سومین روز گردهمایی سفرا و روسای نمایندگی‌های ایران در کشورهای همسایه

وزرای ورزش، میراث فرهنگی و رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سومین روز گردهمایی سفرا و روسای نمایندگی‌های ایران در کشورهای همسایه حضور یافته و به ایراد سخنرانی پرداختند.

به گزارش مشرق، سومین روز گردهمایی سفرا و روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه امروز (دوشنبه) در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

در نشست آغازین سومین روز از این گردهمایی، وزیر ورزرش و جوانان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی درخصوص نحوه تعامل و همکاری های متقابل با دستگاه دیپلماسی بحث و تبادل نظر کردند.

سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این نشست گردشگری را یکی از بهترین زمینه‌های کسب درآمد و فعالیت‌های فرهنگی سالم و مفید برای کشور خواند و بر توسعه گردشگری با کشورهای همسایه و ارتباط متقابل با وزارت امور خارجه در این خصوص تأکید کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های حوزه‌های مختلف گردشگری اعم از آموزشی، زیارتی، سلامت، روستایی و ...، همکاری با وزارت خارجه در ماه‌های اخیر را مثبت ارزیابی کرد و رشد تعداد گردشگران خارجی در این مدت را از نتایج این همکاری خواند.

وزیر میراث فرهنگی آغاز مجدد صدور روادید گردگشری را نمونه‌ای از این همکاری‌های متقابل قلمداد و بر نقش دیپلماسی گردشگری در دنیای امروز تصریح کرد.

در ادامه «حمید سجادی» وزیر ورزش و جوانان، با تاکید بر اهمیت نمایندگی‌های کشورمان در دیگر کشورها در توسعه ورزش کشور، حوزه‌های مختلف همکاری‌های متقابل با وزارت امور خارجه را برشمرد.

تسهیل تعاملات بین‌المللی فدراسیون‌ها، انجمن‌ها و هیأت‌های ورزشی، میزبانی از اردوهای ورزشی کشورهای دیگر، معرفی ورزش‌های بومی ایران و وجود برخی زیرساخت‌های مناسب در حوزه آموزش ورزشی، از جمله زمینه‌های همکاری مورد اشاره وزیر ورزش و جوانان بود.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر توسعه ورزش پهلوانی، «فدراسیون جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی» که از ابتدای تاسیس تاکنون ریاست آن بر عهده ایرانیان بوده است را یکی از جلوه‌های موفقیت آمیز حضور ورزش ایران در عرصه بین‌المللی معرفی کرد.

حجت الاسلام ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز با اشاره به تاکید مسئولان ارشد نظام بر اولویت حوزه همسایگی در سیاست خارجی، دیدگاه‌های خود را در خصوص نحوه همکاری مشترک با وزارت امور خارجه در حوزه تعاملات دوجانبه و چندجانبه بین‌المللی تشریح کرد. وی گسترش خواهرخواندگی شهرهای مرزی ایران و کشورهای همسایه، توسعه روابط دانشگاهی و گفت‌وگوهای نخبگانی و تقویت اقتصاد فرهنگ در حوزه‌های مختلف فیلم، پویانمایی، بازی‌های رایانه‌ای و ... را از حوزه‌هایی خواند که دارای ظرفیت‌های مناسبی برای همکاری مشترک با دستگاه دیپلماسی کشور و نمایندگی‌های ایران در کشورهای همسایه هستند.

در ادامه نشست، سعید خطیب‌زاده، سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه با اشاره به مباحث مطرح شده در حوزه‌های فرهنگی، گردشگری و ورزشی، بر ضرورت توجه به نگاه توسعه‌ای و اقتصادی، علاوه بر داشتن نگاه تمدنی در این حوزه‌ها تأکید کرد.

در این نشست همچنین رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه، ضمن بیان موانع موجود بر سر راه توسعه برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و گردشگری بین ایران و کشورهای همسایه، راهکارهای پیشنهادی خود را در این خصوص ارائه کردند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    1 0
    چه عجب که صحبتی از سفیر ایران در روسیه نیست!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس