کد خبر 1316077
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳
آتش سوزی

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان از شعله‌ور شدن دوباره آتش در بخش‌هایی از پارک ملی گلستان خبر داد و گفت: با کمک بالگردهای سپاه عملیات اطفا از صبح امروز آغاز شده است.

به گزارش مشرق، محمدرضا کنعانی اظهار داشت: از روز چهارشنبه ۲۴ آذرماه ۵ مورد آتش سوزی در پارک ملی گلستان اتفاق افتاد که ۴ حریق به طور کامل اطفا شد.


وی گفت: با وزش شدید باد، کاهش رطوبت و افزایش دمای هوا بخش دیگری از پارک ملی گلستان از روز گذشته دچار حریق شده است که ۱۰۰ نفر از نیروهای محیط زیست، منابع طبیعی و گروه‌های بسیجی و مردمی به این منطقه اعزام شده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: وزش شدید بادهای گرم کار اطفای حریق را با سختی مواجه کرده و از صبح امروز با توجه به حضور دو فروند بالگرد هوافضای سپاه، عملیات اطفا با کمک نیروهای انسانی حاضر در منطقه و آبپاشی بالگردها از سر گرفته شده است.

وی ادامه داد: همچنین روز گذشته همزمان کار پاکسازی محدوده حریق چهارم در منطقه قوش چشمه در دستور کار قرار گرفت که شیب زیاد، وزش باد و انباشت نیم تا یک متری برگ‌ها کار را با کندی مواجه کرد.

کنعانی گفت: نیروهای منابع طبیعی و محیط زیست، گروه های مردمی و بسیج همه در منطقه حضور دارند و خوشبختانه خط آتش نداریم و امیدواریم امروز با کمک بالگردها بتوانیم آتش را به طور کامل خاموش کنیم.

پارک ملی گلستان قدیمی‌ترین پارک ملی زیبای ثبت شده در کشور ایران و پناهگاهی کم‌نظیر برای حیات‌وحش است که یکهزار و ۳۵۰ گونه گیاهی و ۳۰۲ گونه جانوری، از جمله نیمی از گونه‌های پستانداران ایران را در حدود ۹۰۰ کیلومتر مربع مساحت خود جای داده‌ است و به همین دلیل از سوی یونسکو به عنوان ذخیره‌گاه زیست‌کره در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس