کد خبر 1314545
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
بودجه نمایه

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه بودجه شرکت‌های دولتی ۲ تا ۲.۵ برابر بودجه عمومی کشور است، گفت: ۸۰ درصد بودجه شرکت‌های دولتی تنها متعلق به ۹ شرکت است که شرکت ملی نفت و بانک‌ها از این جمله‌اند.

به گزارش مشرق، مجتبی یوسفی، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نشست اعضای هیأت رئیسه و روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس گفت: در این جلسه عملکرد بودجه‌ای شرکت‌های دولتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

شرکت‌داری بانک‌ها از معضلات حل نشده است

وی با بیان اینکه بودجه شرکت‌های دولتی ۲ تا ۲.۵ برابر بودجه عمومی کشور است، افزود: از یک سال قبل بنا شد تا بودجه شرکت‌های دولتی از نظر نظارتی به طور دقیق مورد رسیدگی قرار گیرد.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: طبق بررسی‌های انجام‌شده از ۳۷۷ شرکت دولتی هنوز ۱۰۱ شرکت گزارش حسابرسی خود را ارائه نکردند که این موضوع در جلسات نظارتی مجلس که در روزهای سه شنبه برگزار می‌شود مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

یوسفی خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد بودجه شرکت‌های دولتی تنها متعلق به ۹ شرکت است که بیشترین ارتباط بودجه‌ای را در این باره شرکت ملی نفت و شرکت‌های زیر مجموعه آن و بانک‌های دولتی و شرکت‌های زیر مجموعه وزارت صمت دارند.

وی افزود: ما باید تکلیفمان را با برخی شرکت‌های دولتی روشن کنیم، بعضی از این شرکت‌ها حقوق شرکتی می‌گیرند اما کار دولتی می‌کنند و اصلاح ساختار بودجه‌ای که مطرح است به این معناست که این مسائل در آن حل شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    0 0
    رسیدگی کنید تا یک عده مفت خور سو استفاده نکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس