کد خبر 1311698
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
آیا تمام پرستاران بخش کرونا بیمه هستند؟

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: همه پرستاران حتما باید بیمه باشند. البته بیمه دو نوع دارد و شامل بیمه عمومی و بیمه مسئولیت حرفه‌ای است و اجبار است که همه پرستاران بیمه مسئولیت حرفه‌ای داشته باشند.

به گزارش مشرق، عباس عبادی معاون پرستاری وزارت بهداشت در پاسخ به این سوال که آیا همه پرستاران بخش کرونا بیمه هستند؟، گفت: همه پرستاران حتما باید بیمه باشند. البته بیمه دو نوع دارد و شامل بیمه عمومی و بیمه مسئولیت حرفه‌ای است و اجبار است که همه پرستاران بیمه مسئولیت حرفه‌ای داشته باشند.

بیشتر بخوانید

کام پرستاران بعد از ۱۴سال شیرین شد

وی ضمن اشاره به اینکه هر فردی که ۳ ماه یک با یک مکان قرارداد داشته باشد حتما باید بیمه شود، افزود: از این رو ممکن است پرستاران ۸۹ روزه بیمه نداشته باشند و این مشکل در مورد آن‌ها وجود داشته باشد، اما بیمه مسئولیت حرفه‌ای جزء الزامات است و هر بیمارستانی که این بیمه را برای پرستاران خود در نظر نگیرد، مرتکب تخلف شده است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا خانواده‌های پرستاران شهید مدافع سلامت هم مشمول بیمه و تسهیلات می‌شوند؟، بیان کرد: اگر در کمیته ۳ نفره رای بر این داده شود که پرستاری به شهادت رسیده است، خانواده او مشمول همه خدمات می‌شوند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس