«بایدن» در ایالت کنتاکی وضعیت اضطراری اعلام کرد

در پی وقوع گردباد سهمگین در کنتاکی آمریکا و کشته شدن تعداد زیادی از مردم در این حادثه، «جو بایدن» در این ایالت وضعیت اضطراری اعلام کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که درپی وقوع گردباد شدید در ایالت کنتاکی، برای این ایالت اعلامیه منطقه فاجعه دیده امضاء کرده است.

تا کنون بیش از ۷۰ نفر براثر وقوع گردباد در ایالت کنتاکی جان خود را از دست داده اند.

بایدن با بیان اینکه گردبادهای رخ داده در کنتاکی یکی از بزرگ‌ترین گردبادهای تاریخ آمریکا بوده است، اعلامیه منطقه فاجعه دیده را به منظور ارائه بودجه ویژه به ایالت کنتاکی امضاء کرد.

اندی بشیر فرماندار کنتاکی نیز در این خصوص گفته که تاکنون بیش از ۷۰ تَن بر اثر گردباد جان خود را از دست داده‌اند و احتمال افزایش قربانیان به بیش از ۱۰۰ تن نیز وجود دارد.

وقوع دست کم ۴ گردباد شدید در این ایالت باعث ویرانی شدیدی شده است. فقط یک گردباد شدید به تنهایی در حدود ۳۲۰ کیلومتر مسافت بر روی زمین را پیموده و همه چیز را بر سر راهش ویران کرده است.

این در حالی است که وقوع گردباد سهمگین در ایالت های «آرکانسا» و «ایلینوی» نیز موجب کشته و زخمی شدن دست کم ۷ تن و محبوس شدن ده ها تن در زیر آوار ناشی از تخریب ساختمان و انبار توسط گردباد شده است.

همچنین هشدار طوفان زمستانی برای ایالت های شمالی غرب میانه و ایالت های اطراف دریاچه های بزرگ در این کشور، صادر شده است که طی آن برف سنگینی در ایالت های «کلرادو»، «وایومینگ»، «داکوتای جنوبی»، «نبراسکا»، «آیووا»، «مینه سوتا» و «ویسکانسین» خواهد بارید.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس