کد خبر 1312404
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۸
جزئیاتی تازه از «خانه وحشت» تهران

انتشار فیلم خانه وحشت در فضای مجازی باعث شد اعضای یکی از خانواده‌های دختران نجات یافته به دادسرای جنایی بروند و از عاملان تهیه و پخش فیلم شکایت کنند.

انتشار فیلم خانه وحشت در فضای مجازی که مأموران پلیس هنگام عملیات نجات دو دختر جوان از آن‌ها تهیه کرده‌بودند باعث شد اعضای یکی از خانواده‌های دختران نجات یافته به دادسرای جنایی بروند و از عاملان تهیه و پخش فیلم شکایت کنند.

به گزارش مشرق، ۱۵‌آذرماه مأموران پلیس تهران در طرح رعد برای دستگیری متهمی وارد آپارتمان مسکونی در محدوده استحفاظی کلانتری ابوسعید شدند. مأموران پلیس در آن خانه علاوه بر کشف جسد دختر جوانی در کمد دیواری، دو دختر جوان به نام‌های ساناز و زهرا دست و پا بسته یکی داخل کمد و دیگری در اتاقی حبس شده بودند نجات دادند. پس از کشف جسد تیمی از کارآگاهان اداره‌دهم پلیس‌آگاهی به دستور قاضی محمد وهابی وارد عمل شدند که در ادامه موفق شدند صاحبخانه را که پسری به نام سعید است دستگیر کنند که مشخص شد متهم علاوه بر قتل دختر جوانی، ساناز را از سه‌سال قبل و زهرا را از هشت‌ماه قبل در خانه‌اش زندانی کرده است.

انتشار فیلم

به‌دنبال انتشار این خبر هولناک پرونده سعید معروف به خانه وحشت شد و نگرانی‌های زیادی را برای شهروندان به همراه داشت که همان روز انتشار خبر فیلمی هم از خانه وحشت سعید که پلیس با دو دختر حبس شده در همان محل حادثه گفتگو می‌کرد در فضای مجازی پخش شد. در آن فیلم که در اختیار یک سایت خبری قرار گرفته بود مأمور پلیس توضیح می‌دهد که چگونه وارد این لانه فساد شده‌اند و دو دختر جوان را نجات داده‌اند و در ادامه هم با دو دختر حبس شده گفتگو می‌کند و نام و نام خانوادگی و نحوه گرفتار شدنشان را در دام سعید سؤال می‌کند و دختران جوان هم که در فیلم مشخص است حال و احوال خوبی ندارند خودشان را معرفی کرده و به سؤالات مأمور پلیس پاسخ می‌دهند. آن فیلم که مأمور پلیس در آن عملیات برای مستند سازی و تکمیل پرونده تهیه می‌کند براساس قانون باید به صورت محرمانه نگهداری می‌شد، اما ساعتی بعد از عملیات در فضای مجازی دست به دست شد و الان هم هنوز این فیلم در سایت‌ها و گروه‌های اینترنتی و اینستاگرام دست به دست می‌چرخد و صحبت‌های دو دختر گرفتار شده به دست مرد شیطان صفت با واکنش‌های کاربران زیادی روبه‌رو شد به طوری‌که خیلی از کاربران به چهره نیمه پوشیده و پخش هویت آن‌ها اعتراض کردند و احتمال دادند که این دو دختر به خاطر از بین رفتن آبرویشان از سوی خانواده‌ها خود طرد می‌شوند.

شکایت از منتشرکنندگان فیلم

در حالی که این فیلم با واکنش‌های متفاوتی در شبکه‌های مجازی روبه‌رو است چند روز قبل اعضای خانواده زهرا همان دخترجوانی که از هشت‌ماه قبل در کمد دیواری خانه وحشت حبس شده‌بود به دادسرای امور جنایی تهران آمدند و از افرادی که این فیلم را تهیه و در فضای مجازی پخش کرده‌بودند شکایت کردند.

یکی از اعضای خانواده در توضیح شکایت خود گفت: چند سال قبل زهرا مادرش را به خاطر بیماری سرطان از دست داد و بعد از آن با نامادری و پدرش زندگی می‌کرد. زهرا کمی اختلال روانی دارد و از ناحیه پا هم مشکل دارد، اما با این همه خانواده ما هر چه در توان داشت برای زندگی او دریغ نکرد و همیشه پشت و پناه او بود. زهرا در خیاطی مشغول به کار بود و گاهی هم در همان خیاطی با زن افغانی که در آنجا زندگی می‌کرد می‌خوابید. وقتی متوجه ناپدید شدن زهرا شدیم به خیاطی رفتیم که زن افغان گفت قرار بوده همراه زهرا برای زندگی به کشور ترکیه بروند و گفت حتی زهرا پاسپورتش را هم گرفته‌است. به گفته آن زن دخترمان آن روز برای برداشت پول از حسابش به داخل خیابان می‌رود که ناپدید می‌شود. ما بلافاصله شکایت و برای پیدا کردنش جست‌وجو کردیم، اما فایده‌ای نداشت و مأموران هم ردی از او پیدا نکردند که احتمال دادیم به کشور ترکیه رفته است تا اینکه چند روز قبل ناگهان فیلمی در فضای‌مجازی پخش شد که متوجه شدیم مأموران پلیس هنگام دستگیری متهم سابقه داری، دخترمان را در آن خانه پیدا کرده‌است. از آن ساعت به بعد تمامی همسایه‌ها، بستگان و نزدیکان این فیلم را که در آن دخترمان نام و نام خانوادگی‌اش را به زبان می‌آورد برای ما می‌فرستادند. پخش آن فیلم آبروی ما را در بین همسایه و اقوام برد و باعث سرافکندگی ما شد به طوری‌که حال و روز ما را خراب کرد و الان ما در محل خجالت می‌کشیم سرمان را بالا بگیریم و با نیش و کنایه دیگران روبه‌رو هستیم. عاملان پخش فیلم آبروی ما را بردند و الان ما حاضر نیستیم که زهرا را دوباره به خانه برگردانیم و به همین خاطر از افرادی که این فیلم را تهیه و پخش کرده‌اند شکایت داریم.

وی در ادامه هم گفت: دخترمان زمانی که گمشد سر حال بود و حتی سیگار هم نمی‌کشید، اما الان که فیلم او را نگاه می‌کنیم خیلی لاغر و چهره‌اش تکیده شده است و به نظر می‌رسد که مرد شیطان صفت او را معتاد به مواد مخدر کرده است و از سعید هم شکایت داریم.

احضار متهمان

پس از طرح شکایت خانواده زهرا و با توجه به اینکه بر اساس قانون تحقیقات مقدماتی محرمانه است و هیچ یک از ضابطین بدون دستور مقام قضایی حق انتشار تصویر یا صوت افراد پرونده و همچنین اطلاع‌رسانی روند تحقیقات مقدماتی را ندارند پرونده قضایی تشکیل شد. به گفته یک مقام قضایی تحقیقات برای شناسایی و احضار آن‌ها برای تحقیق و بازجویی آغاز شده است.

بر اساس این گزارش تحقیقات درباره پرونده خانه وحشت سعید به دستور بازپرس جنایی از سوی کارآگاهان زبده پلیس‌آگاهی برای بر ملا شدن زوایای پنهان آن ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    27 3
    دختره الان صاحب پیدا کرد تا حالا کجا بودی
    • NL ۰۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      2 0
      دقیقا احسنت. اصلا آن موقع که دنبال پاسپورت بود کجا بودی
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    13 0
    داخل کابینت ها و زیر فرش و گلدان و زودپز و فرگاز هم نگاهی کنید دختری را قایم‌نکرده باشد
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    13 1
    چه همسایه های احمق و نفهمی
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    8 0
    اون دختری که داخل کمد بود مشخص بود مشکل روحی داره من فکر کردم بخاطر شوکی ست که بهش وارد شده
  • نوشین IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    0 0
    این افراد شیطان صفت باید در مدت یک هفته محاکمه و اعدام شوند
  • جلال IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    1 0
    شاکی اگرعرضه وغیرت داشت خانواده اش را درست تربیت می کرد و درست نگهداری می کرد غلط اضافی کرده اوبایدبه خاطر فرار دخترش از منزل محاکمه ی علنی شود او وامثال کثیفش !!
  • حمید IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    3 0
    مردم باید نسبت به همسایه ها حساس باشند. بی تفاوتی مشکل امروزه همه کشورهاست. امر به معروف و نهی از منکر.
  • GB ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    1 0
    اون که پخش کرده چه نامردی بوده.
  • IR ۰۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    1 0
    چه بی ربط شما اگر والدین خوبی بودید که کار دخترتان به این جا نمی کشید.بجای خوشحالی وتشکر از ماموران که نجاتشون دادند طلب کار هم شدند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس