کد خبر 1310777
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴
بورل از خطری که اروپاییها هرگز از آن خبر نداشتند گفت

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید که در تماس تلفنی با وزیر خارجه ایران، بر لزوم حرکت سریعتر در مذاکرات وین تاکید کرده است.

به گزارش مشرق، «جورپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بامداد پنجشنبه از تماس تلفنی خود با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

بیشتر بخوانید:

احتمال از سرگیری مذاکرات وین با ایران در روز پنجشنبه

بورل در صفحه توئیتر خود نوشت:‌ «امروز در آستانه دور بعدی مذاکرات برجام که فردا در وین [برگزار می‌شود] با امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه ایران، به درخواست وی، گفت‌وگو کردم».

وی درباره نکته مهمی که در تماس با امیرعبداللهیان گفته توضیح داد:‌«من این احساس فوریت را بیان کردم، که برای بازگرداندن توافق باید در مذاکرات سریعتر پیش برویم».

دور جدید مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ برای رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران، هفته گذشته در وین برگزار و ایران دو سند را به طرف مقابل در حوزه رفع تحریم‌ها و موضوع هسته‌ای ارائه داد و بنا بر درخواست طرف‌های اروپایی برای مشورت با پایتخت‌هایشان درباره این دو سند مقرر شد تنفسی در گفت‌وگوها صورت بگیرد و دوباره این هفته از سر گرفته شود که براساس توافق باقری و مورا روز پنجشنبه این گفت‌وگوها در شهر وین مجدد از سر گرفته خواهد شد.

پیش از این نیز «رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران با اشاره به تماس تلفنی خود با مقام‌های روسیه، چین و شورای همکاری خلیج فارس، گفت به همکاری برای دستیابی به اهداف خود بر مبنای پیشرفت‌های حاصل‌شده در شش دور اول مذاکرات وین ادامه می‌دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • سهیل IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    3 1
    آقا ی جورپ بورل احساس خطر کرده بعد به درخواست وزیر ما وقت گفتگو داده احساس خطر خودشو بگه. چقدر اروپائیان با حال هستند.
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    6 1
    هیچ حرفی نظری از خودشان ندارند لال شدن منتظرند ببینم امریکا چی میگه عین طوطی تکرار کنند
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
      4 2
      پس مثل ما خوبه که فقط حرف می‌زنیم
    • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
      1 2
      تو مگه پیششون بودی که میگی از خودشون حرفی ندارن پس به نظر تو نمی‌خواستن وزیر ما رو سرکار بزارن وقتی حرفی از خودشون ندارن ؟
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    6 1
    نظر همه برایم محترمه اما نباید با مخالفت های کورکورانه و غیر کارشناسی و بی سیاستی خودمان هیزم در آتش دشمنان این مرز و بوم بریزیم، کشورهای منطقه از اینکه ایران همیشه مشکل داشته باشد و پولش بی ارزش باشد و مردمش همیشه در تنگنا باشند بسیاربسیار خوشحالند. باید با دیپلماسی بجا و قوی، ایران را از این شرایط پیچیده و مبهم به شرایط ایدال و درخور شخصیت ملت ایران در آورد. زنده باد ایران
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    1 0
    وای که شما چقدر خوب و مهربان هستید .. شرمنده میکنید . مخصوصا که تاکید بر شش دوره گذشته باتفاق بقیه نامبرده دارید . زبون بند شدیم
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    0 0
    برای حل مشکل تله برجام ورسیدن به اقتدار،استقلال،خودکفایی وپیشرفت تنها راه ایران وایرانی-۱-مبارزه واقعی با(انواع فساد،استکبار،زور وتزویر،امتیاز،سهمیه،انتصابات بی رقابتها،خائنین،عارتگران،تحمیلگران،انحصارطلبان،قاچاقچیان،جنایتکاران وتروریست داخلی وخارجی ۲-شفافیت انواع درامدها،اموال،داراییها،مشاغل،امتیازات و....تمام مسئولین خودی ونخودی ۳-پرداخت حداقل حقوق به تمام افرادی که((کمتراز ۵میلیون تومان(انواع حقوق،مزایا،امتیازودرامد)دارند واونهای که بیکار،بیگار،کم درامد وبی درامد،اجاره نشین وبی خودرو ....هستند)) ۴-جلوگیری ازصادرات وقاچاق انواع مایحتاج وداروی مردم که با انواع یارانه،بی ابی،بی برقی و....تولید میشودوخود مردم نیاز دارندوتبادل پایاپای نفت برای واردات مایحتاج وداروی مردم ۵-کنترل قیمت محاسبه شده تولیدات کارخانه ها وکارگاه ها.... واخذبیشترین انواع مالیات عوارض بیمه بهره مالکانه ....ازتمام افرادی که درتولیداتشون ازمنابع،معادن،ذخایر بیت المال،یارانه وبیگاری از کارکنان برای تولیداتشان استفاده میکنند
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    0 0
    انقلاب اسلامی مستکبرین عالم را از قلدری و استبداد پایین کشیده این دست و پا زدن ها تکانه های نهایی است.
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    2 0
    درخواست ما از دولت و مجلس، مقاومت مقتدرانه در برابر فشار غرب، و مقابله به مثل زیر است: 1- سیاست قطعی اعلام شده از طرف امام خامنه ای در تمام ابعاد ذکر شده که ظرافت های بسیار دقیقی دارد و خط قرمز ماست، کلمه به کلمه و مو به مو به طور شجاعانه اجرا گردد. 2- آمریکا باید تمام تحریم‌ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کند. 3- آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان باید هزینه‌ ی تمام خسارت‌هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتشان در برجام وارد کرده اند، بپردازند. 4- کل مطالبات منابع ما که به دلیل تحریم مسدود شده یا به هر دلیل دیگر توسط غربی‌ها پرداخت نشده است، در هر کشوری که باشد باید وصول گردد. 5- هیچ تضمینی به جز اجرای عملی موارد فوق حتی اگر در سطح کنگره و سنا باشد، هر چند لازم است، اما کافی و پذیرفته نیست. 6- انجام این موارد باید دقیقاً مورد راستی‌آزمایی طولانی مدت قرار گیرد. 7- تا زمانی که راستی آزمایی کامل صورت نگرفته است، نباید هیچ محدودیتی پذیرفته گردد و صنعت هسته‌ای با سرعت تمام در هر سطح و میزان مورد نیاز ممکن توسعه یابد. دوربین‌های نظارتی آژانس بین المللی انرژی اتمی که در واقع آژانس جاسوسی صهیونیست‌ها از تأسیسات هسته‌ای است، جمع آوری گردد و اجازه حضور به این جاسوسان صهیونیست ها در کشور داده نشود، تا مجدداً شاهد ترور دانشمندان هسته‌ای یا خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای نباشیم. 8- شرط‌هایی فراتر از لغو تحریم ها در تقابل با سیاست‌های استکباری ظالمانه غرب از جمله خروج آن ها از منطقه و عدم حمایت آن ها از رژیم صهیونیستی گذاشته شود، همان گونه که آن‌ها بعد از شش سال عمل نکردن به تعهدات خود در لغو تحریم‌ها شروط جدید هم اضافه می‌کنند. 9- مکانیسم ماشه باید از برجام حذف گردد تا آمریکا نتواند با بازگشت صوری به برجام، از این امتیاز یک طرفه به ضرر ما سوء استفاده کند. 10- مذاکرات نباید فرسایشی و بی ثمر باشد، لذا باید برای انجام موارد فوق ضرب الاجل قرار داد و مذاکرات را تا زمان انجام موارد اشاره شده در عمل، هر یک سال یک بار در روز امضای برجام، به حال تعلیق در آورد. 11- همت اصلی تمام مسئولان کشور در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، خنثی سازی و بی اثرسازی تحریم ها، و حذف دلار از چرخه ی اقتصاد کشور باشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس