.

همانطور که خود صهیونیست‌ها اعتراف می‌کنند هیچ یک از زیر ساخت‌های رژیم صهیونیستی در هرگونه جنگ احتمالی آینده با مقاومت در امان نخواهد بود.

سرویس جهان مشرق _ تا پیش از نبرد «شمشیر قدس» از نظر صهیونیستها بزرگترین خطر برای زیرساختهای رژیم صهیونیستی، موشکهای دقیق حزب الله لبنان بود که در جنگ ۳۳ روزه شکست خفت باری به اسرائیل تحمیل کرد. در واقع همه تلاش این رژیم از سال ۲۰۰۶ تاکنون متمرکز بر تقویت جبهه شمالی جهت آمادگی برای ورود به هرنوع جنگ احتمالی با حزب الله بود و گروه های مقاومت فلسطین در اولویت بعدی قرار داشتند.

اعتراف صهیونیستها به ناتوانی در محافظت از جبهه داخلی اسرائیل

اما جنگ اخیر غزه و نمایش توانمندیهای نظامی مقاومت فلسطین، صهیونیستها را غافلگیر کرد و متوجه شدند تا چه اندازه در محاسباتشان اشتباه کرده اند. موشک‌های مقاومت فلسطین اکنون می‌توانند تمامی مناطق اشغال شده را هدف بگیرند و قدرت انفجاری بالایی دارند، این به معنای آن است که تاسیسات و زیرساخت‌های نظامی و استراتژیک اسرائیل زیر آتش آنهاست.

از سوی دیگر بعد از ترسیم معادله «قدس در برابر جنگ منطقه ای» توسط سید «حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله، سران اسرائیل متوجه شدند که هرگونه تحرک ضد فلسطینان در داخل قدس اشغالی یا سایر مناطق فلسطین به معنای ورود به جنگی همه جانبه با محور مقاومت است؛ چیزی که صهیونیستها از آن وحشت دارند.

زیرساخت‌های اسرائیل و کابوس جنگ احتمالی آینده/ امنیتی‌ترین منطقه تل آویو زیر آتش موشک‌های مقاومت +تصاویر

بارها منابع ارشد در موسسات امنیتی و نظامی و سیاسی و همچنین شمار زیادی از کارشناسان صهیونیست اعتراف کرده اند که در هرگونه رویارویی آینده با محور مقاومت زیرساختها و جبهه داخلی اسرائیل زیر آتش خواهند بود و ارتش این رژیم توانایی محافظت از آنها را ندارد.

در جنگ آینده کدام زیرساخت های اسرائیل زیر آتش موشکهای مقاومت خواهند بود؟

رآکتور هسته‌ای دیمونا از مهم‌ترین اهداف استراتژیکی است که می‌تواند هدف موشک‌های مقاومت قرار بگیرد. این تاسیسات رآکتور در فاصله ۷۰ کیلومتری نوار غزه قرار داشته و از مهم‌ترین تاسیسات در اراضی اشغالی محسوب می‌شود. کمی دورتر از این رآکتورها پایگاه‌های شرکت‌های اسرائیلی تولید فسفات و سنگ معدن اورانیوم قرار دارد که در صورت اصابت موشک‌های مقاومت به آنها موجب فاجعه‌ای بزرگ برای این رژیم اشغالگر خواهد شد.

فرودگاه نظامی «نیفاتیم» که جنگنده‌های اف۱۶ رژیم صهیونیستی از آنها برای حملات هوایی خود استفاده می‌کنند، مهم‌ترین منطقه نظامی برای ارتش این رژیم محسوب می‌شود که میتواند مورد هدف موشکهای مقاومت قرار بگیرد.

فرودگاه بین‌المللی بن‌گوریون که در مرکز اراضی اشغالی واقع شده نیز یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های استراتژیکی است که این رژیم از هدف قرار گرفتن آنها نگران است و در صورت رسیدن موشک‌های مقاومت به آنجا پروازها متوقف می‌شوند به همین دلیل صهیونیست‌ها با بروز هر تنشی، مسیرهای پروازی از این فرودگاه و به مقصد آن را تغییر می‌دهند.

اکنون با افزایش برد موشک‌های مقاومت و پوشش تمامی اراضی اشغالی، مجتمع پتروشیمی حیفا که شامل تعدادی زیرساخت پالایش و انبار مواد پتروشیمی قابل نشت است، در خطر قرار گرفته است. این مجتمع شامل مجموعه‌ای از لوله‌های زیر زمینی برای انتقال متانول و مواد پتروشیمی، انبارهای آمونیاک و اتیلن و نیز تعدادی زیرساخت برای تولید نیتروژن، آب آشامیدنی، هوای فشرده و سیستم‌های ضد حریق است. علاوه بر این موشک‌های مقاومت در صورت شلیک‌های متعدد از نوار غزه برخی تاسیسات نفتی موجود در اراضی اشغالی به ویژه آنهایی که به پالایش نفت با قابلیت اشتعال بالا اختصاص دارند، ‌ در خطر قرار می‌گیرند.

زیرساخت‌های اسرائیل و کابوس جنگ احتمالی آینده/ امنیتی‌ترین منطقه تل آویو زیر آتش موشک‌های مقاومت +تصاویر

انبارهای جنگنده‌ها و هواپیماهای مسافربری نیز یکی از اهداف برای موشک‌های مقاومت هستند و در  صورت شلیک به آنها به دلیل وجود حجم بالایی از سوخت، فاجعه‌ای در اراضی اشغالی به وقوع خواهد پیوست.

همچنین در شهر حیفا و به صورت مشخص در منطقه «کریات حایم» ده‌ها انبار حاوی ۹۳۷ هزار متر مکعب نفت خام، انبارهای نفت خام سنگین و سبک، دیزل، نفت سفید و گازوئیل وجود دارد.

همچنین از مهم‌ترین اهداف استراتژیک در اراضی اشغالی که اشغالگران همواره بابت آن نگران هستند، پالایشگاه حیفاست که نیازهای نفتی اسرائیل را تامین می‌کند. پالایشگاه حیفا گاز صنعتی و مصرف خانگی اسرائیلی‌ها را تامین کرده و ظرفیت پالایش سالانه ۱۳ میلیون تن نفت خام را دارد و از بزرگترین پالایشگاه‌های نفت جهان محسوب می‌شود.

امنیتی ترین منطقه تل‌آویو که در تیررس موشک‌های مقاومت خواهد بود

اما در رسانه های صهیونیستی به ویژه هنگام پخش اخبار مرتبط با ارتش رژیم اشغالگر و صحبت از دیدارهایی که میان مسئولان وزارت جنگ و رئیس ستاد کل ارتش این رژیم جهت ارزیابی وضعیت صهیونیستها در سطوح مختلف انجام می گیرد، همواره عبارت «الکریاه» تکرار می شود.

اما الکریاه چیست و اطلاعات مهم درباره آن کدام است؟

زیرساخت‌های اسرائیل و کابوس جنگ احتمالی آینده/ امنیتی‌ترین منطقه تل آویو زیر آتش موشک‌های مقاومت +تصاویر

الکریاه درواقع یک مقر فرماندهی نظامی و ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی است که در مرکز تل آویو واقع شده و در یک منطقه مسکونی در خیابان «کاپلان» قرار دارد.

این منطقه شامل مقر مرکزی رژیم اشغالگر صهیونیستی و همچنین پایگاه مرکزی ارتش این رژیم و موسسه نظامی موسوم به موسسه  «اسحاق رابین» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی است. الکریاه یکی از اولین پایگاه های ارتش رژیم صهیونیستی و مقر اصلی این رژیم از سال ۱۹۴۸ است.

از آنجایی که این مرکز در یک محیط متراکم غیرنظامی واقع شده عمدتاً و وظایف آن شامل فرماندهی و مدیریت و ارتباطات و پشتیبانی میشود. مسئولان سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی اعتراف می‌کنند در هر جنگ آینده با گروه های محور مقاومت، الکریاه یکی از مراکز اصلی است که مورد هدف قرار خواهد گرفت.

علاوه بر آن مقر وزارت جنگ، ستاد کل ارتش، اتاق عملیات نیروهای هوایی و دریایی، دفتر سخنگوی ارتش، دفتر خاخام نظامی، کمیته پذیرش سربازان و سایر مواضع حساس رژیم صهیونیستی همگی در این مرکز قرار دارد.

این مرکز همچنین شامل ۲۲ ساختمان است که قبلا مقر ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی بود و در حال حاضر به بخش تدارکات واگذار شده است. همچنین در الکریاه فرودگاهی برای بالگردها وجود دارد که در سال ۲۰۰۵ افتتاح شد که مساحت آن ۹۰ هزار متر مربع است و هزینه‌ای که برای ساخت این پروژه صرف شده به یک و نیم میلیارد «شیکل» (واحد پول رژیم صهیونیستی) می رسد.

زیرساخت‌های اسرائیل و کابوس جنگ احتمالی آینده/ امنیتی‌ترین منطقه تل آویو زیر آتش موشک‌های مقاومت +تصاویر

از برجسته ترین مواضع این مرکز می‌توان به برج «مارگانیت» اشاره کرد که ساختمانی برای ادارات و تجهیزات ارتباطی است. همچنین ۲ ساختمان ۱۸ طبقه معروف به برجهای قناری در این مرکز قرار دارد که در بخش شمال غربی آن واقع شده‌اند و شامل دفاتر نظامی و مقر نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی می‌شوند.

رسانه های صهیونیستی گزارش می دهند که محافل سیاسی و امنیتی این رژیم تصمیم گرفته اند تا به دلیل ترس از ویرانی بزرگی که در هر جنگ آینده با محور مقاومت در مقر الکریاه  به وجود خواهد آمد ۵ برج دیگر در این مرکز ساخته و مقر فرماندهی نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی را  در این برج‌ها تقسیم کنند.

«یائیر گولان»، فرمانده ارتش اسرائیل در جبهه شمالی درباره تهدیدات پیش روی زیرساخت‌های اسرائیل و به ویژه مرکز الکریاه اعتراف می‌کند: علی رغم این که ما تجربه جنگ با مقاومت فلسطین در جنوب را داریم اما تهدید در جبهه شمالی ده ها بار بیشتر از جبهه جنوبی است و بر اساس ارزیابی های ما حداقل ۷۰ هزار موشک پیشرفته و دقیق حزب الله تاسیسات برق در منطقه الخضیره و مقر فرماندهی نظامی الکریاه در مرکز تل اویو و فرودگاه‌های بین المللی اسرائیل را هدف قرار داده اند.

زیرساخت‌های اسرائیل و کابوس جنگ احتمالی آینده/ امنیتی‌ترین منطقه تل آویو زیر آتش موشک‌های مقاومت +تصاویر

البته خود صهیونیست‌ها اذعان می‌کنند همه زیرساخت‌هایی که به آن اشاره شد حتی با ورود به درگیری با مقاومت فلسطین در معرض خطرات جدی قرار می‌گیرد؛ همانطور که در جریان نبرد شمشیر قدس مشاهده شد. بنابراین وضعیتی که صهیونیست‌ها هنگام ورود به جنگ احتمالی همه‌جانبه با مقاومت خواهند داشت قابل توصیف نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 29
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    49 91
    اینقدر در مورد اسراِیا پیام نذارید اصلا عددی نیست
    • سوخته IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
      21 42
      اینهائی که اینقدر منفی گذاشتن از خود اسرائیل هم کمتر هستند
    • علی IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
      20 33
      اسقاتیل یکم کمک کنید جا بیوفته چون اینا واقعا اسقاتنند در مقابل ایران
    • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
      2 28
      سلام - عملكرد بد انسان ارمغانى به جز دوزخ براى او ندارد. «مشفقين مما كسبوا» - ترس از عذاب در روز قيامت هيچ سودى ندارد.«مشفقين... وهو واقع بهم» - در بهشت لذات مادى و معنوى همراه يكديگرند. «روضات... عند ربّهم» - محروميّت هاى دنيوى و اجتناب از محرمات در روزگارى جبران خواهد شد. «ما يشاؤن» (تمام خواسته هاى مادّى ومعنوى مؤمنان در بهشت فراهم است) - با اينكه بهشتيان اهل ايمان و كارهاى نيكو هستند لكن آن همه نعمت ها به خاطر فضل الهى است نه سزاى كارشان. «الفضل الكبير» - از خداى كبير جز فضل كبير انتظارى نيست. «هوالفضل الكبير»
    • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
      4 27
      سلام - عملكرد بد انسان ارمغانى به جز دوزخ براى او ندارد. «مشفقين مما كسبوا» - ترس از عذاب در روز قيامت هيچ سودى ندارد.«مشفقين... وهو واقع بهم» - در بهشت لذات مادى و معنوى همراه يكديگرند. «روضات... عند ربّهم» - محروميّت هاى دنيوى و اجتناب از محرمات در روزگارى جبران خواهد شد. «ما يشاؤن» (تمام خواسته هاى مادّى ومعنوى مؤمنان در بهشت فراهم است) - با اينكه بهشتيان اهل ايمان و كارهاى نيكو هستند لكن آن همه نعمت ها به خاطر فضل الهى است نه سزاى كارشان. «الفضل الكبير» - از خداى كبير جز فضل كبير انتظارى نيست. «هوالفضل الكبير»
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    52 63
    اسرائیل جرات ورود به همچین جنگی رو نداره اما مجبوره و در نهایت باید پایان موجودیت جعلی خودشو بپذیره
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
      74 42
      این پایان به نظرت چه موقه است بهتر است دست از این اراجیف گویتون بردارید وبه فکر صلاح مملکت باشید
    • کمیل IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
      10 21
      سلام علیکم اون دوست عزیزی که می گه بهتره دست از اراجیفتون برداریدازخواب خرگوشی بلندبشه همیشه بدون یابیدارمیشی یابالگددشمن بیدارمی شی اقااسلامو قبول نداری ایران که دوست داری اسرائیل دشمنه بروببین زمان شاه که این همه به اسرائیل خدمت کرده بود وزیراسرائیلی چه بلایی سرایران دراوردایران قبلاابشو توقنات ذخیره می کرد واین وزیر گفت قنات به دردنمی خوره وسددرست بکنیدوالان داریم پدرسوختگیشومی بینیم سد به معنی دستگاه اب تبخیرکن می مونه چطوردشمن همه چی رو تحریم می کنه ولی توصنعت سدسازی نه وانششوبهمون میده ولی دانش لای روبی رو نه دوست عزیز صهیونیستا توزمان ایران باستانم زهرشوبه ایران ریخته ازطریق موردخای واستر همیشه بدون ازنگاه یهودهمه انسان حیوانن وفقط یهودیاانسانن دوست عزیز الان تمام شرکتایه دنیا وبانک ها دستشونه اول ودریک کشورافریقایی ویروس ابولا اومد وبعد درجام جهانی برزیل یک حشره دست کاری ژنتیکی شدکه مانع رشدمغزجنین می شدیک سال قبل کرونا اقای بلگیتس گفت جمعیت دنیازیادشده وبایدکم بشه وپیش بینی کردی دراینده یک ویروسی میادکه جمعیت زیادی رومی کشه ویک سال بعدکرونااومدوهمین سال قبل پیش بینی کردکروناکی تموم میشه وگفت دوتاویروس کشنده دیگه دراینده میادبنظرت این یعنی چی یعنی ماسازنده ویروسیم وگرنه ازکجامی دونه که ویروس ازبین می ره وازکجامی دونه دراینده دوتاویروس کشندده دیگه میادبرای اوناجون تواصلامهم نیست هروقت بخوان جون ادمارومی گیرن هرنژادی روبخوان عقیم می کنن انگاراینا روزی مردمومیدن دوست عزیزاسرائیل کشوری بالای پونزده میلیون جمعیتوتحمل نمی کنه چون خودش جمعیتش کمه دوست عزیز مشکل دولت مااینه که ادمایی میان که انقلابی نیستن چراتونظامی که بیش ترین تحریم هاروداریم دراون عرصه بیش ترین پیشرفتوکردیم چون تواونجا هارون مکی زیادداریم ماتودولت هارون مکی نداریم ولی تادلت بخوادطلحه وزبیرداریم تونظامی هارون مکی ها گوش به فرمان رهبرن ولی تودولت ادم های بی لیاقت زیاده که اصلا به هرحرف رهبری گوش نمی دن وفقط جلودوربین می گن ماکوش به فرمان رهبریم امااینطورنیست تاکشتی نفتیمونوانگلیس گرفت رهبری گفت بایدکشتیمونوپس بگیریم نزاشتن حرف رهبری روزمین بمونه وگفتن چشم توقضیه برجام ترامپ گفت برجاموپاره می کنم ورهبری گفت مااتیشش می زنیم بنظرتون این وظیفمه کی بودبه حرف رهبری جامه عمل بده اقای روحانی که اون کارونکرد
    • IR ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
      1 39
      صلاح بنظر شما یکی بشیم مانند عربستان و امارات . که بخاطر منافع اسرائیل . همکاری در نابودی یمن سوریه عراق لبنان لیبی سودان و غیره داشته باشیم . تازه فکر میکنی آنوقت راضی میشن . اون جشن هر ساله کشتار ایرانیان . زیر بنای تحمیل مشکلات علیه ایران و هر ایرانی . حتی مزدور . چرا حتی زمان شاه به ایران کمک. به اقتصاد و تامین زیرساخت نکردند و علیرغم کسب پول های فراوان . حتی امکان ساخت سیم خاردار و موشک ابتدائی و غیره نداشتیم . تا امروزه بشه تحریم زیاد و ادامه پی هم کنه و از دیگر سو . قصد براه انداختن جنِگ بین ایران و آمریکا . این اداهای جنگ افروزانه شان بدین منظوره . هدف نابودی هست
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    27 41
    وقتی این اطلاعات رو میبینم خودم و نیروهای مقاومت را میبینم که در خیابان به خیابان تل آویو و حیفا در حال نابود کردن صهیونیست ها هستیم.
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    28 35
    در دلمون ظهور امام زمان ع را از خدا بخواهیم--------- خواستی؟ لطفا همین الان در دلمون ظهور امام زمان ع را از خدا بخواهیم
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    13 50
    بزارید من هم بگویم مشکل را وجود قدرت صهیونیستها میافتند تاخوابیدم صدایی گفت اینطور ازبین میرود ،بعد اتمی ، موشکی ، زمینی ، هوایی نیست که اسراییل جعلی رو ازبین میبرند بلکه گسست دولتمداری دربین آنها باعث شکست داخلی و بیرونی میشود حتی خندید بعد اتمی را اولین ناتوانی آنها روی تخته سیاه گذاشت تا رسید به خسته شدن بی هویتی آنها باعث میشود هیچ سلاحی اسراییل جعلی را نجات ندهد ، مثل آب خوردن شکست خواهد خورد بدون جنگ مهمی این اتفاق خواهد افتاد ، یک مکاشفه بود !؟
  • GB ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    17 45
    رژیم خبیث صهیونیستی اگر موجودیت خودش رو در خطر واقعی و بالفعل ببینه شک نکنید از سلاح هسته ای استفاده خواهد کرد حتی اگر بصورت محدود و در یک منطقه بیابانی باشه.صهیونیسم بین الملل تابع و متعهد به هیچ قانونی بجز آنچه خود وضع کرده نیست.اگر جنگی در این سطح دربگیره که میدونیم قطعاً برای اونها شرائط بودن یا نبودن خواهد بود پس در استفاده از تسلیحات هسته ای تردید نخواهند کرد.لذا ما باید برای این سناریوی شیطانی انها برنامه بسیار خاص و ویژه داشته باشیم وصد البته پنهان. قضیه ابداً شوخی بردار نیست و باید بدونیم این حقیقت رو که جنگ احتمالی ما با صهیونیست ها جنگی بر سر هستی و نیستی خواهد بود بنابراین باید آماده بدترین هرگونه سناریویی باشیم. یه نکته: درسته تا گفته بشه اسرائیل خوب رژیم صهیونیستی تداعی میشه ولی اسرائیل نام حضرت یعقوب علیه السلام ست. کاش میشد در شعار دادن مرگ بر اسرائیل میگفتیم : مرگ بر رژیم صهیونیستی. آهنگین هم هست و خوب هم ادا میشه. اینجوری بهتر نیست؟ به نام پیامبر خدا هم اهانتی نمیشه.
    • حیدر صالح IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
      10 23
      اسرائیلی ها تابع یک قانون هستند و اون هم قانون جنگل تا زور بر سر آنها نباشه هار میشن پس با موشک و قدرت نظامی رامشون کنید
    • ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
      6 18
      باید آنقدر فلسطینیان در اسراییل عملیات استشهادی انجام دهند و در جنگ های کوتاه مدت با اسراییل آنقدر موشک بهش بزنند تا اسرایلیان متجاوز و غاصب فرار کنند و فلسطینیان به حقشون برسند و ایران هر کشور مسلمان دیگر به فلسطینیان در این راه کمک کنند لازم باشه جنگ مستقیم گور پدر بمب اتم اسراییل دیموناشون خودش یه بمب اتم مستقر اونجاست و تمام یهودیان اسراییل و صهیونیست ها هم غاصب و جنایتکارند و حقشون مرگه
    • DE ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
      0 0
      حالا که زحمت کشیدی خیلی زیرکانه !!! ما رو ترسوندی و کنار اونهایی که میگن مرگ بر امریکا نگین مرگ بر اسراییل را هم میخوای برداری قربولت یه زحمت بکش بگو سید علیمحمد باب شیرازی اون خائن به خدا و رسول را اگر بخواهیم لعنت کنیم مثلا بگیم لعنت خدا بر چغندر و شلغم و هویج خبیس ملعبه دست انگل لیس یا چی؟؟ چون اسمش هم علی داره هم محمد. کوتاه بیا بابا اسقاطیل بمب اتم اگر بزنه مهم نیست به کجا بزنه در تمام دنیا مردم یهودی ها را به سیخ میکشند میگزارن رو آتیش اونوقت براشون یهودی و صهیونیست دیگه فرقی نمیکنه. خوابی بابا اسدالله .بمب اتم نزده مردم دنیا همشون ضد صهیونیستها هستند اینم 4500 ساله نه از دیروز .
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    1 6
    خود اسرائیلی ها گفند که ظرف ۳ تا ۵ سال به آمادگی کامل برای جنگ با سپاه پاسداران آماده می شوند
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    3 32
    تمام این تجهیزات بطور کامل در آینده نزدیک به دست مردم فلسطین خواهد افتاد شهرک سازی برای مردم مظلوم است
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    3 24
    ایران همه سناریوها را بررسی و آزمایش کرده، بزن تا پودر صهیونیستها رو بریزیم توی اقیانوس اطلس.
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    23 7
    ایران قادر به ادامه جنگ های فرسایشی نیست
    • حامد IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
      6 27
      احتمالا شما جنگ ۸ ساله را غیر فرسایشی میدونید.
    • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
      28 5
      اگر روی نسل امروز حطاب کردید در محاسباتتان کاملا اشتباه میکنید اکر اتفاقی بی افتد حتی سرباز وظیفه را هم نخواهید داشت
    • IR ۰۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
      1 21
      ما از بدو پیروزی انقلاب با انواع جنگ های تحمیلی مواجه ایم .
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    7 25
    رژیم صهیونیستی از نقشه محو خواهد شد... فقط یک حرکت اشتباه...
    • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
      51 4
      حرف شما یاد اور همان شعار پوچ جنگ جنگ تا پیروزی جنگ ایران و عراق است
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    2 2
    بیا پایین سرمون درد گرفت. خسته نشدین از بس شعار بدون عمل دادین و شنیدین؟
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    3 31
    سلام - عملكرد بد انسان ارمغانى به جز دوزخ براى او ندارد. «مشفقين مما كسبوا» - ترس از عذاب در روز قيامت هيچ سودى ندارد.«مشفقين... وهو واقع بهم» - در بهشت لذات مادى و معنوى همراه يكديگرند. «روضات... عند ربّهم» - محروميّت هاى دنيوى و اجتناب از محرمات در روزگارى جبران خواهد شد. «ما يشاؤن» (تمام خواسته هاى مادّى ومعنوى مؤمنان در بهشت فراهم است) - با اينكه بهشتيان اهل ايمان و كارهاى نيكو هستند لكن آن همه نعمت ها به خاطر فضل الهى است نه سزاى كارشان. «الفضل الكبير» - از خداى كبير جز فضل كبير انتظارى نيست. «هوالفضل الكبير»
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    1 17
    سلام - عملكرد بد انسان ارمغانى به جز دوزخ براى او ندارد. «مشفقين مما كسبوا» - ترس از عذاب در روز قيامت هيچ سودى ندارد.«مشفقين... وهو واقع بهم» - در بهشت لذات مادى و معنوى همراه يكديگرند. «روضات... عند ربّهم» - محروميّت هاى دنيوى و اجتناب از محرمات در روزگارى جبران خواهد شد. «ما يشاؤن» (تمام خواسته هاى مادّى ومعنوى مؤمنان در بهشت فراهم است) - با اينكه بهشتيان اهل ايمان و كارهاى نيكو هستند لكن آن همه نعمت ها به خاطر فضل الهى است نه سزاى كارشان. «الفضل الكبير» - از خداى كبير جز فضل كبير انتظارى نيست. «هوالفضل الكبير»
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    3 1
    انشالله جنگ بشود تا بچه هایی که دوست دارند برند شهید بشند و بروند بهشت
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    2 1
    بیا ما منتظریم ! مرد این میدان ما هستیم برای شما ...
  • US ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    4 0
    همیشه اونی که میگه نمیزنه اونی میزنه که نمیگه
  • کارما IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
    0 0
    به صلح و دوستی بیندیشید
  • IR ۰۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
    1 35
    این جنگ طبق وعده الله حتمی است اما کی الله اعلم ودلیلش ظلم و ستم اسرائیل نام برده شده است طبق سوره مبارکه اسرا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس