۹ هزار پرستار درگیر عوارض ویروس کرونا هستند

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، با عنوان این مطلب که پرستاران در دوران پاندمی کرونا تمام قد در کنار مردم بودند، گفت: ۹ هزار پرستار درگیر عوارض این ویروس منحوس هستند.

به گزارش مشرق، علیرضا زالی فروز با خانواده شهیده مهشید گودرز پرستار باردار بیمارستان لقمان، با اشاره به رشادت‌های جامعه پرستاری در بحران عالم گیر کرونا عنوان کرد: پرستاران در کرونا تمام قد در کنار مردم بودند و لحظه‌ای از خدمت گذاری غافل نشدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: شهادت جانگداز این پرستار باردار دانشگاه که آسمانی شد و حتی فرصت مادری کردن برای فرزند خود را نیافت، گواه حجم بالای رشادت‌ها و ایثارگری پرستاران این مرزو بوم است.

زالی اظهار کرد: جامعه پرستاری تا امروز ۱۵۵ پرستار شهید را در راستای دفاع از سلامت مردم تقدیم کشور کرده است.

وی افزود: در شرایطی که حدود ۱۴۵ هزار پرستار در راه حفاظت از جان مردم به کووید ۱۹ مبتلا شده اند و بر اساس گزارش‌ها ۹ هزار نفر هم با عوارض این ویروس منحوس دست و پنجه نرم می‌کنند، همچنان جامعه پرستاری و مدافعان سلامت در صف اول مبارزه با کرونا بدون هیچ چشم داشتی برای حفاظت از جان مردم تلاش می‌کنند.

زالی با بیان اینکه نام قهرمان سلامت «شهیده مهشید گودرز» برای همیشه در ذهن و جان مردم ایران جاودانه خواهد ماند، برای این بانوی فداکار حوزه سلامت از درگاه ایزد منان رحمت، آرامش و آمرزش طلب کرد.

در ادامه این دیدار مادر شهید مهشید گودرز که خود سال‌ها در کسوت پرستاری خدمات ارزشمندی در کارنامه درخشان خود به جای گذاشته و ردای خدمت به بیماران را نیز بر تن دخترش کرده، به ذکر خاطراتی از رشادت‌های این فرزند برومند ایران پرداخت.

در خاتمه این دیدار، زالی با اهدای لوح تقدیر از رشادت‌های این بانوی بزرگوار، صبوری و استقامت ایشان را ستودنی توصیف کرد.

مهشید گودرز پرستار باردار مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی لقمان روز شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ بر اثر ابتلاء به کرونا به شهادت رسید.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد IR ۰۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    0 1
    حالا امیدواریم به پاس قدردانی از کادر درمان در سراسر شهرهای ایران میدانی یا خیابانی به نام پرستاران و شهدای کادر بهداشت نامگذاری بشه...
    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
      1 0
      والا ما شهادت رو فدا کردن جان برای امام حسین و حضرت زینب میدونیم نه برای who

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس