وزیر میراث فرهنگی: دنیا به خوشنویسی ایران تعظیم کرد/ اهدای تابلوی نفیس خط استاد رهبران به ضرغامی

ضرغامی گفت: ‌ثبت جهانی "برنامه ملی پاسداری از هنر سنتی خوشنویسی در ایران" به عنوان هفدهمین اثر میراث‌فرهنگی ناملموس ایران در یونسکو، نشان داد که دنیا به خوشنویسی ایران تعظیم کرده است.

به گزارش مشرق، سید عزت الله ضرغامی در دیدار با اعضای شورای شهر یزد بیان کرد: ‌ثبت جهانی "برنامه ملی پاسداری از هنر سنتی خوشنویسی در ایران" به عنوان هفدهمین اثر میراث‌فرهنگی ناملموس ایران در یونسکو، نشان داد که دنیا به خوشنویسی ایران تعظیم کرده و این هنر را تکریم می‌کند.

ضرغامی در پی اهدای تابلوی نفیس خط استاد رهبران از سوی رئیس شورای اسلامی شهر یزد به همین مناسبت، افزود: «در مرز فرهنگ، تمدن و خوشنویسی یزد هستیم. دوستان زحمت کشیدند و خط زیبای استاد رهبران را به وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به مناسبت این ثبت جهانی، اهدا کردند. شعری که استاد از شاهنامه فردوسی استفاده کرده‌اند فوق العاده است: به نیکی‌گرای و میازار کس/  ره رستگاری، همین است و بس.»

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در پایان ضمن تبریک به همه مردم ایران و هنرمندان برای ثبت جهانی خوشنویسی ایرانی از زحمات اعضای شورای شهر یزد، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و استاد رهبران برای اهدای تابلوی خوشنویسی تشکر کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    0 0
    همچنین دنیا به مدیریت شما در غرفه ایران در نمایشگاه دبی هم تعظیم کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس