کد خبر 1314558
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
برجام نمایه

نماینده عربستان سعودی در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین ضمن اعلام اینکه ریاض مذاکرات کنونی در وین را از نزدیک زیر نظر دارد، مدعی شد، ایران باید بداند گذشت زمان به نفعش نیست و نباید تعلل کند.

به گزارش مشرق، «عبدالله بن خالد بن سلطان» نماینده عربستان سعودی در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در صفحه توییتر خود نوشت، ریاض از نزدیک مذاکرات وین برای احیای برجام و نتایجی را که تا کنون در نشست‌ها حاصل شده، دنبال می‌کند.

وی در ادامه مدعی شد: طرف‌های مربوطه بر تمایل خود مبنی بر مقابله با تشدید تنش از طرف ایران به منظور حصول راه‌حل‌های فراگیر تأکید کرده‌اند.

عبدالله بن خالد ادامه داد: ما در حالی که از تلاش‌های رافائل گروسی حمایت می‌کنیم و در کنار وی هستیم از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم به منظور توانمندسازی آژانس برای نظارت و راستی‌آزمایی فعالیت‌های هسته‌ای ایران به نحوی که تضمین‌های لازم درباره برنامه‌ هسته‌ای‌اش را فراهم کند، به نقش خود عمل کند و از این تلاش‌ها حمایت نماید.

وی در ادامه ادعای خود افزود: از ایران می‌خواهیم که دست از تعلل بردارد و بداند که (گذشت) زمان به نفعش نیست. ایران را به لزوم توقف تشدید و تخلفات در برنامه هسته‌ای و تهدید نظام عدم اشاعه و پاسخگویی به مطالبات جامعه بین‌المللی که ثبات و شکوفایی را برای منطقه و تمام جهان به همراه خواهد داشت، فرا می‌خوانیم.

نماینده سعودی: ایران تعلل نکند

دور جدید مذاکرات در دولت جدید ایران (دولت سیزدهم) دوشنبه هشتم آذر ماه با برگزاری نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام آغاز و در نهایت چهارشنبه شب دهم آذر ماه هیأت ایرانی دو سند به طرف مقابل ارائه کرد شامل رفع تحریم‌ها و موضوعات هسته‌ای.

در پی درخواست طرف اروپایی برای مشورت با پایتخت‌ها تنفسی در این مذاکرات ایجاد و دوباره روز (پنجشنبه) ۱۸ آذر ماه با برگزاری نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام این مذاکرات از سر گرفته شد که در هفته گذشته در وین در جریان بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    6 0
    البته گروسی هیچ علاقه ای به بازرسی از برنامه های هسته ای عربستان نشان نداده است و با عربستان رفتاری مشابه اسرائیل دارد.
  • رضا IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    6 0
    کسی نیست به این گاو شیرده بفرماید موضوع چه ربطی به او دارد؟
  • مهدی IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    4 0
    الاغ های سقوطی تا دیروز میگفتند غرب نباید با ایران مذاکره کند بجای مذاکره به ایران حمله کنید و صریح میگفتند که هزینه های جنگ با ایران را پرداخت خواهند کرد، وقتی دیدند که اربابشان آمریکا جرات حمله به ایران را ندارد از غربی ها می خواستند که تحریم ها را بیشتر کنند بعد که دیدند بحث مذاکره با ایران جدی است گفتند آنها هم باید در مذاکرات حضور داشته باشند خخخخ ، درحالی که اربابشان آمریکا بنا به خواست ایران نمی تواند در مذاکرات حاضر باشد، کالا سوژه خنده هستند، اما سوال اینجاست که حالا چه شده که همان الاغ ها با مذاکره با ایران موافق شده اند و برای رسیدن به نتیجه انقدر عجله دارند؟ و به ایران هم توصیه می کنند که فرصت را از دست ندهد؟ اینها همان افراد نیستند؟ کاملا مشخص است که هرنوع رفتار عجولانه ایران برای رسیدن به توافق به ضرر کشور و ملت خواهد بود.
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    5 0
    به قول قدیمی ها دو کلمه بشنو از ننه عروس!!!
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    4 0
    تو مگه عددی هستی که بیش از حدت حرف میزنی ؟ چهار تا قدرت داریم باهم صحبت میکنیم تو جقله بچه چی میگی ؟ برو دنبال بازیت
  • علـی IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    4 0
    وقتی آب سربالا میره قورباغه ابوعطا میخونه!!! ببین کیا دم از پاسخگویی به مطالبات جهانی و بین‌المللی میزنند؟! انگار نه انگار که چند ساله موجب کشتار و آوارگی چند میلیون یمنی مظلوم شدن و حمایت همه‌جانبه از حرامیان داعش‌ و...رو اصلاً به روی خودشون نمیارن! خدایی از پررویی نجومی هم هزار پله رد کردن!!!
  • حمید IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    7 0
    شما اول برادری‌تون رو ثابت کنید و از یمن برید بیرون و همه خسارات وارده به کشور و مردم یمن رو جبران کنید. بعد ما هم روی حرفای شما فکر میکنیـم...
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    7 0
    اقای بن سقوط شما هم بهتره تعلل نکنید و پرچم سفید رو در برابر مقاومت مردم یمن بالا ببرید و دست از جنایت بردارید.
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    8 0
    درخواست ما از دولت و مجلس، مقاومت مقتدرانه در برابر فشار غرب، و مقابله به مثل زیر است: 1- سیاست قطعی اعلام شده از طرف امام خامنه ای در تمام ابعاد ذکر شده که ظرافت های بسیار دقیقی دارد و خط قرمز ماست، کلمه به کلمه و مو به مو به طور شجاعانه اجرا گردد. 2- آمریکا باید تمام تحریم‌ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کند. 3- آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان باید هزینه‌ ی تمام خسارت‌هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتشان در برجام وارد کرده اند، بپردازند. 4- کل مطالبات منابع ما که به دلیل تحریم مسدود شده یا به هر دلیل دیگر توسط غربی‌ها پرداخت نشده است، در هر کشوری که باشد باید وصول گردد. 5- هیچ تضمینی به جز اجرای عملی موارد فوق حتی اگر در سطح کنگره و سنا باشد، هر چند لازم است، اما کافی و پذیرفته نیست. 6- انجام این موارد باید دقیقاً مورد راستی‌آزمایی طولانی مدت قرار گیرد. 7- تا زمانی که راستی آزمایی کامل صورت نگرفته است، نباید هیچ محدودیتی پذیرفته گردد و صنعت هسته‌ای با سرعت تمام در هر سطح و میزان مورد نیاز ممکن توسعه یابد. دوربین‌های نظارتی آژانس بین المللی انرژی اتمی که در واقع آژانس جاسوسی صهیونیست‌ها از تأسیسات هسته‌ای است، جمع آوری گردد و اجازه حضور به این جاسوسان صهیونیست ها در کشور داده نشود، تا مجدداً شاهد ترور دانشمندان هسته‌ای یا خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای نباشیم. 8- شرط‌هایی فراتر از لغو تحریم ها در تقابل با سیاست‌های استکباری ظالمانه غرب از جمله خروج آن ها از منطقه و عدم حمایت آن ها از رژیم صهیونیستی گذاشته شود، همان گونه که آن‌ها بعد از شش سال عمل نکردن به تعهدات خود در لغو تحریم‌ها شروط جدید هم اضافه می‌کنند. 9- مکانیسم ماشه باید از برجام حذف گردد تا آمریکا نتواند با بازگشت صوری به برجام، از این امتیاز یک طرفه به ضرر ما سوء استفاده کند. 10- مذاکرات نباید فرسایشی و بی ثمر باشد، لذا باید برای انجام موارد فوق ضرب الاجل قرار داد و مذاکرات را تا زمان انجام موارد اشاره شده در عمل، هر یک سال یک بار در روز امضای برجام، به حال تعلیق در آورد. 11- همت اصلی تمام مسئولان کشور در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، خنثی سازی و بی اثرسازی تحریم ها، و حذف دلار از چرخه ی اقتصاد کشور باشد.
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    3 0
    بنده به عنوان نماینده مردم ایرانی غیر حاضر در وین به این بابا میگم : خفه
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    2 0
    برو جلو عمو
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    5 0
    گاو شیرده خفه !!
  • حسن IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    3 0
    سعودی ها دست پرورده انگلیس خبیثن، خبر هایی دارند که نشان از عزم دشمنان قسم خورده ی ایران برای دو نقشه ی موازی، واما اسلام هم تدبیری دارد که در همپیچننده دشمنان درون ‌‌وبرون خود .. اسلام پیروز است، فقط در این بین روسیه اولین خنجر پنهان در آستین را به ایران خواهد زد...
  • CA ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    3 0
    پس این طور به نظر میاد که در شرایطی قرار داریم که گذر زمان به نفع ماست و دشمن در مضیقه قرار گرفته.
  • IR ۰۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
    0 0
    چه خه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس