرورش می‌شود و هدف مستقیم آن افزایش حقوق نیست، اما منجر به افزایش حقوق فرهنگیان نیز می‌شود با این نگاه آنچه مورد نظر بوده است صرفا افزایش حقوق و ترمیم در پرداخت‌ها بوده است و نه لزوما رتبه بندی چرا که خود افرادی که در روند تصویب این قانون نیز سهم داشته اند معتقد بوده اند که با این قانون شان و جایگاه معلمان انچنان که باید تامین نشده و در نظر گرفته نشده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 51
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    10 13
    آنچه که مهم است افزایش حقوق معلمان است شآن ومنزلت زیادمهم نیست.
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      5 4
      خیلی از معلم‌ها اصلا به این شغل بعنوان منبع درآمد نگاه کرده ودر بعد تدریس هم خیلی بی سوادند.
    • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      1 0
      خواهشااین افزایش حقوق را خرج دوستتون نکنید
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      4 0
      از داخل سیستم آموزش و پرورش خبر ندارین الان اون زرنگ ها دنبال بالا بردن رتبه هاشون هستن و متاسفانه از رئیس کل تا بازنشسته هاشون بااین افراد تنبل و کم کار و فرار از مدرسه و کلاس همکاری دارند
    • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      4 0
      لطفا منتشر کنید: مشرق ولمون کن تو رو خدا! تا همینجا هم معلمان خیلی خیلی بیشتر از بسیاری از اقشار جامعه تسهیلات می گیرند و حقوقشان نسبت به ساعات و حجم کاری خیلی خیلی زیاده! اولا که حقوق اساتید دانشگاه خیلی زیاده آن هم اساتیدی که هر وقت میل داشته باشند تشریف می اورند دانشکاه!! پس حقوق اساتید باید کم شود نه اینکه حقوق معلمان زیاد شود!! دوما خیلی احمقانه است که حقوق معلم را با استاد دانشگاه مقایسه کنیم سوما مجلس حق نداشته لایحه دولت را کلا زیر و رو کند تا یه چیز دیگه از اب دربیاد!! نمایندگان مجلس فکر نکنند با این خودنمایی های خانه خراب کن دوباره رای خواهند اورد!! امیدوارم شورای نگهبان رد کند تا عاقلانه تر با موضوع برخورد شود! این طرح تیر خلاصی بر اقتصاد ایران خواهد بود ضمنا همه بدانند توقعات حد یقف ندارد هرچقدر هم حقوق بگیرند باز غر می زنند چون افراد خاصی غرضورزی های خود را به معلمان تلقین می کنند!!
    • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      1 0
      مشرق ساده نباش شان و منزلتشان همین الان هم خیلی بیشتر از کارایی آنهاست! ولی مگر نمی دانی مهره های اصلاح طلبان مدتهاست بین معلمان نفوذ کرده اند و به آنها خط می دهند! دولت هرگز نباید طرح مجلس را بپذیرد بجای این کارها هر چه زودتر حقوقهای نجومی مدیران کاهش یابد بالاتر از 20 -25 کسی نباید بگیرد دولت و نمایندگان (از نوع فهیم و دلسوز و باسواد) با مردم صحبت کنند و بگویند اقتصاد فعلا کشش افزایش حقوق ندارد چرا که روحانی ویرانه تحویل داده و طول می کشد درست شود!
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    27 13
    آموزش و پرورش ما نیاز به یک تحول اساسی داره .فعلا همه پول پول میکنن و هیچ خبری از کیفیت آموزش در مدارس دولتی نیست.این یعنی اینکه فرزند کارگر در آخر کارگر میشود و فرزند دکتر میشود مهندس ودکتر . قدیما معلمها مروت و انصاف داشتن و از کارشون کم نمیذاشتن.
    • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      7 7
      دقیقاً درست است.متاسفانه
    • عالی IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      23 6
      بعضی ها فکر می کنن معلم باید مطالب را در مخ فرزندانشان نقش ببندد و نباید فرزندشان تلاش کند و درس بخواند فرزندت تلاش کند درس بخواند به جایی که باید برسد می رسد نکنه فکر می کنی بچه ات را هم معلم تربیت کند و نظارت کند و دیگر لازم نیست تو کاری کنی. گوشی را از دست بچه ات بگیر و نظارت کن باید معلم همه کارها را انجام بده. وقتی دیگر مردودی و تجدیدی در کار نیست همه طلبکارند معلم چه بکند .
    • اسد IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      18 1
      کی اینو گفته من خیلی‌ها دیدم باباشون بیسواد بود الان کارمند و... هستن بهترین دانشگاه‌ها قبول شدن
    • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      3 0
      دوست عزیز ما توقع نداریم که معلم چیزی را به زور در مخ دانش آموزان بکنند فقط کیفیت آموزش را طوری بالا ببرند که قبولی دانشگاه های تاپ کشور از مدارس دولتی 4 درصد مباشد
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    14 12
    یا اضافه حقوق میخوان یا رتبه بندی میخوان همش درحال خواستن هستند خروجی بچه های بیسواد دوسال هم هست که توخونه نشستن اینا دیگه کارکن نیستن
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    10 8
    بنویسید وزارت آموزش و پرورش.... بخوانید وزارت معلمان.... جالبه اصلا انگار دانش آموزان تنها کسانی هستند که هیچ اهمیتی در این تشکیلات ندارند
  • ناشناس IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    9 4
    معلمان تا الان ناراضی بودند ،ولی با تصویب این رتبه بندی کذایی ،هزار برابر ناراضی تر شده اند.
    • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 1
      چونکه تا حالا برای بهبود حقوق و معیشت امیدشون به رتبه بندی بود
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    14 7
    حقوق معلم رو صد برابر هم کنید کیفیت و کارآیی شون همینه،بعلت وقت آزاد زیاد باز میرن دنبال شغل دوم و کلاس خصوصی،و باز طلبکار و پر ادعا خواهند ماند
    • ف.ج IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      8 9
      تا کور شود هر آنکه نتواند دید
    • جهان IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      5 1
      من معلمم همه این مطالب تا حالا شوآفی بیش نبوده با نزدیک 15 سال سابقه ، لیسانسم 6.5 حکم و 4.5 دریافتی ام است که از آن هم باز 2 تومن قسط میدم. (علی رغم میل باطنی عرض می کنم) و غالب همکارانم همینطورند. نظر شما هم بی انصافانه است. تا خودت در جایگاه کسی قرار نگرفتی از دور نباید او و کارش را قضاوت کنی. روزی 6 ساعت مستمر با سی تا چهل نفر (انسان) با هدف ارتقای آنها تلاش کن. جدای از مشکلات زندگی لزوم پاسخگویی به اولیا و جامعه و مدیران و مسؤولان و ... دست آخر هم همه می گویند تعطیل و تعطیل و ... به خدا به دور از انصاف است.
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      1 0
      التماس تفکر!!!
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    7 6
    فکر می کنید اینکه معلمی قراره با هر سابقه و مدرکی حداکثر ۱۶ و حداقل ۸ خیلی زیاده؟؟؟ طرف با وانتی تو تهران ماهی ۲۰ میلون می بره فلافل فروشی ماهی ۱۵ داره بس کنید تو رو خدا . هزینه ها توی این سه سال ۱۰ برابر شده اونوقت کارگر و کارمند چقدر اضافه شده؟ حقوق ۲۰ میلیون و ۳۰ میلیون سه سال پیش نجومی بود
    • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      10 5
      اگه فکر میکنی وانتی 20 میلیون درآمد داره استعفا بده یکی دیگه بیاد سرجات توهم برو یه وانت بگیر ماهی بیست تومن دربیار،البته بگم اون وانتی صبح تا شب کار میکنه ها دیگه خبری از تعطیلات شش ماهه و اب و هوا و ...نیست
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    1 0
    نود درصد معلمین وکارکنان رسمی ودائمی جامعه هستند
  • فرهنگی IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    4 3
    همه معلمان در ایران و سرتاسر جهان داشته ها و آموزه های خود را بی دریغ در اختیار فراگیران قرار میدهند و البته فراگیر باید آنچه را که بعنوان آموختنی در اختیار او قرار میگیرد آن را بکار گیرد.معلمان سخت ترین کار را در جهان انجام میدهند بدون تعارف .شاید بگوئید که دانش آموز یاد نگرفت ولی ایا این به این معناست که معلم مطلب را بیان نکرده ؟ خیر اینگونه نیست ،او داشته را عرضه نموده ولی پیام گیر پیام را قبول نکرده است.ولی در همان کلاس بسیاری درس را فهمیده و در مرحله کاربردی قرار داده اند.
    • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      1 0
      واقعا چرت ترین حرفهای دنیا رو زدی!!!!!!!!! آخه کجای معلمی سخت ترین کار دنیاست؟؟؟ معلم جونش در خطره؟؟؟؟ معلم با مواد سمی سروکار داره؟؟؟؟ معلم با حمل و جابجایی اجسام سنگین سروکار داره؟؟؟؟؟ معلم با اشعه رادیو اکتیو سروکار داره؟؟؟؟؟ معلم ساعت کاری زیاد داره؟؟؟؟ معلم شب کاری داره؟؟؟؟ معلم سرماو گرما و بی خوابی میکشه؟؟؟؟ هفته ای حداکثر 24ساعت موظفی داره فقط وفقط همین.اونم بدون هیچ مسئولیتی و بدون هیچ نظارت و بازخواستی!!!!! آخه تا بحال کسی دیده یه معلم رو بخاطر بازدهی بسیار بسیار بسیار پایینشون بازخواست کنن؟؟؟؟؟محاکمه کنن؟؟؟؟؟ چرا کارمندان سایر ادارت با کوچکترین اشتباهشون با حراست و دادستانی و دادگاه و اخراج ،حسابی با آبرو و زندگیشون بازی میکنن؟؟؟؟ بس کنید دیگه....
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    9 3
    هرکس توی کنکور هیچ جا قبول نمیشه میره معلم میشه. بدترین رتبه های کنکور مال معلم هاست. بدون کرونا، سه ماه سال هم تعطیلند. سربازی هم که ندارند.
    • کریمی IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      5 0
      نه عزیز اشتباه می کنی !!!یه امار بگیر سال قبل بیش از ۲۰۰۰ نفر ورودی دانشگاه فرهنگیان رتبه زیر ۱۰۰۰ بودن،الان باسواد ترین افراد هم خدا،خدا میکنن تو دانشگاه فرهنگیان قبول بشن،برو بیشتر تحقیق کن
    • من IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      5 0
      شما همون معلم هم نتونستی بشی و تقصیر هارو میندازی گردن معلم ها
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      4 0
      باشه شما هم با بدترین رتبه کنکور بیا معلم شو
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      1 0
      آفرین به این هوش شما!!!!
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    2 0
    کدام گام به گام؟؟؟ وقتی قانون رتبه بندی بر مبنای بودجه ناچیز تصویب شده است تا آخر هم همین خواهد بود و امکان تغییر قانون برای ارتقا آن وجود ندارد
  • نسیم IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    10 6
    حقوق معلمها رو از کارمندان بیشتر کردید حالا وقتشه تعطیلی و مرخصی کارمندا ن رو مثل معلمها کنید شش ماه در سال تعطیلی و هفته ای سه روز اداره دقیقا مثل معلمها
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      3 0
      همچنین حقوق و سنوات دوران تحصیل بقیه رو مثل معلمان محاسبه کنن و نیز خدمت سربازی که همه رفتن جز معلمان
    • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 1
      باشه هروقت توی ژاپن و آمریکا این کار را کردند این جا هم انجام می دیم. ولی راستی شما ژاپن و آمریکا رو هم جزو کشورهای پیشرفته نمی دونید.
    • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      4 2
      یک ساعت مار تدریس برابر با یک هفته کار پشت‌میز نشینی شماست.
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    9 3
    معلم همیشه تعطیل ( عیدوتابستان و آلودگی هوا و,....) نمایندگان هم برای جمع کردن آرای معلمان بده بستان خوبیه فقط منافع ملی فدا میشه.
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      4 2
      مقایسهٔ کار و تعطیلی معلمان با سایر کارمندان دولت! ◾️معمولاً شما هم تا کنون این را شنیده اید که”معلمان ۳ ماه تعطیلند و حقوق مفت می گیرند”! اما در واقع معلمان کمتر از دیگر کارمندان دولت تعطیلی دارند! ◾️حال مقایسه بین بیکاری و حقوق و مزایای معلمان با سایر کارمندان: 1_ همهٔ کارمندان دولت هر سال یک ماه مرخصی دارند. 2_ همهٔ کارمندان در پایان هر سال، یک ماه حقوق ، پاداش می گیرند! 3_ در پایان هر ماه به کارمندان حداقل ۸۰ ساعت اضافه کار می دهند؛ یعنی در ماه حداقل ده روز پول کاری که اصلاً انجام نشده است دریافت می کنند. در طول سال می شود حداقل ۱۲۰ روز! (یعنی ۴ ماه) • پس همهٔ کارکنان دولت در سال با یک ماه پاداش، یک ماه مرخصی و معادل ۴ ماه اضافه کاری، جمعا ۶ ماه بدون آن که کاری انجام دهند، حقوق می گیرند، به عبارتی ۶ ماه بیکارند، حقوق شان هم حداقل دو برابر معلمان است! 4_ ضمن این که کارمندان سایر ادارات غیر از پاداش عید ، مزایای دیگری مثل: حق ایاب و ذهاب ، حق مسکن، پاداش های ریالی به مناسبت های مختلف (مثل کارت هدیه ی روز پدر،روز کارمند،مناسبتهای با دلیل و بی دلیل و .... ) و… دریافت می کنند! • حال حساب کنید ۶ ماه حقوق دریافتی بدون کار کارمندان را در مقابل سه ماه تعطیلی معلمان! • در ضمن فراموش نشود که طبق محاسبات آماری، هر ساعت کار یک معلم ، برابر با ۸ ساعت کار یک کارمند در سایر ادارات است.
    • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      2 1
      تا زمانی که این تفکر بر جامعه حاکم هست هر روز وضع جامعه بدتر از این خواهد بود کاش کمی تفکر داشتیم!!!!!
  • محمد IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    1 1
    متاسفانه این طرح برای قشر اسیب پذیر بغیراز تورم وگرانی چیز دیگر ندارد شاید یک ملیون معلم اوضاع حقوقیشان بهبود ببخشد ولی ۶۰ ملیون مردم اثار تورمیش را در سال بعد احساس خواهند کرد
  • هادی IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    0 1
    حقوق معلم ها ی ایران رو از نظر دلاری با دنیا مقایسه کنید فاجعه رو متوجه می شوید او اقایی میگه بر وانت کار کنه درکی از علم وسواد ندار
    • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      1 1
      آخه آی کیو کدوم کارمند دیگه توی ایران حقوق دلاری میگیره که معلم هم دلاری حقوق بگیره؟؟؟؟؟ آی کیو شماها ماهی 100 میلیون دلار هم بگیرید بازهم سیر نمیشید. چون کسی که به حقوق مفت عادت کنه دیگه میل بی نهایت پیدا میکنه.
  • کارگر IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    0 0
    نمایندگان انقلآبی چه عدالتی را اجرا کردند حداقل حقوق معلم با سه ساعت کار در روز هشت میلیون حداقل حقوق کارگر با تحصیلات کارشناسی با هشت ساعت کار دو میلیون ششصد.
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    0 0
    بیچاره اون معلمانی که چندین سال در کش و قوس رتبه بندی بودند و در مسیر این زمان بالا خره بازنشست شدند حق و حقوق اینا چی میشه ؟
  • علی IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    1 0
    سلام .بنده بازنشسته آموزش وپرورش هستم و بعنوان کسی که سالیان سال معلم ،معاون و مدیر واحد های آموزشی بوده ام این مطلب را عرض می کنم ،تمام مشاغل سختیها و مشکلات خودشان را دارند برخی مشاغل جسم انسان را خسته می کند وبرخی از مشاغل هم چون معلمی هم جسم و هم روح و روان فرد را خسته و رنجور می کند و رسالت کار معلمی واقعاً قابل مقایسه با سایر مشاغل نیست و باید عاشق کار معلمی بود وگرنه زود خسته و دلزده خواهی شد ،مشکلات اقتصادی امروزه همه مردم را خسته کرده ولی این مساله دلیلی بر توهین و اهانت کردن بر جایگاه و منزلت معلم نیست که اگر این جایگاه مورد هجمه و تخریب قرار گیرد آینده جامعه و نسل جدید با مخاطرات تربیتی و آموزشی روبرو خواهد شد ،لذا خواهشاً مطالبی که موجبات رنجش خاطر این قشر فرهیخته ی جامعه را فراهم می کند به زبان نیاوریم و پیشرفت هرجامعه ای به افکار معلمان آن جامعه ارتباط مستقیم دارد .یا علی
    • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      حالا بابت این رجوریت چقدر ازبیت المال میگیری؟
    • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      1 0
      آخی شماها چقدر مظلوم هستید؟؟؟؟؟!!!!!! خجالت بکشید، از همه خیلی خیلی کمتر کار می‌کنید، از همه بیشتر می گیرید ، از همه بیشتر منت میذارید، تازه انتظار دارید بقیه جامعه شماها رو بپرستند!!!!!!!! بس کنید.خجالت هم خوب چیزیه.....
  • علی IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    0 0
    کسی که سر کلاس در س می رود باید این مزایای را دریافت کند افرادی که در آموزش و پرورش سر کلاس نمی‌روند نباید از امتیاز معلمی استفاده کنند حتی اگر قبلاً معلم بوده
  • مجمد IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    1 0
    سلام من اکثر نظر دوستان را خواندم جامعه ای که به معلمش چنین فکر می کند میشود ایرا ن جامعه ای که مثل مرکل به مغلمش فکر کند میشود آلمان .ژاپن پس فعلا زود است
  • ولی IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    0 0
    پپس ازرتبه بندی مربیان سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور چه خبر مسئولین فنی وحرفه ای کشور لااقل حرکت کنید وما یک کم دلگرم شویم
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    0 0
    چرا معلمهای رسمی ودائمی با ۵سال سابقه به بالا حقوق،مزایا وامتیازات ماهانهشونو نمیگتد-ببینیم ازما که بیکاریم وازبیگارها وکم درامدها چقدر بیشتر میگیرتد!؟
  • ناشناس IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    0 0
    یکی از بستگان ما مدرسه غیر انتفاعی دار که دست پخت اکبر رفسنجانی هست ، ساخته از هر دانش اموز ۲۵ تا۳۰ میلیون شهریه میگیره خودش هم مدیره هم مالک دبیرستان دو ساله که به بهانه کرونا هم حقوقشو میگیره هم تو خونش راهت نشسته چرا دولت به اینا کاری نداره
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    0 1
    در کشور های خارج مخصوصا ژاپن بالاترین حقوق به معلمها می دند حدود60 میلوین پول ما بخاطر همین پیشرفت کردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس