رئیسی نمایه

رئیس جمهور در پیام تبریک به صدراعظم جدید جمهوری فدرال آلمان گفت: تهران و برلین می‌توانند در فضایی مبتنی بر احترام و منافع متقابل همکاری‌های مفیدی را در روابط دوجانبه رقم بزنند.

به گزارش مشرق، دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

جناب آقای اولاف شولتس

صدراعظم جمهوری فدرال آلمان

انتصاب جناب‌عالی به عنوان صدراعظم جمهوری فدرال آلمان را صمیمانه تبریک می‌گویم.

مناسبات تاریخی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال آلمان با قدمت بالغ بر یکصد و پنجاه سال و مبتنی بر ظرفیت‌های بزرگ و متنوع، میراث ارزشمندی را برای توسعه بیش از پیش روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو ملت متمدن در اختیار قرار داده است.

معتقدم با بهره‌گیری از این فرصت، دو کشور می‌توانند در فضایی مبتنی بر احترام و منافع متقابل، همکاری‌های مفید و ارزشمندی را در روابط دوجانبه رقم بزنند. به علاوه، جهان امروز ما در سطوح بین‌المللی و منطقه‌ای با چالش‌های مهمی روبرو است. پرداختن موفقیت‌آمیز به چالش‌ها، نیازمند درک مسئولیت مشترک بین‌المللی و تشریک مساعی در اقداماتی است که بتواند صلح، ثبات و رفاه را برای آحاد مردم جهان در بر داشته باشد. اینجانب آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش تعاملات در این مسیر را اعلام می‌دارم.

با تاکید بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای تعامل حداکثری با تمامی کشورهای جهان به ویژه جمهوری فدرال آلمان، امیدوارم مناسبات دو کشور در دوره مسئولیت جناب‌عالی بیش از گذشته گسترش یابد.

از خداوند متعال، سلامتی و موفقیت آن‌جناب، اعضای محترم دولت جدید جمهوری فدرال آلمان و بهروزی مردم آن کشور را مسالت دارم.

سید ابراهیم رئیسی
رئیس جمهوری اسلامی ایران

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    5 8
    این بود عزت ما شرق پرستا؟ چرا باید رئیس جمهور به اصطلاح انقلابی ما به یک کشور غربی که به صدام سلاح شیمیایی داد تبریک بفرسته
    • بصیرت IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
      1 2
      متاسفانه درک شما از شرایط کنونی باعث شده تا این حرف رو بزنید . آیا ایران همان ایران 50 سال پیش است که در آن زمان جیره خوار آمریکایی ها بود .... یا عراق همان کشوری نبود که در جنگ تحمیلی به ایران حمله کرد و آن خسارت ها را ببار آورد اما اکنون با تغییر رویکرد به نزدیکترین کشور دوست و همسایه تبدیل شده و تعاملات چند صد میلیاردی با ایران دارد .... پس چرا فکر نمیکنید این تغییر در سیاست ها باعث به وجود آمدن روند مثبت برای کشورهایی هست که به دنبال پیشرفت و عظمت و تعامل سازنده با دیگر کشورها هستند و این حرکت رئیس جمهوری نشون دهنده خرد و آینده نگری صحیح در این برهه حساس هست که حسن نیت ایران را نشان میدهد بخصوص که در کشورهای اروپایی (آمریکا و اسراییلی ها) خواهان عدم ارتباط با ایران هستند چرا که میخواهند آن کشورهای را در دست خود قرار داده و به چپاول آنها البته پشت پرده ادامه دهند. ارتباط کشورهای اروپا و تمایل آنها به ایران زمانی آغاز میشود که از همه جوانب با ایران و از روی حسن نیت و تعامل دو طرفه تبادلاتی را انجام دهند تا فرق بین دوست و دشمن آشکار شود ...
    • FR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
      0 1
      جناب بصیرت الان اگه روحانی همچین تبریکی به المان گفته بود داشتید گریبان میدریدید که چرا واداده رفتار کرده و انقلابی عمل نکرده
  • رضا IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    4 6
    حواست كجاست بابا ؟! همين دو روز پيش وزير خارجه شون عليه مون موضعگيرى كرد ! تبريك خورد تو سرشون ! مگه وزيرخارجه به جنابعالى مشاوره نميده ؟!
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
      0 1
      هرچیزی سرجای خودش بعدش اگه علیه حرف میزد موضع علیه رئیسی می‌گرفتید
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    4 3
    دستش درد نکنه
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    6 3
    بهترین کاره نمیشه با همه دنیا سر جنگ داشت
  • علی IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    0 1
    الان رئیس جمهور المان باهاتون حرف میزنه که تبریک میگین اصلا تحویلتون میگیرن؟!
  • مصطفی IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    0 1
    همین کار روحانی میکرد ....
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    0 1
    اگر روحانی بود همین سایت مشرق چدر توهین و تخریب که نمی کرد !!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    0 1
    اگر روحانی بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس