کد خبر 1311861
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۸
ژاوی: مشکل بارسلونا روانی است نه فوتبالی

تیم فوتبال بارسلونا پس از شکست ۳ بر صفر برابر بایرن مونیخ از لیگ قهرمانان اروپا حذف شد و «ژاوی هرناندز» بر این باور است که تیم تحت هدایت وی، بیشتر از آنکه مشکل فنی داشته باشد، با مشکل روانی روبرو است.

به گزارش مشرق، کاپیتان اسبق آبی‌اناری‌ها تاکید کرده‌ است که او و کادرفنی وی در تلاشند تا روحیه تیم را بالا برده و اهداف باشگاه را به یاد بازیکنان بیاندازند.

ژاوی در این باره گفت: مشکل بیشتر از آنکه فوتبالی باشد، روانی است. آنها باید خود را باور کنند و وظیفه من هم همین است. ما آنان را تشویق می‌کنیم که شجاع بوده و شهامت داشته باشند. در بارسلونا ارزشی ندارد که از ۱۰ نمره ۶ یا ۷ بگیرید بلکه هدفتان باید بهترین نمره باشد.

وی افزود: شهامت و اهداف بزرگ و نه کوچک، حلقه مفقوده است زیرا بارسلونا کارهای کوچک نمی‌کند. با کمی شجاع بودن، فاصله زیادی تا مطلوبمان نداریم. مجموعه فعلی در سطحی قرار دارد که جنگیده و پیروز شود. در دیدار برابر بایرن هم موضوع روانی بود هرچند نشانه این است که برخی از عادات خود را گم کرده‌ایم.

ژاوی برغم آگاه بودن از از مشکلات مالی بارسا، پیش از این در مورد تقویت تیم در پنجره انتقالات زمستانی با هیات مدیره بحث کرده است.

وی افزود: تیم همیشه باید رو به جلو حرکت و پیشرفت کند. یک پنجره پیش رو داریم و این یک فرصت است. تماس‌های زیادی داشتیم و ملاقات‌های سودمندی برگزار شد. صراحتا حرف زدم. ما مشکل مالی داریم اما باید در جهت بهبود تیم کار کرده و رقابتی‌تر شویم. موضوع را با رییس و هیات مدیره در میان گذاشتم اما الان وقت این حرف‌ها نیست و باید روی بازی فردا تمرکز کنیم. دغدغه فعلی ما زمان حال است.

ژاوی بر این باور است که شکست برابر بایرن مونیخ پایان یک عصر بوده و تاکید کرد که دیدار برابر اوساسونا باید به عنوان سکوی پرتاب به چرخه‌ای جدید عمل کند.

وی ادامه داد: نیاز داریم که از ابتدا شروع کنیم. در وهله اول باید تیم را تشویق کنیم. نباید این حس وجود داشته باشد که باختن دائمی است. باید باروحیه‌تر، متعهدتر و حرفه‌ای‌تر باشیم. یک چرخه تمام شد و عصر جدید بارسلونا شروع می‌شود. همچنان خوش‌بین هستم. فردا یک فینال دیگر است و دیگر نباید امتیاز از دست دهیم. انتخابی نداریم جز رقابت و امید زیرا چیز دیگری باقی نمانده است. در بهترین لحظات باشگاه به‌سر نمی‌بریم اما باید خوشحال باشیم و سرزنده.

ژاوی ادامه داد: پیشرفت کرده‌ایم اما برابر بایرن نظاره‌گر یک بارسلونای سطح پایین بودیم. باید بپذیریم که آنها بهتر بودند. در تلاشیم تا بارسلونا را به جایی که به آن تعلق دارد، برگردانیم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس