کد خبر 1311548
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴
شروط مصرف مازوت در نیروگاه‌ها و صنایع اعلام شد/ توزیع ۳۰ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ در کشور

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: بنا بر مصوبه هیات وزیران زمان پیک مصرف زمستان که گاز تحویلی قطع می‌شود، مازوت را با نرخ گاز طبیعی در اختیار صنایع قرار می‌دهیم.

به گزارش مشرق، کرامت ویس‌کرمی درباره مصرف سوخت مازوت در نیروگاه‌ها اظهار داشت: امکان استفاده از مازوت در نیروگاه‌های مناطقی که به لحاظ زیست‌محیطی مجوز داده می‌شود، وجود دارد. در مناطق دیگر به عنوان سوخت دوم در نیروگاه ذخیره می‌شود و با هماهنگی محیط زیست و دیگر دستگاه‌ها در روزهایی از سال بسته به شرایط اجازه مصرف داده می‌شود.

وی افزود: زمانی که نیروگاه‌های بخار افت فشار گاز داشته باشند ناچارند از مازوت استفاده کنند که البته در حوزه کلان‌شهرها نیست.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در ادامه تصریح کرد: میزان تحویل مازوت بستگی به شرایط سال و در تابستان و یا زمستان متفاوت است و زمانی که تامین گاز طبیعی کاهش یابد میزان مازوت تحویلی افزایش پیدا می‌کند، ضمن اینکه نیروگاه‌ها همیشه باید سوخت ذخیره دوم را داشته باشند و سوخت پشتیبان عمده نیروگاه‌ها سوخت گازوئیل است، تعداد محدودی نیز از مازوت استفاده می‌کنند که معمولا خارج از محدوده کلان‌شهرها هستند.

وی درباره میزان سوخت مایع و مازوت تحویلی به صنایع نیز گفت: صنایع سیمان یکی از مصرف‌کنندگان سوخت مازوت هستند، بنا بر مصوبه هیات وزیران زمان پیک مصرف زمستان که گاز تحویلی قطع می‌شود، برای اینکه روند تولید با اختلال مواجه نشود، مازوت با نرخ گاز طبیعی در اختیار صنایع قرار داده می‌شود.

ویس‌کرمی خاطرنشان کرد: کارگروه آلودگی هوای هر کلان‌شهری مشخص می‌کند که کارخانه سیمان در چه ساعات و روزهایی امکان مصرف مازوت دارند و اصلا می‌توانند از این سوخت استفاده کنند یا خیر. اما در هر حال سوخت دوم قابل تامین است و تسهیلاتی هم دیده شده که به قیمت گاز طبیعی و به صورت اعتباری تحویل داده شود یعنی سوخت را مصرف می‌کنند و بعد از دو ماه بهای آن را پرداخت می‌کنند.

وی درباره میزان تولید و توزیع بنزین با استانداردهای یورو نیز بیان داشت: در حال حاضر در کل پالایشگاه‌های کشور بالغ بر ۷۵ میلیون لیتر بنزینی که استانداردهای زیست محیطی را داشته باشد، تولید می‌شود و بالغ بر ۳۰ میلیون لیتر نیز بنزین یورو ۴ در کشور توزیع می‌کنیم.

منبع: ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس