ادامه جنایات عربستان در صنعا با حمله به مناطق مسکونی

منابع از بمباران دوباره مواضع غیرنظامی صنعا توسط ائتلاف متجاوز سعودی-آمریکایی خبر دادند.

به گزارش مشرق، خبرنگار المسیره در صنعا گزارش داد که جنگنده های ائتلاف سعودی-آمریکایی بامداد امروز پنجشنبه 3 بار منطقه مسکونی «السبعین» را مورد هدف قرار دادند.

به گزارش خبرنگار المسیره پل السبعین در تقاطع «المصباحی» هدف حمله جنگنده های ائتلاف متجاوز قرار گرفت.

وی افزود، بر اثر بمباران منطقه مسکونی السبعین در  پایتخت به منازل شهروندان آسیب وارد شد و عده‌ای نیز منازل خود را ترک کردند.

در اثر این تجاوزات بیمارستان زنان و کودکان السبعین نیز در میان ترس و وحشت بیماران دچار آسیب شد.

همچنین برخی از راه ها و خیابانهای اصلی در این منطقه نیز تا اطلاع ثانوی مسدود هستند.

در روزهای اخیر حملات هوایی ائتلاف سعودی به مناطق مختلف یمن از جمله صنعا پایتخت این کشور افزایش یافته و تاکنون ده‌ها غیرنظامی در این حملات کشته شدند.

جنبش انصارالله یمن نیز اعلام کرده که تسلیم فشارهای عربستان نخواهد شد و هرگونه حمله به مواضع غیرنظامی یمن، با پاسخی کوبنده تر از جانب نیروهای صنعا با حمله به عمق عربستان و هدف قرار دادن تاسیسات حیاتی این کشور همراه خواهد بود. عملیات موازنه بازدارندگی هشتم در همین راستا انجام شد.

عربستان سعودی از ششم فروردین 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

بسیاری از کارشناسان تشدید حملات ائتلاف سعودی به یمن را ناشی از شکست این ائتلاف در تحقق اهداف خود در یمن می‌دانند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    0 0
    یمنی ها مثل سعودی ها جنایتگار نیستند که مردم روهدف قرار بدهند ولی پالایشگاه های نفت و نیرو گاههای برق و آب شیرین کن عربستان بعد از این حملات وحشیانه و از سر استیصال سعودی اهداف مشروعی خواهند بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس