قاضی زاده هاشمی: در فاجعه منا بجز ایران از دیگر کشورها صدایی بلند نشد

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با انتقاد از سکوت کشورهای مختلف جهان در مقابل جنایات عربستان در فاجعه منا گفت: متاسفانه بجز تلاش‌های جمهوری اسلامی خصوصا برای برگرداندن پیکرهای مطهر شهدا، از هیچ یک از کشورهای جهان، صدایی بلند نشد.

به گزارش مشرق، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، ظهر امروز در مراسم رونمایی از "مجموعه آثار فاجعه منا" که به مناسبت هفته پژوهش در پژوهشکده حج و زیارت قم برگزار شد گفت: حادثه مسجدالحرام و فاجعه منا، اتفاقات باور نکردنی است و هر چه انسان فکر می‌کند که چطور ممکن است در یک نظام کاملا پلیسی وامنیتی که شُرطه ها حتی به نحوه ایستادن شما هم کار دارند، چنین اتفاقی بیافتد، به نتیجه نمی‌رسد.

وی با انتقاد از سکوت کشورهای مختلف جهان در مقابل جنایات عربستان در فاجعه منا گفت: متاسفانه بجز تلاش‌های جمهوری اسلامی خصوصا برای برگرداندن پیکرهای مطهر شهدا، از هیچ یک از کشورهای جهان، صدایی بلند نشد.

رئیس بنیاد شهید با بیان این که جمهوری اسلامی در این موضوع عملا بار اشتباه و خیانت دولت سعودی را به دوش می‌کشد، تصریح کرد: این فاجعه باید از طریق مراکز حقوقی و بین الملی پیگیری شود و بنیاد شهید هم به عنوان متولی امور شهدا و ایثارگران، در صورتی که زمینه آن از سوی نظام فراهم باشد،   آمادگی طرح دعوی بین المللی را دارد.

وی با اشاره به اینکه باید جامعه بین الملل  را درگیر فاجعه منا کنیم، گفت: از مساله ترورها گرفته تا جانبازان شیمیایی، بمباران شهرها و کشتار غیر نظامیان و نیز تعدد ظلم‌هایی که به ما شده باید مورد توجه مسئولان بین المللی قرار گیرد.

معاون رئیس جمهور، دوره کنونی را دوره جنگ روایت‌ها دانست و افزود: از صدر اسلام تا کنون، جنگ، جنگ روایت ها بوده و ما باید روایت حقایق را با قوت و قدرت انجام دهیم تا در تاریخ، اثرگذار باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    20 0
    فاجعه منا یک اتفاق ناخواسته و بدلیل مدیریت غلط بود و اعتراض ایران نه برای مرگ زائران بلکه با انگیزه پرخاش و درگیری با عربستان بود .
    • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      0 12
      خیر دوست گرامی یک اتفاق نبود ، به هیچ عنوان یک اتفاق نبود ... کشورهای دیگر از صدایی در نیامد بخاطر اینکه سعودی های عرب با پول دهانشان را بستند .. به همین سادگی ..
  • IR ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    5 0
    واقعیت این بود که آن اتفاق یک حادثه غیرعمدی بود که علتش هم اشتباه سعودی ها بود و هم عجله و کم توجهی خود حجاج. .
  • فراجناحی IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    0 0
    در حادثه شهید رکن آبادی هم که قانونی وبا مجوز وارد خاک عربستان شده بود دستگیر و خیلی دردناکتر از خاشقچی به شهادت رسید منتها قتل خاشقچی چون رسانه های غربی روی آن مانور دادند از فاجعه منا پر رنگ تر شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس