دانشمندانمان را ترور می‌کنند و برای سلبریتی‌ها کف می‌زنند

با نزدیکی به عید قربان و ایام حضور زائران بیت‌الله الحرام در سرزمین منا یاد شهیدان حج ۹۴هم در خاطر زنده می‌شود؛حرف و حدیث این روزها بهانه‌ای بود تا پای صحبت‌های یکی از زخم خورده این دشمنی ها بنشینیم

به گزارش مشرق، دکتر «فرشته روح‌افزا» بانویی محجبه، فارغ‌التحصیل رشته برق و الکترونیک از دانشگاه منچستر انگلستان .، استاد دانشگاه، دبیر بین الملل همایش طلایه داران عفاف و حجاب و قائم مقام  سابق فرهنگی اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

وی همسر شهید دکتر «سید احمد حاتمی» دانشمند و نابغه فضائی ایران است که توسط اسرائیل در مسجدالحرام ربوده شد.پژوهشگر، استاد برجسته و عضو هیئت علمی پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی پژوهشگاه فضایی ایران و از جمله زایرانی که در حج ۹۴ به شهادت رسیدو دانشمندی  که ناسا تا آخرین لحظه حیات  به‌ دنبال اختراعاتش بود .

نابغه ای که به ‌گفته دانشمندان حوزه فضایی شهادتش لطمه ای  بزرگ به جامعه علمی کشور وارد کرد و مقام معظم رهبری درباره او فرمودند: شهادتش برای ما ثلمه بود.

در این گفتگو با ما همراه باشید.

* از فاجعه منا و شهادت همسرتان  برایمان بگویید؟

 در جریان حج تمتع  ۱۳۹۴ برابربا دهم ذی الحجهٔ  و روز عید قربان واقعه فاجعه‌بار سقوط دکل جرثقیل سنگین ساختمانی و انسداد در مسیر رمی جمرات منجر به کشته و مجروح شدن بیش از ۷۰۰۰ نفر از حجاج  و عزادار شدن جهان اسلام  شد .

بعد از آنکه خبر سقوط جرثقیل در محوطه مسجد الحرام اعلام شد، نگرانی خاصی داشتم، مدام تماس می‌گرفتم اما موفق نمی‌شدم. اما عصر روز یک‌شنبه شهادت ایشان را به ما اعلام کردند.

 ۴ساعت بعد از شهادت یک رسانه اسرائیلی نوشت: «دانشمند ‏فضایی ایران در حادثه سقوط جرثقیل در مکه جان خود را از دست داد». یعنی زودتر از اینکه اصلا کسی خبر داشته باشد یک دانشمند فضایی ایرانی در ‏حج حضور داشته است!

دانشمندانمان را ترور می‌کنند و برای سلبریتی‌ها کف می‌زنند

*یعنی شهادت دکتر حاتمی در واقع یک ترور برنامه ریزی شده بود؟

ابهامات زیادی وجود دارد. پیکر همسر من بدون هیچگونه آثاری از جراحت، کیلومترها دورتر از مکان بروز حادثه سقوط جرثقیل و ۲ روز بعد از بروز حادثه در سرزمین دیگری پیدا شده بود، در حالی که صحن مسجدالحرام دقایقی بعد از حادثه  پاکسازی و تمیز شد و سعودی‌ها پیکر بیش از ۱۱۰ شهید این حادثه را جمع‌آوری کردند.

حتی اجازه ندادند  برای کشف حقیقت کالبد شکافی شود. من خودم به کمیسیون حقوق‌بشر در ژنو رفتم جاهای مختلف هم اعتراض کردیم هیچکس پاسخ‌گو نبود. رهبر انقلاب فرمودند کمیته حقیقت‌یاب تشکیل شود و نباید در این مسیر خسته شوید.

ایشان تاکید داشتند حتی اگر تا ۱۰ ‏سال هم طول بکشد باید مساله شهدای منا و مسجدالحرام مشخص شود‏.حالا سوال من این است ، کسانی که برای نابود کردن دانشمندان ایرانی اینطور تلاش و هزینه می کنند چرا باید برای سلبریتی های ایرانی کف بزنند؟ مگر اینها همان کسانی نیستند که دانشمندان ما همچون شهریاری، احمدی‌ روشن وفخری زاده را به شهادت رساندند؟ چرا در  این جشنواره‌های جهانی به سلبریتی‌ها بها می‌دهند ولی برای از بین بردن دانشمندان ما اینطور هزینه می‌کند؟! اصلا خودتان قضاوت کنید! کدامشان کشور را رشد می‌دهند؟

 طبق بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار خانواده‌های شهدای منا کسانی که دل به دولت‌های مدعی حقوق‌بشر می‌دهند و به آن‌ها امید می‌بندند باید این حقیقت را بفهمند که چقدر دروغ و خلاف واقع در هویت این سازمان‌ها و تشکیلات وجود دارد.

*اینطور که معلوم است این روزها هنر حرف اول را در اشاعه افکار و پیشبرد اهداف مختلف می‌زند؟ شاید دشمن هم هنرمندان را طعمه کرده است ؟مثل عنکبوت مقدس  جشنواره کن و حواشی آن؟

بله .حوزه هنر، شاخص ترین بازوی عنکبوت است که در فیلم و پوستر خودش را نشان می‌دهد.جشنواره‌های زیادی  در دنیا برگزار می‌شود و هر کدام استانداردهایی دارند و اگر راجع‌به آن‌ها صحبت نشود جایزه‌ای دریافت نخواهد شد. این جشنواره‌ها هدفمند هستند.آن‌ها می‌خواهند جامعه جهانی از نظر فرهنگی  همان خط سیر آلوده آن‌ها را طی کند.

شما فکر می کنید  کسانی که جوایزی چون کن و اسکار را می‌گیرند هنرمندان شاخصی هستند یا فیلمشان ازنظر محتوا و تکنیک عالیست؟جشنواره کن در کشور فرانسه برگزار می‌شود. اولین‌بار به اصغر فرهادی جایزه داد. برای فیلم جدایی نادر از سیمین. یک فیلم بی‌ربط با جامعه‌ی ما. این‌ها برای وارد کردن نفوذ فرهنگی و باب کردن بی‌عفتی و بی‌بندوباری تبلیغ می‌کنند و برای این کار از آدم‌های بسیار ارزان  استفاده می‌کنند، کسانی که صاحب فکر نیستند.

هنرمندانی که اسمشان هنرمند است، اما درواقع بی‌هنر ترین افراد اند.کسانی که با حراج گذاشتن ایمان و عقیده خود به‌دنبال بدست آوردن پله‌های هنری هستند.

یکی دیگر  از بازوهای  این عنکبوت، اندیشمندانی هستند که در داخل کشور و یا خارج از آن آب به آسیاب دشمن می‌ریزند و با بر هم زدن نظام فکری جامعه  قصد توهین و تحقیر اسلام را دارند.

مثلا به عنوان نمونه‌ای داخلی  ترویج قرائت دیگری از دین در کلام فائزه هاشمی با نام "اندیشه نو"، آسیب‌های زیادی در دنیا داشته‌ و خودکشی‌ها و معضلات ناشی از این تفکر تا کنون بارها و بارها  امتحان خود را در دنیا پس داده است.پشت‌پرده‌ی همه این حرف‌ها سیاسی است. اما باید بدانند که هجمه تبلیغاتی آن‌ها حریف حریم نورانی اسلام واقعی نمی‌شود. اسلام چراغی درخشان است. همانطور که طبق فرمایش رهبرمعظم انقلاب یک سرود سلام فرمانده دنیا را به‌هم ریخت.

دانشمندانمان را ترور می‌کنند و برای سلبریتی‌ها کف می‌زنند

*چرا در این شرایط ایران تا این حد مورد هجمه قرار گرفته‌است؟

قدمت دشمنی با اسلام از سوی کشورهای مستکبر دنیا برهمه روشن است قرآن آتش می‌زدند، به پیامبر توهین می‌کردند،  کاریکاتور  می‌کشیدند...جریان داعش هم به عنوان نمادی بارز از اسلام ستیزی ،  تا حدودی توانست در راستای سیاه نمایی اسلام موفق باشد که با از بین رفتن آن توسط وجود پاک حاج‌قاسم، آن‌ها نتوانستند به چیزی که می‌خواهند برسند.هدف پررنگ کردن خشونت در  اسلام است و   درواقع رسانه‌های غربی می‌خواهند بگویند این دین یک رویکرد خشن نسبت‌به مردم دنیا دارد و برای حاکمیت و گسترش خودش جنگ‌های متعددی به راه انداخته‌است.

ما یک ظاهر غلط از اسلام در دنیا داریم.باید باور کنیم  که این قضیه در دنیا نایاب است. این‌که ایران با همه ترورها و تحریم‌ها، مشکلات و فشارهای بین‌المللی، توانسته است  مقابل همه اندیشه‌های غلط، هم به‌صورت تئوری و هم عملی بایستد،و همه کشورهای منطقه را تحت تاثیر خود قرار دهد. چیزی که همه دنیا به آن اذعان دارند.

*بعضی ها فکر می‌کنند سازندگان این مدل از فیلم‌ها و حامیانشان دلسوزان ملت ایرانند و قصدشان روشنگریست نه سیاهنمایی؟

مگر چند تا  آدم مریض و مسموم مثل شخصیت فیلم عنکبوت مقدس در کشور ما وجود داشته و دارد؟ یا تابه‌حال چقدر نظیر این واقعه اتفاق‌افتاده است؟سن تجاوز به بچه‌ها در کشورهای آمریکایی و اروپایی به ده یازده سال رسیده‌است. میزان مشکلاتشان خیلی بالاست. حالا  آمده‌اند و یک آدم بیمار را که در هر جامعه‌ای می‌تواند باشد این‌طور بزرگ می‌کنند .اصلا قابل‌مقایسه نیست. اما این‌ها از این نقطه‌ضعف استفاده می‌کنند و از آن فیلم می‌سازند.

الان در کشورهای اروپایی و آمریکایی، زنان تن فروش به‌راحتی کشته می‌شوندوآمار این کشتار بسیار بالاست و خودشان هم این را بسیار خوب می‌دانند. باور کنیم این‌ها دلشان برای ما نسوخته است.این‌ها نادان نیستند.یک برنامه تنظیم‌شده برای زدن اسلام دارند. آن‌ها می‌خواهند با پیامبر رحمت للعالمین مخالفت کنند ومؤثرترین زبان هم برای آن‌ها همین تصویر و فیلم است نگاه کنید! ردپای سند ۲۰۳۰ هم در این اتفاقات مشهود است.

* بی شک جنبش «می تو» نیز همین سیاست را دنبال می‌کرد؟

این جنبش برای اعلام عدم امنیت است.آن‌ها به تجاوز ها اشاره می‌کنند. می‌گویند ما امنیت نداریم  وقتی می‌خواهیم در جامعه باشیم مورد تعرض قرار می‌گیریم . به گذشته خود اشاره می‌کنند و این‌که برای مشهور شدن  مورد چه تعرضاتی قرار می‌گرفتند و اگر امروز شهرتی دارند و زیبا و هنرمند شناخته می شوند راهش همین است، پس شما هم اگر می‌خواهید مشهور شوید و یا پستی به دست بیاورید راه این است این‌ها ترویج گناه است! یعنی تمام زنان عفیف جامعه هنرشان، استعدادشان و توانمندی‌هایشان اهمیت ندارد.

حرف من به این افراد این است چرا اگر پشیمانید، حتی یک پرونده به قوه قضاییه نرفته‌ و اعتراض هیچ‌کس ثبت‌ نشده است اگر مشکل‌ داری کشور قانون دارد، چرا در رسانه مطرح می‌کنید؟ چرا اسم می‌آورید ؟راه ترقی این است؟ شما اگر واقعاً ناراحتید ومعترض چرا دست از این ظاهر بر نمی‌دارید؟

اگر پشیمانید این‌همه جلوه‌گری برای چیست؟ جوانان باید آگاه باشند. این‌ها می‌خواهند این‌گونه ترویج کنند که برای رشد خود از فکرتان بهره نگیرید، توان‌مندی‌هایتان مهم نیست و  جوهره نجابت و عفت ارزشی ندارند.همان کلیدواژه‌های رهبر معظم انقلاب و نگرانی‌های ایشان در بحث فرهنگ؛شبیخون فرهنگی، ولنگاری فرهنگی و تهاجم فرهنگی، که همگی برای ترویج سبک زندگی غربی در میان مسلمانان و ایرانیان است.ما باید بپذیریم غرب به اضمحلال خانواده رسیده‌است.

در کشورمان یک مادر روستایی داریم که در دهات‌های دور کرمان زندگی می‌کرد و توانست یک نجات‌دهنده بشریت مثل حاج‌قاسم تربیت کند. هنرمندان واقعی ما همسران جانبازان و شهدا هستند، زنان عفیف و پاک‌دامنی که با تمام سختی‌ها و دشواری‌های روزگار خم به ابرو نمی‌آورندو همچنین زنان دانشمندی که در رشته‌های سنگین علمی سرآمدند  .

*به عنوان کسی که زخم خورده از دشمنان اسلام و انقلاب است چه درد دلی دارید؟

حرف من با افراد هنرمند نماست این جامعه‌ لبالب خون شهداست و همه پای این خون  ایستادگی کردند، کشوری که جنگ،  تحریم و بمباران شیمیایی را گذرانده و  مقابل دورویی منافقان و کشتارهای بی رحمانه شان ایستاده‌ وهنوز هم  در مرحله سخت مبارزه است. شما می‌خواهید برای این مردم الگو شوید؟! این مردم با صبوری تمام ایستاده‌اند  و  همه وجود سختی می‌کشند تا شرافتشان حفظ شودو شما می‌خواهید بی شرافتی را آموزش دهید؟! بدانید که هرگز راه به جایی نمی‌بریدچه کسی را نشانه می روی؟ رحمة للعالمین را؟ امام رئوف را؟پیشنهاد می‌کنم یک‌بار خودتان را تطهیر کنید، بروید ببینید این امام رئوف چطور دستتان را می‌گیرد چرا از تاریخ عبرت نمی‌گیرید آن‌ها کسانی نیستند که شما بتوانید با آن‌ها مبارزه کنید.

  امام رضا(ع) را ببینید! امامی که  همه مسائل ما ایرانی‌ها به دست اوست.  امامی که هر وقت هر کدام ما گرفتار می‌شویم به او پناه می‌بریم. شما با پناهگاه حقیقی ما مبارزه می‌کنید. با خدا مبارزه می‌کنید.

 من همه این‌ها را پای نادانی شما می‌گذارم و به شما پیشنهاد می‌کنم به حرم امام رضا(ع) بروید. زانو بزنید. عذرخواهی کنید تا  ببینند زندگیتان چقدر عوض می‌شود. بفهمید از کجا می‌توانید عزیز شوید.بروید و  درس رافت از امام رضا(ع) بگیرید.

*شما وآقای دکترسال‌های زیادی را در کنار هم بوده اید .به عنوان کلام آخر تعریف شما از همسرشهیدتان برایمان شنیدنی است .

شهید حاتمی ذوب در ولایت بود و همواره می‌گفت: «باید تمام رفتارمان را با آنچه مورد رضایت حضرت آقاست تطبیق بدهیم» قبل از رفتن به حج، واقعاً روحیه عجیبی پیدا کرده بود؛ خیلی از دنیا بریده بود. کمتر حرف می‌زد بیشتر عمل می‌کرد؛ در وصیت‌نامه خود به‌صورت کوتاه از امام زمان(عج) حلالیت طلبیده و نوشته است: «من سرباز خوبی برای شما نبوده‌ام»، از حضرت آقا هم حلالیت طلبیده و نوشته است: «حلال کنید که نتوانستم برخی کارهای نیمه‌کاره را به سرانجام برسانم». به من و ۲ فرزندم هم وصیت کرده:«زندگی خود را با خط‌کش ولایت فقیه تنظیم کنید» او حقیقتاً مرد نازنینی بود، واقعاً متقی و الهی بود؛ نمی‌گویم دست‌نیافتنی بود، اما واقعاً باید گفت که همچون شهدا، بی‌ادعا! بود. ایشان دنبال یک مذهب بی‌دردسر نبود که مثلاً نمازش را بخواند، روزه بگیرد، قرآن هم بخواند و کاری با جامعه نداشته باشد؛ خوب، اگر بود که هیچ‌گاه وارد پژوهشگاه فضایی نمی‌شد. ایشان بیشترین ساعات زندگی خود را برای کسب تحصیل و مطالعه قرآن و معارف قرآنی گذاشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    31 3
    ما چرا اجازه میدیم که نوابغمان به این راحتی در دستان پلید آل سقوط گرفتار شوند؟خودمان با دست خودمان اینهارو به قربانگاه میفرستیم،ما که آل سقوط نوکر آمریکا و اسراییل رو خوب میشناسیم،چرا باید بی احتیاطی کنیم؟
    • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
      7 0
      مردمانی جاهل که مسئولانی خیانتکار می‌آورند
  • محمد IR ۰۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    6 1
    سلام خدایش رحمت کند. دشمن مگر جز دشمنی چیز دیگر بلد است. روحش شاد دکتر حاتمی
  • یعقوب فرزانه صاحبی IR ۰۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    7 1
    ما مدیونوشهدائیم روحش شاد
  • آریا IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    6 1
    والله بیشتر از وحشیگری آمریکا و عربستان سقوطی و قاتلان صهیونیستی ، سهل انگاری و بی مسئولیتی نهادهای امنیتی خودمان در شهادت دانشمندان نخبه هسته‌ای و فضایی ما موثرند. چرا مسئولان امنیتی ما با علم بر اینکه عربستان دشمن ما و نوکر آمریکا است به دانشمندان نخبه ما اجازه سفر به محدوده دشمن را می دهند ؟
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    0 1
    اونا ترور میکنن! اینا سوت و کف میزنن!! شما چه کردید؟؟؟!!!!!.....
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
      7 0
      انتقام، از ترور پدرهوافضای اسرائیل تا زدن پایگاه ها و نابودی شبکه های جاسوسی و ...
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    6 1
    اسراییل نابود خواهد شد. شک نکنید
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    5 1
    لعنت خدا بر اسراییل و سعودی
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    6 1
    روح شهدا شاد. مرگ بر آل سعود و اسرائیل و آمریکا
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    1 3
    شما هم می‌روید مذاکره با همان جاسوسان و خرابکاران تا بتن بریزید!!!
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
      3 3
      حرف نزن
    • حمید IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
      4 0
      عزیزم دولت روحانی بتن ریخت. یادت رفت؟
  • FR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    3 0
    مسئله خائنين مقام دار و فاميلهاي انها هستند !
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    2 1
    همه ما در معرض امتحان الهی هستیم،خداوند ما را شرمنده شهدای مان نکند.
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    1 1
    همه ما در معرض امتحان الهی هستیم،خداوند ما را شرمنده شهدای مان نکند.
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    3 4
    واجب تر بود در کشور همانند شهید فخری زاده که بیست سال در لیست ترور بودند حتی برای سلام به امام سید الشهدا نهایت تا مرز سفر میکنه ، میماندند . اصلا کی ایشان را دعوت و یا نام شان را برای حج و قرار گرفتن در معرض خطر نوشت . دنبال کنید متوجه میشوید اسرائیل بخوبی اطلاع داشته کدام شخصیت برجسته علمی ما برای سفر به زیارت رفته .
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    1 0
    یک مقاله امروز خوندم نوشته بود اسراییل دانشمندان پهپادی ایران را ترور میکند وکارخانه پهپادی ایران را بمباران شما چرا پاسخشو نمیدید
  • DE ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
    0 13
    منا یک حادثه بود
  • محمدایوب IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    0 0
    چرا کسی برای مردم روشن نمیکنه مهمتر از ترور توسط اسراییل نفوذ است ونفوذ امروز در خیابانها زنهای عریان وهنرپیشه های بی فرهنگ روز به روز عریانتر وحتی دختر مغروق که اورا استوانه نظام جا می‌زدند امروز از آنها دفاع وحمایت می‌کند وچند سال قبل اوائل دولت منحوس روحانی غربگدا فرمودند نفوذ دشمن که مردم فقط چند نمونه آنرا دیدند که نمونه بارز آن جیسون رضاییان که حتی طعم آدامس شیخ را می‌دانست نفوذ تا کجا با حسین فریدون مصیبت بلاتر اینکه اصلاح طلبان با تفکر لیبرالیستی وغربگدایی تا بالاترین سطح نفوذ کردند وخود عامل نفوذ جاسوسان هستند رییس جمهور غربگدا ووزرایشان از جاسوسان حمایت میکنند درزمان آزادی جیسون رضاییان تا پای پلکان هواپیما بدرقه اش میکنند جاسوسان در پوشش محیط زیست وقتی دستگیر می‌شوند معاونان رییس جمهور از آنها دفاع میکنند ابتکار وکلانتری وقتی جاسوسان انگلیس حتی سفیر در شورشها دستگیر میشود وزارت خارجه ظریف برای آزادی او تلاش میکند پس ترور دانشمندان ما فقط تلنگری برای بیدار شدن ماست این انقلاب را خدا نگه داشته با این همه جاسوس در بالاترین مناسب دولتی پس به جای شکوه وشکایت چشممان راباز کنیم به جاسوسان رای ندهیم
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    0 0
    الان شرایط برزخی است و بهتره جنگ کنید و پول بلوکه را پس بگیرید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس