کد خبر 1312698
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲
خودرو

شرکت ریداکس در انگلیس، نسل اول بی‌ام‌و M۳ کلاسیک را بازتولید (Restomode) کرده است. این محصول، با حفظ ظاهر اصلی خودرو، تجهیزات مدرن و کیفیت رانندگی فراتر از انتظار ارائه می‌کند.

به گزارش مشرق، تولیدات سری M بی‌ام‌و با M۱ در کلاس سوپراسپرت‌های لوکس آغاز شد؛ اما با عرضه‌ی M۳ در اواسط دهه‌ی ۸۰ میلادی به شهرت جهانی و تولید انبوه رسید. در آن زمان، دپارتمان M، مخصوص مسابقات سرعت بود و خودروهای بی‌ام‌و را برای رقابت‌های مختلف، تجهیز می‌کرد. طبق قانون فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی (FIA) خودروسازان برای حضور در رقابت‌هایی مثل کلاس A، باید محصولی مشابه نمونه‌ی مخصوص مسابقه را با استاندارد جاده و تیراژ بیش از ۵ هزار دستگاه تولید می‌کردند. این شرایط، مهم‌ترین دلیل بی‌ام‌و برای رونمایی از M۳ در سال ۱۹۸۶ بود.

پیش از آغاز دهه‌ی ۹۰ میلادی، بی‌ام‌و با استفاده از مدل مسابقه‌ای M۳، افتخارات پرشماری در رقابت‌های مختلف کسب کرد. هم‌زمان با این دوران شکوهمند، تقاضا برای خرید مدل جاده‌ای از M۳ در بازار اروپا و امریکا نیز به اوج رسید. این محصول، آغازگر فصلی مهم در تاریخ خودروسازی جهان بود؛ چراکه نشان داد یک مدل اسپرت با قیمت نزدیک به دوبرابر نمونه‌ی اصلی، می‌تواند مشتریان پرشمار و سودآوری بالا داشته باشد.

انگلستان، یکی از مهم‌ترین مراکز بازتولید خودروهای کلاسیک در دنیا است. مردم این سرزمین، علاقه‌ای وافر به مدل‌های قدیمی دارند و برای تعمیر یا بهینه‌سازی این نوع خودروها، هزینه‌های سنگین پرداخت می‌کنند. در سمت دیگر ماجرا، شرکت‌های متنوعی در انگلستان وجود دارند که خودروهای کلاسیک را با تجهیزات مدرن و پیشرانه‌های جدید، بازسازی و بازتولید می‌کنند. مثلا شرکت سینگر، متخصص در عرضه‌ی پورشه‌های کلاسیک است و چندین مجموعه‌ی دیگر نیز خودروهای قدیمی ساخت نگلیس را با موتورهای برقی، بازسازی می‌کنند.

ریداکس،شرکتی تازه‌تاسیس در عرصه‌ی بازتولید خودروهای کلاسیک محسوب می‌شود. این مجموعه با صرف هزینه و زمان قابل توجه، موفق به بازتولید نسل اول از بی‌ام‌و M۳ شده است. محصول ریداکس، بدنه‌ی فیبرکربن و کاهش وزن چشم‌گیر برای M۳ کلاسیک فراهم می‌کند. همچنین، افزایش قدرت پیشرانه به میزان ۵۰ درصد، تاثیری چشم‌گیر بر توانایی‌های فنی خودرو داشته است.

کارشناسان مجله‌ی تاپ گیر، به‌تازگی سراغ بی‌ام‌و M۳ ریداکس رفته‌اند. آن‌ها پس از تست و بررسی خودرو در پیست،نتیجه‌ی کار مهندسان ریداکس را تحسین کرده‌اند. فیلم کوتاه منتشر شده در کانال رسمی تاپ گیر، نگاهی کوتاه بر تاریخچه‌ی بی‌ام‌و M۳ و مهم‌ترین ویژگی‌های M۳ ریداکس دارد.

بازتولید مدل‌های خاطره انگیز بی‌ام و +عکس

بازتولید مدل‌های خاطره انگیز بی‌ام و +عکس

بازتولید مدل‌های خاطره انگیز بی‌ام و +عکس

منبع:پدال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حمید ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    0 0
    این که چیزی نیست ما هر سال همون خودروهای سالهای قبلو میسازیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس