آماده لغو همه تحریم های مغایر برجام علیه ایران هستیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده که این کشور آماده لغو همه تحریم ها علیه ایران است.

به گزارش مشرق به نقل از وبگاه وزارت خارجه آمریکا، «ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست هفتگی خود با طرح ادعاهایی علیه نقش و نفوذ منطقه‌ای ایران گفت: ما به عنوان دولت متعهد به مقابله با نفوذ و نقش ایران در سرتاسر منطقه از جمله حمایتش از نیروهای نیابتی در یمن هستیم.

بیشتر بخوانید:

۳ مقام آمریکایی برای رایزنی درباره ایران به فلسطین اشغالی می‌روند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در عین حال از گفتگوهای ریاض و تهران استقبال کرد و در این ارتباط گفت: ما از مذاکرات مستقیم بین عربستان سعودی و ایران استقبال می‌کنیم. امیدواریم این گفتگو به تنش زدایی کمک کند. هر دو کشور نقش سازنده بالقوه ای در کمک به تضمین امنیت منطقه‌ای دارند.

ندپرایس درباره توافق ایران و آژانس هم گفت: این یک قدم مهم است. این یک قدم خوشایند است.

درباره مذاکرات وین نیز، پرایس گفت: یک عنصر پیشرفت اندک در مذاکرات این است که ما اکنون درک مشترکی از متن احتمالی داریم که مبنای مذاکرات در مورد مسائل هسته‌ای خواهد بود، هرچند ما هنوز متن را نداریم، اما طرح کلی یا دستور کار را برای بحث در مورد آن متن داریم. پس این گامی مثبت است. به اعتقاد من هنوز کار زیادی برای انجام دادن وجود دارد. نمی‌توانیم شرایطی را بپذیریم که ایران پای میز مذاکره بنشیند و همزمان سرعت برنامه هسته‌ای خود را تسریع کند.

به گفته پرایس، آنچه را که ما در مذاکرات اخیر تجربه کردیم، پیشرفت بود، اما سرعت این پیشرفت برای اجرای برجام کافی نیست.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه گفت: ما همچنان معتقدیم که هنوز فرصتی داریم که بازگشت متقابل به پایبندی به برجام به عنوان بهترین گزینه برای ما و سایر اعضای ۱+۵ را دنبال کنیم. این گزینه بهترین گزینه برای جامعه بین‌الملل است، زیرا همچنان مانع دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای خواهد شد.

پرایس درباره لغو تحریم‌ها علیه ایران نیز گفت: همانطور که گفتیم آماده ایم تحریم‌های مغایر با برجام را لغو کنیم. ایرانی‌ها این را می‌دانند. این چیزی است که ۱+۵ می‌داند. این چیزی است که ما کاملاً در مورد آن صحبت کرده ایم. این اساساً فرمولی است که در سال ۲۰۱۵، زمانی که توافق انجام شد، در سال ۲۰۱۶ زمانی که توسط گروه ۱+۵ و ایران اجرا شد، مناسب تشخیص داده شد. ما آماده‌ایم تحریم‌های مغایر با برجام را لغو کنیم، البته وقتی که ایران خود را در محدوده‌های برجام از نظر راستی‌آزمایی و نظارت دقیق قرار دهد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
    3 2
    درخواست ما از دولت و مجلس، مقاومت مقتدرانه در برابر فشار غرب، و مقابله به مثل زیر است: 1- سیاست قطعی اعلام شده از طرف امام خامنه ای در تمام ابعاد ذکر شده که ظرافت های بسیار دقیقی دارد و خط قرمز ماست، کلمه به کلمه و مو به مو به طور شجاعانه اجرا گردد. 2- آمریکا باید تمام تحریم‌ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کند. 3- آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان باید هزینه‌ ی تمام خسارت‌هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتشان در برجام وارد کرده اند، بپردازند. 4- کل مطالبات منابع ما که به دلیل تحریم مسدود شده یا به هر دلیل دیگر توسط غربی‌ها پرداخت نشده است، در هر کشوری که باشد باید وصول گردد. 5- هیچ تضمینی به جز اجرای عملی موارد فوق حتی اگر در سطح کنگره و سنا باشد، هر چند لازم است، اما کافی و پذیرفته نیست. 6- انجام این موارد باید دقیقاً مورد راستی‌آزمایی طولانی مدت قرار گیرد. 7- تا زمانی که راستی آزمایی کامل صورت نگرفته است، نباید هیچ محدودیتی پذیرفته گردد و صنعت هسته‌ای با سرعت تمام در هر سطح و میزان مورد نیاز ممکن توسعه یابد. دوربین‌های نظارتی آژانس بین المللی انرژی اتمی که در واقع آژانس جاسوسی صهیونیست‌ها از تأسیسات هسته‌ای است، جمع آوری گردد و اجازه حضور به این جاسوسان صهیونیست ها در کشور داده نشود، تا مجدداً شاهد ترور دانشمندان هسته‌ای یا خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای نباشیم. 8- شرط‌هایی فراتر از لغو تحریم ها در تقابل با سیاست‌های استکباری ظالمانه غرب از جمله خروج آن ها از منطقه و عدم حمایت آن ها از رژیم صهیونیستی گذاشته شود، همان گونه که آن‌ها بعد از شش سال عمل نکردن به تعهدات خود در لغو تحریم‌ها شروط جدید هم اضافه می‌کنند. 9- مکانیسم ماشه باید از برجام حذف گردد تا آمریکا نتواند با بازگشت صوری به برجام، از این امتیاز یک طرفه به ضرر ما سوء استفاده کند. 10- مذاکرات نباید فرسایشی و بی ثمر باشد، لذا باید برای انجام موارد فوق ضرب الاجل قرار داد و مذاکرات را تا زمان انجام موارد اشاره شده در عمل، هر یک سال یک بار در روز امضای برجام، به حال تعلیق در آورد. 11- همت اصلی تمام مسئولان کشور در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، خنثی سازی و بی اثرسازی تحریم ها، و حذف دلار از چرخه ی اقتصاد کشور باشد.
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
    1 0
    هیچ تحریمی نیست که مغایر بر برجام نباشد.
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
    0 0
    "ما آماده‌ایم تحریم‌های مغایر با برجام را لغو کنیم، البته وقتی که ایران خود را در محدوده‌های برجام از نظر راستی‌آزمایی و نظارت دقیق قرار دهد." این قسمت دقيقأ خلاف اون چیزیه که ایران میگه!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس