ضرورت تکمیل مجتمع‌های فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دیدار با آیت الله سید محمد سعیدی نماینده ولی فقیه، امام جمعه قم و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص سفرهای استانی مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: برنامه‌های دیدار با ایثارگران هر هفته به صورت مستمر از طریق ویدئوکنفرانس و همچنین به صورت حضوری در استان‌ها و دیدارهای چهره به چهره صورت می‌گیرد. همچنین بررسی شرایط کاری ادارات کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان‌ها از دیگر اهداف این سفرهاست.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراکز استان‌ها دارای مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی است که خدمات این حوزه‌ها را به ایثارگران استان ارائه می‌کند. تکمیل و شروع به کار تمام فازهای این مراکز یکی از برنامه‌های مهم بنیاد شهید و امور ایثارگران است که امیدواریم با جذب اعتبار مناسب به زودی به پایان برسد.

وی با اشاره به بالا بودن متوسط سن ایثارگران گفت: میانگین سنی ایثارگران کشورمان حدود 30 سال بالاتر از متوسط کل جامعه است و نیازهای این عزیزان متفاوت‌تر از عموم جامعه است که یکی از مهم‌ترین آنان مسائل حوزه درمانی است و باید به این منظور برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری صورت بگیرد.

آیت الله سعیدی نیز ضمن خیر مقدم به رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای مسیر ولایت و ولایتمداری است، زیرا این مسیر پرهزینه‌ای است که هزینه آن را شهدا، جانبازان و آزادگان با نثار جان، سلامت و عمر خود پرداخت می‌کنند و تمام مسئولان کشورمان و به صورت ویژه بنیاد شهید و امور ایثارگران وظیفه حمایت از این عزیزان و خانواده‌هایشان و ترویج راه و فرهنگ آنان را بر عهده دارند.

نماینده ولی فقیه در استان قم ادامه داد: خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران بزرگترین حامی مسئولان و نظام هستند و ان‌شاءالله همواره پشتیبان و حامی این مجموعه خواهند بود تا شاهد رشد و تعالی بیش از پیش کشور باشیم.

وی با اشاره به سفرهای استانی و حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در بین ایثارگران گفت: شخص آیت الله رئیسی در این زمینه پیش قدم هستند و شما نیز همسو با ایشان دست به این اقدام مبارک زده‌اید، زیرا مشکلات از پشت میز ریاست بر طرف نمی‌شود و باید در بین مردم حضور داشته باشید تا از نزدیک مسائل را ببینید و برای برطرف کردن آن اقدام کنید.

آیت الله سعیدی با اشاره به برکت خون پاک شهدا گفت: خون شهیدان چنان تاثیری دارد که قاتلان شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهان ایشان به زودی شروع به ترک منطقه کردند. بنیاد شهید و امور ایثارگران با چنین مفاهیم مقدسی سر و کار دارد و امیدواریم به برکت همین خون‌ها شاهد اقدامات خوبی در مجموعه بنیاد باشیم.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و همراهان همچنین به زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) مشرف شد.

دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی روز پنجشنبه ۲۵ آذر در ابتدای ورود به شهر قم با حضور در قطعه 31 بهشت معصومه (س) قطعه شهدای مدافع حرم لشکر زینبیون و فاطمیون و شهدای دفاع مقدس ضمن قرائت فاتحه و گلباران و عطرافشانی مزار شهدا به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

در آستانه ورود به گلزار شهدا فرزندان شهید «بهمن مصائبی»، «زینب، زهرا و ضحی مصائبی» به دکتر قاضی زاده هاشمی و سایر خادمان به شهدا خیر مقدم گفتند.

وی همچنین در حاشیه زیارت مزار مطهر شهدای استان قم، در جمع خبرنگاران اهداف این سفر را تشریح کرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص اهداف این سفر گفت: سفرهای استانی از جمله برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران است که با چند هدف عمده انجام می‌شود. نخستین هدف دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در استان‌ها به منظور عرض ادب و تقدیر از آنان است. همچنین در این سفرها میز خدمت با حضور معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار می‌شود تا ایثارگران مسائل و مشکلات خود را به صورت مستقیم با مسئولان بنیاد مطرح کنند.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: تشکیل شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت هر استان، پیگیری مسائل اداری، عمرانی و مسائل اجرایی حوزه ایثار و شهادت و همچنین دیدار با بزرگان و شخصیت‌های برجسته هر استان از دیگر برنامه‌هایی است که در سفرهای استانی انجام می‌شود که در سفر اخیر به استان قم نیز در دستور کار قرار دارد.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نخستین سفر خود به استان قم، پس از حضور در مراسم صبح شاهد در گلزار شهدا، به زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) مشرف شد.

حضور در مراسم رونمایی از کتاب در حوزه نمایندگی ولی فقیه در حج و زیارت، دیدار با ۲ خانواده شهید و جانباز، حضور در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان قم و حضور در جلسه شورای اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم از دیگر برنامه‌های رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سفر به استان قم خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    0 0
    تمام فرز ندان و این ها را با عناوین ایثارگری بزور جذب ادارات بصورت رسمی میکنید .... جامعه این بی عدالتی ها را میبیند و در سر بزنگا گلویتان را خواهد فشرد..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس