وزیر صهیونیست: منافع ما، گسترش شهرک‌سازی را ایجاب می‌کند

وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی ادعا کرد که باید شهرک‌سازی ادامه یابد زیرا منافع این رژیم در گرو ادامه شهرک‌سازی است.

به گزارش مشرق، «آیلت شاکد» وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی گفت که رؤیای «دیوید بن گورین» اولین نخست وزیر این رژیم درباره شهرکسازی در «النقب» و «الجلیل» هنوز ادامه دارد.

پایگاه خبری الخلیج الجدید به نقل از شاکد گزارش داد که سیاست‌ها و منافع این رژیم، «نیاز به ادامه فرآیند شهرک‌سازی در الجیلی و النقب را دو چندان می‌کند و بدین ترتیب باید شهرها و شهرک‌های جدید ایجاد شود».

وی با بیان اینکه صهیونیسیم قدیم و جدید وجود ندارد، در یک نشست اقتصادی گفت: «اگر نمی‌دانید که در الجلیل و النقب چه اتفاقی می‌افتد، باید بدانید که منفعت حکومت در احداث شهرک‌های جدید است».

این وزیر صهیونیست همچنین مدعی شد: «اگر بخواهیم شهر جدیدی برای حریدیم (یهودیان افراطی) احداث کنیم، می‌توانند در النقب زندگی کنند... تراکم جمعیت در القب زیاد نیست و باید کار زیادی در آن انجام داد. می‌توان در آن شهرک‌های زراعی احداث کرد... برخی پیش قدم شده‌اند که در آن اقامت کنند».

اظهارات این وزیر صهیونیست نشانگر واقعیت تداوم سیاست اعمال فشار به ساکنان فلسطینی النقب است.رژیم صهیونیستی در تلاش است که شهرکهایی در این منطقه و الجلیل احداث کند و بدین ترتیب به طرح یهودی‌سازی ادامه دهد.

در همین ارتباط، «فادی الهدمی» وزیر امور قدس در تشکیلات خودگردان فلسطین اخیرا گفت که طرح‌های شهرکسازی رژیم صهیونیستی، سونامی جنون‌آمیز است؛ به نحوی که این رژیم در حال اجرای چند پروژه بزرگ شهرکسازی در شمال، جنوب و شرق قدس اشغالی است.

این مسئول فلسطینی خاطر نشان کرد، مسئولان صهیونیستی در حال احداث ۱۷ هزار واحد مسکونی در بخش‌های مختلفی از شهر قدس هستند و با این اقدام، هر گونه احتمال «راهکار دو دولتی» را از بین می‌برند.

طرح دو دولتی [دو کشوری] از قدیمی‌ترین طرح‌ها برای حل و فصل منازعه رژیم صهیونیستی با فلسطین است که بر اساس آن دو کشور با دو دولت با مرکزیت قدس شرقی و غربی تشکیل می‌شود؛ با وجودی که این طرح، موجودیت جعلی رژیم صهیونیستی را به رسمیت می‌شناسد، اما رژیم صهیونیستی هم هیچ‌گاه به این حد امتیازگیری راضی نشده و آن را قبول نکرده و تمامیت قدس را پایتخت خود می‌داند.

وی با اشاره به اینکه از اوایل سال جاری میلادی بیش از ۱۴۰ ساختمان در قدس تخریب شده است، از جامعه بین‌الملل خواست که به جای حرف زدن، وارد عمل شود و شهرکسازی، آواره کردن فلسطینان و تخریب منازل آنان را متوقف و راهکار دو دولتی را نجات دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس