کد خبر 1367080
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۹
افزایش ۵۹ درصدی قتل افسران پلیس آمریکا در سال ۲۰۲۱

آمار مجروحان درگیری با سلاح گرم در آمریکا از آمار مجروحان ناشی از تصادف‌ها در این کشور پیشی گرفته است.

به گزارش مشرق، «کریستوفر رای»، مدیر اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی»، در مصاحبه‌ای به شبکه سی‌بی‌اس گفت که   با ۷۳ مورد قتل افسران پلیس در سال ۲۰۲۱، آمار قتل افسران پلیس افزایش ۵۹ درصدی داشته است. به گفته او، این امر بر موضوعی تأکید می‌کند که به اندازه کافی مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

به گزارش «آکسیوس»، وی این اظهار نظر را در حالی بیان کرد که در مورد موضوع گسترده‌تر مبارزه با جرم و جنایت و همچنین افزایش ۲۹ درصدی قتل در آمریکا در سال ۲۰۲۰ صحبت می‌کرد. بر اساس این آمار، تقریبا پنج هزار نفر بیشتر از سال قبل در آمریکا کشته شدند.

«اسکات پلی»، خبرنگار شبکه سی‌بی‌اس از وی پرسید که پشت افزایش قتل‌ها چیست؟ «رای» در پاسخ گفت «مطمئناً همه گیری کرونا (به کاهش قتل، جرم و جنایت) کمکی نکرد. موضوعات مختلفی پشت این افزایش قرار دارند.»

وی گفت «ما شاهد ارتکاب جرایم خشونت آمیز بیشتر و بیشتری از سوی نوجوانان هستیم و این قطعاً یک مشکل است. ما شاهد حجم بالایی از قاچاق اسلحه هستیم، قاچاق اسلحه بین ایالتی. این بخشی از مشکل است؛ و ما شاهد موج هشداردهنده‌ای از بازگشت برخی از بدترین خلافکارها به خیابان هستیم.»

وی گفت «در همین حال، از افسران مجری قانون تقریباً هر پنج روز یک نفر کشته می‌شوند.»

«رای» تاکید کرد «خشونت علیه مجریان قانون در این کشور یکی از بزرگترین پدیده‌هایی است که به نظر من به اندازه کافی مورد توجه قرار نمی‌گیرد.»

اظهارات این مقام آمریکایی در حالی است که جراحات ناشی از درگیری با سلاح گرم از جراحات ناشی از تصادفات وسایل نقلیه موتوری پیشی گرفته است و تحقیقات جدید نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۰ در آمریکا ۴۵ هزار و ۲۲۲ مورد مرگ ناشی از سلاح گرم شامل خودکشی، قتل، غیرعمد و نامشخص، در آمریکا رخ داده است که نقطه اوج جدیدی برای این کشور است.

درست همانطور که تعدادی از شهرهای بزرگ تلاش می‌کنند مردم را به مراکز شلوغ و پر رونق سابق پیش از همه گیری ویروس کرونا بازگردانند، سران شهرها با افزایش نرخ جرایم روبرو هستند.

در اوایل ماه جاری، تیراندازی در متروی بروکلین در نیویورک به زخمی شدن ۲۳ نفر منجر شد. در شهرهای دیگر، داستان‌های تجاوزات خشونت‌آمیز، دزدی و چاقوکشی در اتوبوس‌ها و قطارها بر اخبار دیگر غالب است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس