نویسنده بزرگ ایل قشقایی امشب در تلویزیون معرفی می‌شود

نویسنده بزرگ ایل قشقایی و بنیان‌گذار آموزش و پرورش عشایری در ایران در قالب مستند «معلم» به کارگردانی محمدعلی فارسی معرفی می‌شود.

به گزارش مشرق،  «معلم» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است و به مرور زندگی مرحوم محمد بهمن‌بیگی پدر آموزش عشایری ایران از زبان خودش پرداخته است.

محمد بهمن‌بیگی نویسنده بزرگ ایل قشقایی و بنیان‌گذار آموزش و پرورش عشایری در ایران بود و از کارهای نوآورانه او که در پیشبرد هدف‌های آموزشی او بسیار سودمند بوده می‌توان به برگزاری اردوهای تربیتی برای دانش‌آموزان و آموزگاران عشایری در نقاط مختلف عشیره‌نشین اشاره کرد.

مستند , سینما ,

محمدبیگی که تجربه‌های آموزشیِ خود را در چند کتاب در قالب داستان نوشته‌ است، موفق شد دختران عشایری را نیز به مدرسه‌های سیّار جلب کند.

این فیلم جایزه بهترین فیلم بخش مستند جشنواره فیلم رشد، بهترین مستند بخش چهره‌نگاری در دوسالانه مستند شهید آوینی را گرفته است و کاندیدای بهترین فیلم مستند در جشن خانه سینمای  شده است. 

نویسنده، تدوینگر، تهیه‌کننده و کارگردان این فیلم محمدعلی فارسی است و از دیگر عوامل آن می‌توان به نور و تصویر: هادی بهروز، گوینده متن: ناصر طهماسب، انتخاب موسیقی آناهیتا فارسی اشاره کرد.

مستند «معلم» امشب ساعت 21 از شبکه مستند پخش می‌شود و تکرار آن روز بعد ساعت 10 خواهد بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس