کد خبر 1311523
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۰
ایمنی پنج ستاره بی‌ام‌و iX

شاسی‌بلند الکتریکی iX عملکرد فوق‌العاده‌ای را در دسته‌بندی‌های مختلف از خود نشان داده و به رتبه پنج ستاره دست یافته است.

به گزارش مشرق، شاید جذابیت ظاهری BMW iX مورد تأیید همه نباشد، اما به هیچ وجه نمی‌توان شگفتی تکنولوژیکی و فنی این خودرو را انکار کرد. بی ام و iX یکی از بهترین خودروهای برقی در بازار امروز است و طبق گزارش‌های اخیر، یکی از ایمن‌ترین ماشین‌های ساخته‌شده در کل صنعت خودروسازی نیز به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید

در مورد نسل بعدی بی‌ام‌و سری‌۷ چه می‌دانید +عکس

بی ام و iX به خوبی توانسته از پس تست‌های یورو NCAP برآید (همان آزمون‌هایی که رنو زوئی و داچیا اسپرینگ در آن شکست سنگینی خوردند). شاسی‌بلند الکتریکی iX عملکرد فوق‌العاده‌ای را در دسته‌بندی‌های مختلف از خود نشان داده و به رتبه پنج ستاره دست یافته است.

ایمنی پنج ستاره بی‌ام‌و iX +فیلم و عکس

به عنوان مثال در تست محافظت از سرنشینان بزرگسال و کودکان، iX توانست به رتبه‌های ۹۱% و ۸۷% دست پیدا کند. سیستم کمک ایمنی این خودرو به رتبه ۸۱ رسید. بدین ترتیب، آی ایکس در تمام دسته‌بندی‌های تست تصادف یورو NCAP موفق به اخذ امتیاز ۵ ستاره شد.

ایمنی پنج ستاره بی‌ام‌و iX +فیلم و عکس

دومینیک شوستر، رئیس بخش ایمنی خودروهای بی ام و در این ‌باره گفت: «مدل iX استانداردهای جدیدی را در زمینه استحکام و مقاومت تعیین می‌کند و اخذ رتبه ۵ ستاره از یورو NCAP مفهوم پایداری جامع این خودرو را مورد تأیید قرار می‌دهد. ساختار بدنه بسیار محکم و محدوده وسیع سیستم‌های مهار iX سطح فوق‌العاده‌ای از حفاظت سرنشینان را تضمین می‌کند.»

ایمنی پنج ستاره بی‌ام‌و iX +فیلم و عکس

ناگفته نماند، با اینکه بی ام و iX موفق به کسب رتبه ایمنی ۵ ستاره شده است، خودروهای برقی دیگری نیز در بازار وجود دارند که در دسته‌بندی‌های مجزا عملکرد بهتری نسبت به iX داشته‌اند.

ایمنی پنج ستاره بی‌ام‌و iX +فیلم و عکس

مثلاً مرسدس بنز EQS از لحاظ حفاظت سرنشینان بزرگسال و کودک به امتیاز بالاتری نسبت به iX رسیده است. یا مثلاً سیستم کمک ایمنی خودروی Nio ES۸ و حتی فورد موستانگ Mach-E با قیمت ارزان‌تر، عملکرد بهتری نسبت به سیستم کمک ایمنی iX دارد.

لینک دانلود

منبع: خودروبانک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    0 0
    استاندارد های ایران خودرو وسایپا رو نتونسته پاس کنه ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس