کد خبر 1312666
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
خودرو

همانند تمامی خودروهای وارداتی، قیمت کیا اپتیما نیز طی چند سال اخیر رو به افزایش بوده است.

به گزارش مشرق، سدان‌های سایز متوسط کره‌ای از دهه هفتاد در ایران حضور داشتند اما حضور جدی آن‌ها در بازار ایران از ابتدای دهه ۱۳۸۰ شروع شد. در آن دوران هیوندای سوناتا به همراه برادر بزرگترش یعنی هیوندای آزرا توانستند تنوع مناسبی را به بازار تزریق کنند. پس از مدتی نیز نسخه‌های مشابه این دو خودرو از شرکت همکار یعنی کیا موتورز به ایران رسیدند. نخستین تجربه ایرانیان با کیا اپتیما به نسل دوم این خودرو مربوط می‌شود، خودرویی که همراه با نسل چهارم و پنجم هیوندای سوناتا به کشورمان وارد شد.

نسل سوم کیا اپتیما مدتی بعد و با چهره کاملا متفاوت به بازار عرضه شد، تفاوتی که موجب شد تا مشتریان در سراسر جهان از این خودرو استقبال گرمی به عمل آورند و فروش کیا در سراسر جهان افزایش یابد. نسل چهارم این خودرو با کد کیا اپتیما JF از سال ۲۰۱۶ وارد بازار کشورمان شد. نسل چهارم اپتیما فرمول موفق نسل سوم را ادامه داده است و می‌توان گفت که نسل چهارم این خودرو در حقیقت یک فیس‌لیفت از نسل سوم آن است.

قیمت کیا اپتیما در ایران به گونه‌ای تعیین شد که این خودرو به عنوان رقیبی گران‌تر برای هیوندای سوناتا و هماوردی ارزان‌تر برای تویوتا کمری مطرح بود. مدتی بعد نیز رنو تالیسمان و فولکس واگن پاسات به این جمع افزوده شده‌اند. نسل سوم و چهارم کیا اپتیما طی سالیان اخیر رقابت تنگاتنگی را با رنو تالیسمان تجربه کرده‌اند.

همانند تمامی خودروهای وارداتی، قیمت کیا اپتیما نیز طی چند سال اخیر رو به افزایش بوده است، با این حال کیا اپتیما همواره طرفداران خود را بین مشتریان ایرانی داشته است. می‌توان گفت که مزایا کیا اپتیما بر معایب آن برتری دارند، چرا که نسل چهارم این خودرو کیفیت سواری بهتری را به خریدار ارائه می‌دهد و از آپشن‌های بیشتری بهره‌مند است. همچنین اگر امکانات کیا اپتیما در تیپ استاندارد شما را راضی نمی‌کند، می‌توانید تیپ GT لاین این خودرو را خریداری کنید که به تجهیزات و امکانات بیشتری مجهز است.

علاوه بر موارد گفته شده، بازار پررونق خرید و فروش نسخه‌های دست دوم کیا اپتیما نیز سبب شده است تا این خودرو به گزینه‌ای معقول برای سرمایه‌گذاری در بلندمدت یا کوتاه‌مدت تبدیل شود. قدرت کیا اپتیما توسط پیشرانه ۲.۴ لیتری GDi تامین می‌شود، در حالی‌که برخی رقبای این خودرو به پیشرانه‌های توربوشارژر متکی هستند. این مساله نیز یکی دیگر از مزایا کیا اپتیما محسوب می‌شود، چرا که پیشرانه اپتیما حساسیت کمتری نسبت به بنزین مورد استفاده دارد. با این حال به دلیل استفاده از سیستم تزریق مستقیم سوخت، لازم است تا از مکمل‌های اکتان برای بهبود عملکرد سوخت‌رسانی خودرو استفاده کنید.

جدول قیمت کیا اپتیما JF در بازار آزاد، آذرماه ۱۴۰۰:

مدل تیپ رنگ بدنه کارکرد قیمت
۲۰۱۷ GT لاین مشکی بدون رنگ ۷۰,۰۰۰ کیلومتر ۱,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان
۲۰۱۷ GT لاین سید بدون رنگ ۷۵,۰۰۰ کیلومتر ۱,۶۶۸,۰۰۰,۰۰۰ تومان
۲۰۱۷ ساده سفید بدون رنگ ۹۱,۰۰۰ کیلومتر ۱,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان
۲۰۱۷ ساده قهوه ای بدون رنگ ۷۹,۰۰۰ کیلومتر ۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان

منبع:خودروبانک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس