دستگیری

رئیس پلیس پایتخت از دستگیری ۴۲ اخلالگر ارزی و کشف ۵۵ میلیارد تومان طلای آب شده خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه ششمین مرحله از طرح کاشف پلیس آگاهی پایتخت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تلاش همکارانم در مجموعه پلیس آگاهی ۳۱۰ نفر که در سرقت کیف‌قاپی، موبایل قاپی، زورگیری و... دست داشتند شناسایی و دستگیر شدند که ۳۴ نفر از این افراد مجرمان متواری بوده اند.

رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد: در این مرحله از طرح کاشف ۶۱ باند جعل و کلاهبرداری شناسایی و منهدم شده و حدود ۷۰ نفر دستگیر شدند؛ همچنین ۲۲۲۷ فقره سرقت کشف شد.

 وی با بیان اینکه ۱۹۲ نفر از دستگیرشدگان سابقه دار هستند خاطرنشان کرد: در این طرح حدود ۱۰ نفر قاتل و تعدادی آدم ربا و متجاوز به عنف هم شناسایی و دستگیر شدند.

سردار رحیمی به اقدامات پلیس امنیت اقتصادی اشاره و تصریح کرد: در ۱۰ روز اخیر در پی فضای ایجاد شده در بازار ارز ۴۲ نفر از اخلال‌گران ارزی بازداشت شدند که اکثرا سابقه دار بوده و بیش از ۵۵ میلیارد تومان طلای آب شده و ارز از آنها کشف شده است.

فرمانده انتظامی پایتخت به اقدامات پلیس امنیت اقتصادی در فضای مجازی اشاره و بیان داشت: ۲۰ سایت و کانال که در نظام ارزی اخلال ایجاد می کردند نیز شناسایی و مسدود شده و تمامی مدیران این سایت‌ها احضار شده‌اند.

وی افزود: تعدادی صرافی با این اخلالگران همکاری داشته و به صورت زنجیره‌ای به هم وصل بودند که توانستیم در این زمینه ۲۰ صرافی را شناسایی و دستگیر کنیم؛ تعدادی از این صرافی‌ها پلمب و از تعدادی دیگر نیز تعهد اخذ شده است.

رئیس پلیس پایتخت خاطرنشان کرد: در حال حاضر ده‌ها نفر از افرادی که دارای سابقه قبلی هستند تحت کنترل اطلاعاتی پلیس امنیت اقتصادی بوده و در شرف شناسایی و دستگیری هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس