کد خبر 1315834
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۲
رتبه بندی معلمان از چه زمانی اجرایی می‌شود؟/ ۷۳۰ هزار معلم مشمول قانون

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در مراسم معلمان پژوهشگر و مؤلف آموزش و پرورش، با اشاره به تصویب لایحه رتبه بندی معلمان در صحن مجلس، گفت: حدود ۷۳۰ هزار معلم مشمول رتبه بندی می‌شوند.

به گزارش مشرق، علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش  و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در مراسم تجلیل از معلمان و فرهنگیان پژوهنده و مؤلف با اشاره به تصویب لایحه رتبه بندی معلمان، هدف اصلی رتبه‌بندی معلمان را افزایش کیفیت آموزشی برشمرد.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات  و فناوری مجلس شورای اسلامی T عنوان کرد: در مجموع ۷۳۰ هزار معلم شامل طرح رتبه بندی خواهند شد که در طول دوره ۱۰۰ ساله تاسیس نظام نوین آموزش و پرورش تصویب چنین قانونی بی‌سابقه است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی اجرای طرح رتبه بندی معلمان افزایش کیفیت آموزشی است، افزود: معلم باید مطالعه داشته باشد، در نتیجه معلم با سواد دانش آموزان با سوادی را تقدیم جامعه خواهد کرد.

منادی سفیدان اضافه کرد: طرح رتبه‌بندی معلمان با بودجه ۱۲.۵ هزار میلیارد تومانی از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰  اجرایی خواهد شد و از سال آینده ۲۵ هزار میلیارد تومان بودجه به این کار اختصاص خواهد یافت.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس تصریح کرد: حداقل حقوقی که یک معلم تازه کار در بدو ورود به وادی معلمی خواهد گرفت، برابر ۸۰ درصد حقوق یک مربی دانشگاه تهران یعنی ۸ میلیون و ۸۰ هزار تومان است؛ در ادامه معلمان بسته به میزان سابقه، مدرک تحصیلی و تالیفات حقوقشان تنظیم خواهد شد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه تامین رفاه معلم را موجب آبادانی مملکت دانست و گفت: رتبه بندی رقابت را بین معلمان بالا خواهد برد و هر کجا که رقابت باشد مسلما کیفیت آموزش نیز بیشتر خواهد شد. اصلی ترین عنصر آموزش در کشور معلمان هستند، لذا باید معلم خوب و باسواد را در جامعه افزایش دهیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    2 2
    قطعا فشار سیاسی و سواستفاده برخی معلمین از شرایط کشور و فشار برای تصویب این قانون تبعیض امیر با سه ماه تعطیلی و نیم روز کار و حقوق حداقل 8 میلیونی یعنی دو برابر یک کارگر و تازه کار در غیرانتفاعی و انواع وام ها به حق نیست برای معلمین.
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    1 3
    عناوین مربی معلم و دانشیار معلم و استاد معلم که عناوین من درآوردی است که در هیچ جای دنیا وجوذ ندارد
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    3 2
    بیچاره کارگر حداقل حقوق معلم۸میلیون کارگرتحصیل کرده۳۵۰۰
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
    0 0
    سلام معنی "بی سابقه" یعنی ؟
  • AU ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
    0 0
    سلام بحث همسان سازی حقوق ورفع تبعیض حقوق های نجومی بازنشستگان وکارمندان الویت 30 ساله است. یعنی یکنفر زیر خط فقر است وخانواده اش دارد له میشود یک نفر 17 برابر حقوق بگیرد؟ یک نفر با 30 سال خدمت وپرداخت بازنشستگی حقوق با توجه به تورم نباید از خط فقر رها یابد. آیا به نظر شما این تبعیض در پرداخته ها نباید حل شود؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس