کد خبر 1351610
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۴
رئیس جمهور جدید ارمنستان کار خود را آغاز کرد

رئیس جمهور جدید ارمنستان طی مراسمی در پارلمان این کشور و با حضور مقام‌های ارشد از جمله نخست وزیر کار خود را آغاز کرد.

به گزارش مشرق، رئیس جمهور جدید ارمنستان یکشنبه بعد از ظهر به وقت تهران در مجلس این کشور سوگند یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری «اینترفکس» «واهاگن خاچاتوریان» رئیس جمهور منتخب ارمنستان، روز یکشنبه در نشست ویژه پارلمان سوگند یاد کرد و سمت خود را آغاز کرد. در این مراسم «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان، نمایندگان حزب حاکم در مراسم تحلیف حضور داشتند.

خاچاتوریان در سوم مارس (پنجشنبه ۱۲ اسفند) در دور دوم انتخابات که توسط پارلمان برگزار شد به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد. او تنها نامزد بود و مخالفان انتخابات را تحریم کردند. نمایندگان اپوزیسیون پارلمانی نیز در مراسم تحلیف ریاست جمهوری شرکت نکردند. ارمنستان یک جمهوری پارلمانی است که در آن پارلمان رئیس جمهور را انتخاب می‌کند.

خاچاتوریان در سال‌های ۱۹۹۲-۱۹۹۶ به عنوان شهردار ایروان، در سال‌های ۱۹۹۶-۱۹۹۸ مشاور رئیس‌جمهوربود. وی مدتی نیز به عنوان وزیر صنعت فناوری پیشرفته  ارمنستان را بر عهده داشت.

«آرمن سرکیسیان» رئیس جمهور ارمنستان چندی قبل از سمت خوداستعفا داد. در پیامی که در این باره در وبگاه رئیس جمهور ارمنستان منتشر شده، آمده است: «من مدت زیادی فکر کردم و پس از تقریباً چهار سال کار فعال تصمیم گرفتم از پست ریاست جمهوری ارمنستان استعفا دهم. این مطلقاً یک تصمیم احساسی نیست و از منطق خاصی ناشی می شود.»

سرکیسیان  گفته بود که رئیس جمهور ابزار لازم برای تاثیرگذاری بر فرآیندهای اساسی سیاست داخلی و خارجی در دوره سخت کنونی برای کشور و ملت را ندارد. آرمن سرکیسیان در ۹ آوریل ۲۰۱۸ ( ۲۰ فروردین ۹۷) ریاست جمهوری ارمنستان را بر عهده گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس